اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
شوشان - محمد کیانوش راد :
دکتر شکیب انصاری،  انسانی خوش برخورد، خندان و صمیمی با دانشجویان و همگان بود  . برخورد مودبانه، محترمانه و متواضعانه داشت . او‌ چنان با دانشجویان حتی کارکنان دانشگاه  برخورد می نمود که گاه حس می کردی تواضعی زیاده از حد دارد ، اما این خصلت،  جزئی از شاکله وجودی و ذاتی او شده بود . 
کارهای علمی او ‌در زمینه ادبیات معاصر عربی و  فقه اللغه و دیگر تالیفاتِ ایشان، منبعی غنی  و یادگاری ارزشمند ، برای قرآن پژوهان و داشجویان ادبیات عربی است . کتبی که اکنون  در دانشگاه های سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد .ایشان از این رو،  به عنوان استاد نمونه کشوری مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت . 
مرحوم دکتر شکیب انصاری ،  چهل سال از عمر پربرکتش را وقف دانشجویان و فعالیت های دانشگاهی نمود و شاگردان  زیادی تربیت کرد. 
اولین برخورد من با مرحوم دکتر شکیب انصاری به سال ۵۸ برمی گردد . استاد درس عربی ما در دانشسرای تربیت معلم پسران اهواز بود . او در کنار بزرگانی چون استاد سید موسی بلادیان ، دکتر خسروجردی ، دکتر مواساتیان، زنده یادان دکتر شهابی و دکتر چوبین ، عاشقانه عمرش را صرف فعالیت های دانشگاهی نمود . 
بعدها در دانشگاه شهید چمران اهواز همکار او گشتم و از او درس ها آموختم. شکیب انصاری را همان یافتم که پیش از آن دیده بودم . 
روح اش شاد و در رضوان الهی باد . 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار