اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: از سازمان‌های بین‌المللی در زمینه محیط زیست و حقوق بشر می‌خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند.
کیامرث حاجی‌زاده در جلسه کارگروه پسماند که امروز (9 تیرماه) با حضور هیات نمایندگان اتحادیه اروپا در حوزه محیط زیست در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و قلب تپنده اقتصاد و انرژی کشور است. 

وی با اشاره به وضعیت آب در خوزستان بیان کرد: تقریباً ۳۳ درصد از آب‌های جاری کشور در خوزستان قرار دارد. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به نقش کانون‌های خارجی ریزگرد در وضعیت گرد و غبار خوزستان اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰ درصد گرد و غبارهای خوزستان با منشاء خارجی از کشورهای عربستان، سوریه، عراق و سایر کشورهای همسایه هستند. 
  
وی بیان کرد: یکی از نیازهای اصلی انسان نیازهای زیست محیطی، ایمنی و بهداشت است اما مشاهده می‌کنیم که به علت فعالیت گروه‌های تکفیری و تروریستی در کشورهای همسایه، بحث محیط زیست در این کشورها به اولویت آخر تبدیل شده است و این موضوع موجب شده که نظارت بر محیط زیست به درستی انجام نشود. 
  
حاجی‌زاده ادامه داد: این مسائل باعث شده کشورهای منطقه در بحث کنترل مسائل زیست محیطی به ویژه کانون‌های ریزگرد در کشورهای عراق، سوریه و حتی عربستان اهتمامی نداشته باشند. 
  
وی عنوان کرد: با وجود خشکسالی‌های پی در پی اما در خصوص کنترل کانون‌های داخلی گرد و غبار، سیاست‌های خوبی در نظام داشتیم و با تاکید مقام معظم رهبری و به ویژه در دولت تدبیر و امید، کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است به گونه‌ای که ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان که منشاء ریزگردها بودند، شناسایی شدند و در دو سال اخیر ۴۰ هزار هکتار از این کانون‌ها کنترل شد. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: کنترل این میزان از کانون‌های ریزگرد داخلی از طریق نهال کاری، مدیریت مرتع و چرا و آب اندازی انجام شده است. 
  
وی بیان کرد: اکنون با توجه به وقوع سیلابی که در ۱۰۰ سال اخیر در خوزستان بی‌سابقه بوده و اقدامات خوبی که در زمینه کنترل ریزگردها انجام شده، بخشی از کانون‌های داخلی کنترل شده است اما در روزهای گذشته ریزگرد با منشاء خارجی فعال شده است. 
  
حاجی‌زاده افزود: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز شاهد وقوع گرد و غبار با منشاء خارجی در استان خوزستان باشیم. 
  
وی گفت: از سازمان‌های بین‌المللی و کسانی که در زمینه محیط زیست و حقوق بشر فعال هستند می‌خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند تا کشورهایی که باید در بحث محیط زیست وارد شوند و کانون‌های گرد و غبار را کنترل کنند، وظایف خود را انجام دهند. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: جایگاه سازمان‌های بین‌المللی در بحث رسیدگی به مسائل زیست محیطی مخصوصا در کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه مهم است و ما می‌خواهیم جامعه بین‌المللی در این بخش به ما کمک کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار