اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان با اشاره به تخلیه زباله در حریم منطقه حفاظت شده میش‌داغ و حریم منطقه حفاظت‌ شده هورالعظیم از پیگیری این مساله خبر داد.
علیرضا ری‌شهری با اشاره به تخلیه زباله و آتش‌زدن آن‌ در منطقه حفاظت شده میش‌داغ اظهار کرد: چند سالی می‌شود که شهرداری بستان زباله‌های این شهر را در حریم منطقه میش‌داغ تخلیه می‌کند. تخلیه زباله در این محدوده در حریم منطقه حفاظت شده میش‌داغ و حریم منطقه حفاظت شده هورالعظیم انجام می‌شود.

وی افزود: در جریان سیل، بخشی از این محل زیر آب رفت و زباله‌ها به سمت هورالعظیم رفت. 

ری‌شهری تصریح کرد: تخلیه زباله در این منطقه، مشکل شیرآبه‌ها و معضلات زیاد زیست‌محیطی ایجاد کرده است. همچنین جلب سگ‌های ولگرد به سمت این منطقه حفاظت شده مشکل دیگری است. سگ‌های ولگرد در این منطقه که زیستگاه آهوان ایرانی است، در صورت مشاهده آهو، حمله می‌کنند و آن را از بین می‌برند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان گفت: با وجود اینکه زباله در حریم منطقه و نه در داخل منطقه تخلیه می‌شود اما باز هم این امر از نظر قانونی، تخلف محسوب می‌شود. ما پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام داده‌ایم و قول مساعد داده‌اند که سریع‌تر محل را پاکسازی کنند و دیگر تخلیه زباله در این محل انجام نشود.

ری‌شهری در خصوص خبرهای منشر شده مبنی بر اینکه تخلیه زباله در این محل منجر به متواری شدن آهوها می‌شود، بیان کرد: منطقه حفاظت شده میش‌داغ 52 هزار هکتار مساحت دارد اما تخلیه زباله در کمتر از یک هکتار و در حاشیه جاده در حال انجام است و با احداث جاده بستان مطمئنا آهویی به این نقطه نمی‌آید.

وی گفت: با توجه به آلودگی صدا و آلودگی نوری در این محدوده،‌ آهوها به این منطقه نزدیک نمی‌شوند اما با این وجود محیط‌بانان مشاهداتی از آهوها داشته‌اند. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار