اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
مدرسه موش ها روی پرده نمایش تالار آفتاب
کارگردان نمایش بدرستی و با بیان ساده ، مهارت نه گفتن به هر پیشنهاد نامعقول و خطرناکی را خط قرمز یک راه و زندگی سالم و درست مطرح کرده و این باور را در ذهن ببینده می کارد تا فرد شهامت آن را داشته باشد با بهره مندی به موقع از عقل (هنر نه گفتن) آسیبی به خود و اطرافیان وارد نکند !
شوشان - عادل مسلمانی، خبرنگار و فیلمساز :
آخرین کار کارگردان کاربلد و باتجربه اهوازی در حیطه نمایش (ناصر میاحی) مثل اغلب اثرهای تاثیر گزارش شاید کمی سوژه و نام تکراری داشته باشد ، اما در واقع تماشای  لاقل یکباره آن برای کوچک ترها  و حتی بزرگ ترهای همراه به لحاظ محتوای نهفته در متن آن خالی از لطف نیست !
عروسک های مجموعه مدرسه موش ها برای بسیاری از افراد دهه شصتی و حتی بیشتر یک نوستالژی بزرگی به شمار می آید.. آنقدر ماندگار ... که حتی آهنگ و کاراکترهای آن از ذهن هیچ ببینده ای تاکنون از یاد نرفته است .
اکنون با آغاز بروی صحنه رفتن این نمایش در تالار آفتاب ، علاوه بر زنده شدن خاطرات گذشته ، در نوشته قابل تامل و کارگردانی هوشمندانه ناصر میاحی (استفاده از نور و صدا و سایر امکانات)،   شاهد مطرح شدن موضوع بسیار ظریفی خواهیم بود که به همگان بویژه کودکان این جامعه ، پیامی خاص را گوشزد  می کند !
کارگردان نمایش بدرستی و با بیان ساده ، مهارت نه گفتن به هر پیشنهاد  نامعقول و خطرناکی را خط قرمز یک راه و زندگی سالم و  درست مطرح کرده  و این باور را در ذهن ببینده می کارد تا فرد  شهامت آن را داشته باشد با بهره مندی به موقع از عقل (هنر نه گفتن) آسیبی به خود و اطرافیان وارد نکند !
موضوعی که در جامعه کنونی می بایست بسیار مورد  توجه قرارگرفته ولی متاسفانه علی رغم تلاش و تاکید بسیاری از دست اندرکاران بویژه روانشناسان و کارشناسان تربیتی مربوطه این مهم تاکنون به معنای واقعی در باور مردم گنجانده نشده و روز به روز شاهد مشکلات و آسیبهای فراوان آن در میان جامعه هستیم .
مطرح کردن این موضوع و جا انداختن آن به شیوه درست در قالب نمایش کودکانه و شاد که مخاطبین آن از همان سنین کودکی می بایست این هنر مهم نه گفتن را فرا بگیرند ، می تواند مانند  واکسنی باشد  در برابر کوهی از مشکلات و معضلات اجتماعی آینده و پیش رو (مانند اعتیاد و سرقت و کارهای خلاف ریز و درشت)  که متاسفانه در جامعه کنونی ما کم نیستند! 
نمایش مدرسه موشها با هنرنمایی  بازیگران بومی و خوش آتیه شهرمان  می کوشد  این پیام کارسازو حیاتی را به مخاطبین خود (کودکان امروزی و بزرگترا) بدهد تا علی رغم فریبنده بودن دنیای امروزی و چشم هم چشمی ها و بالا رفتن سطح توقع ها در میان دوستان ، همکاران ، خانواده ها و ... یک فرد همواره شهامت و جسارت مخالفت و مقاومت در برابر غرق شدن در دریای ناپاکی ها و نیستی را پیدا کند . 
نگارنده با تایید و تشویق ذهن خلاق کارگردان نمایش که از یک نوستالژی خاطره انگیز موضوعی به روز و قابل تامل را به کودکان ، این آینده سازان مملکت  مطرح کرده ، به سهم خود از خوانندگان این مطلب جهت دیدن این  نمایش  شاد دعوت بعمل می آورد .
جا دارد شادی خود را از استقبال خانواده ها در اجرای روز دوم این نمایش کتمان نکرده  از خداوند بزرگ خواهان این هستم تا همیشه چراغ صحنه تالارهای شهرستان اهواز و البته سایر شهرستانها برای هر رده سنی بویژه کودکان و نوجوانان  روشن بماند .
گفتنی است نمایش یاد شده تا پایان تیرماه سال جاری در ساعت 8 شب به همت انجمن هنر های نمایشی اهوازبه روی صحنه خواهد بود. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار