اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه از آغاز برداشت نعناع فلفلی برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.
سید داود علوی فرد در خصوص کشت نعنا فلفلی در این شهرستان اظهار کرد: با مشارکت زنان روستایی و محقق مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در فصل زراعی ۹۸-۹۷ برای نخستین بار گیاه دارویی نعناع فلفلی در امیدیه کشت شد.

وی افزود: کشت گیاه نعناع فلفلی در راستای برنامه های ترویجی سازمان و در مزرعه ای نمایشی به مساحت ۵۰۰ متر مربع انجام شد تا برای اولین بار کشت این محصول مورد ارزیابی قرار بگیرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه با اشاره به اینکه کار برداشت این محصول از چند روز گذشته در شهرستان آغاز شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح کشت شده این محصول به صورت آزمایشی بوده، میزان برداشت از هر هکتار زمین یک تا دو تن خواهد بود.

علوی فرد ادامه داد: در این زمینه پیش بینی می کنیم که از مزرعه مورد نظر بیش از 5 تن نعناع فلفلی برداشت شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شرایط رشد این محصول در مزرعه مناسب بوده و تقریبا می توان گفت که عملکرد مطلوبی را نیز در برداشت آن شاهد بوده ایم، امیدواریم تا سطح کاشت نعناع فلفلی را در امیدیه توسعه دهیم.

علوی فرد خاطرنشان کرد: ورود زنان روستایی به ظرفیتهای نهفته در گیاهان دارویی یک فرصت است، زیرا زنان روستایی می‌توانند علاوه بر اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانواده از این طریق به درآمدزایی برای خود و شهرستان کمک کنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار