اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
با اشاره به عدم پرداخت حق آلایندگی صنایع:
رئیس شورای شهر اهواز گفت: اگر وزارت نفت زیر بار پرداخت حق آلایندگی شهر اهواز، نرود حساب برخی شرکتها بسته می شود.

عبدالزهرا سنواتی در نشست خبری که امروز (16 تیرماه) برگزار شد، با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل اهواز اظهار کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مشروط به تامین اعتبار از سوی وزارت کشور است. یک سوم اعتبار توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید توسط دولت پرداخت شود اما وزارت کشور در چند سال گذشته این بودجه را به شهرداری اهواز نداده است. 
  
وی افزود: بر اساس سرانه جمعیت، اهواز نیازمند یک هزار دستگاه اتوبوس است اما در حال حاضر 200 دستگاه اتوبوس در اهواز فعال است. همچنین حدود 300 دستگاه اتوبوس فرسوده در انبارها وجود دارد که باید با اتوبوسهای جدید تعویض شوند. 
  
رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: یکی از دلایل عدم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز استقبال کم بخش خصوصی است؛ سال گذشته 50 دستگاه اتوبوس برای واگذاری به بخش خصوصی وارد اهواز شد اما استقبال خوبی نشد. 
  
سنواتی با اشاره به انعقاد قرارداد احداث 40 سرویس بهداشتی در 10 منطقه اهواز، خاطرنشان کرد: برای ساخت سرویس بهداشتی در برخی نقاط مانند پارکهای ساحلی مشکل داریم. سال گذشته دو سرویس بهداشتی در اطراف جاده ساحلی توسط سازمان آب و برق تخریب شد. 
  
رئیس شورای شهر اهواز در خصوص پروژه متروی اهواز بیان کرد: دولتهای مختلف در 12 سال گذشته شهرداری اهواز را در اجرای پروژه مترو فریب داده اند زیرا در سایر کلانشهرها این پروژه از اعتبارات دولت ساخته شده اما قرار شد که متروی اهواز از طریق فاینانس ساخته شود که با وجود تحریمها به مشکل برخورد. متروی اهواز باید با اعتبار دولت و شهرداری ساخته می شد اما هر دو در انجام وظایف خود قصور کردند. 
  
وی تاکید کرد: در حال حاضر در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی در اهواز اولویت تکمیل مترو نیست. شرکت کیسیون مدعی طلبی بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال شده که البته در کمیته فنی استان مورد تایید قرار نگرفته است. طبق قرارداد، کمیته داوری این پرونده در خارج از کشور قرار دارد اما توافق شد تا در کمیته فنی استان مورد بررسی قرار گیرد. شورای شهر دوره قبل نیز زیر بار ادعای پیمانکار نرفت و این مساله بدون تعیین تکلیف باقی ماند. 
  
سنواتی با اشاره به پروژه کمربند سبز اهواز بر لزوم همکاری دستگاههای ذیربط بر توسعه این پروژه تاکید کرد و گفت: دستگاههای مختلفی مانند شهرداری، محیط زیست، شرکت نفت و سایر صنایع آلاینده در توسعه کمربند سبز دخالت دارند. مبلغ 150 میلیارد ریال برای مقابله با ریزگردها به شهرداری اهواز اختصاص یافته که برای توسعه کمربند سبز اختصاص می یابد. 
  
رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به آتش سوزی سایت دفن زباله صفیره، تصریح کرد: یکی از دلایل آتش سوزی در سایت دفن زباله صفیره، وجود زباله گردها است که برای دسترسی به مواد تفکیکی مانند آهن، دست به این اقدام می زنند. در این خصوص مستنداتی مانند فیلم نیز موجود است. 
  
سنواتی ادامه داد: بخشی از سلول دفن زباله سایت صفیره دچار اشکالاتی بود و در دادگستری نیز پرونده ای در این زمینه وجود دارد اما راهکارهایی برای استفاده مجدد از این سلول در دست اقدام است. 
  
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی جهت تفکیک زباله از مبدا، بیان کرد: از سالهای گذشته بحث فرهنگ سازی تفکیک پسماندها آغاز شده است اما مساله مهم، ساماندهی زباله گردها است. روزانه حدود 800 تا یک هزار تن زباله در اهواز تولید می شود که جمع آوری و دفن آنها هزینه بسیاری به شهرداری تحمیل می کند. 
  
رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: مناقصه انتخاب پیمانکار برای طرح تفکیک زباله از مبدا انجام شده و در حال حاضر در کمیته فنی در حال بررسی است. در این خصوص سازمانها و دستگاههای مختلفی مانند شهرداری، نیروی انتظامی، بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی مسئولیت دارند. 
  
وی با اشاره به جمعیت 400 هزار نفری حاشیه نشین در اهواز عنوان کرد: با گذشت 30 سال از پایان جنگ تحمیلی اما هنوز عوارض آن باقی مانده است؛ یکی از مهمترین پیامدهای جنگ، گسترش حاشیه نشینی در اهواز بوده است. 
  
سنواتی ادامه داد: در هر سکونتگاهی باید ابتدا زیرساختها توسط دولت ایجاد شود و سپس مردم در آن نقاط سکونت یابند. پس از جنگ، اهالی نقاط جنگزده استان خوزستان در حاشیه اهواز ساکن شدند و از سوی دیگر، پروژه های ملی به آفتی برای شهر اهواز تبدیل شده اند. 
  
وی عنوان کرد: بیش از 2 هزار شرکت وابسته به نفت، حفاری و فولاد در استان خوزستان فعالیت می کنند؛ وجود این صنایع بزرگ، سبب از بین رفتن زیرساختهای معیشتی و اقتصادی ساکنان بومی مناطق و در نتیجه به حاشیه کشاندن آنها شده است. 
  
رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: افراد نخبه و توانمند به دلیل مشکلات موجود در اهواز این شهر را ترک می کنند و افراد کم بضاعت که حتی توان پرداخت عوارض را ندارند، جایگزین آنها می شوند. 
  
وی با اشاره به آخرین وضعیت دریافت حق آلایندگی اهواز از صنایع گفت: رای بدوی و تجدید نظر درخصوص پرداخت حق آلایندگی سال 93 به مبلغ 14هزار میلیارد ریال صادر شده است و درحال حاضر بر سر نحوه پرداخت و تقسیط آن رایزنی می کنیم. 
  
سنواتی افزود: دو شرکت نفتی مارون و کارون باید حق آلایندگی سالهای 93 تا 97 را به شهرداری اهواز با مبلغ حدود 50 هزار میلیارد ریال پرداخت کنند. اگر وزارت نفت زیر بار پرداخت آن نرود حسابهای این شرکت ها بسته می شود. 
  
وی تصریح کرد: عوارض آلایندگی، حق خون مردم اهواز است زیرا این آلایندگیها سبب ایجاد بیماریهای مختلف نظیر سرطان می شوند. 
رئیس شورای شهر اهواز در خصوص انتصابات شهرداری گفت: برای انتصابات شهرداری لیستی از مدیران به شهردار داده می شود اما در نهایت شهردار فرد مورد نظر را انتخاب می کند زیرا در آینده باید پاسخگو باشد. 
سنواتی عنوان کرد: شهرداری وارث عملکرد مثبت و منفی مدیران پیشین است. از سوی دیگر انجام برخی اقدامات نیازمند همکاری دستگاهها و سازمانهای دیگر است.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سید عزت اله موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
comment
0
0
comment آقای سنواتی به نظر خود شما شهرداری و عوامل فنی آن که در جانمایی دستشویی ناتوانند و هنوز بعد سالها پیشرفت های گوناگون در زمینه های مختلف کوچکترین شناختی از رود، رودخانه و حریم و حریمها ندارند مستحق چه برخوردی هستند؟
راستی شهرداری که انها را مدیریت میکند مستحق چه برخوردی هست؟
انصافا انهایی که این شهردار انتخاب میکنند مستحق چه برخوردی هستند؟
به نظر من
شما و امثال شما
یا نمیدانید شهر چیست یا کیست یا چه هست
یا تا به حال به شهر نیامدید.
یا شهر ندید
ولی میدانم فقط می توانید بنویسید شهر
چون آن را کلمه های چون شهرستان، شهریار، شهرت، شهرام و شهیر و .... یاد گرفتی و همین بس.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار