اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
امام جمعه اهواز گفت: هموطنان در مسجدسلیمان پس از زلزله دچار آسیب شدند و بر عهده مردم و مسئولان است که به آن‌ها توجه داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (چهارم مردادماه) اهواز بیان کرد: معراج صرف بیان یک قصه نیست و همانگونه که حضرت پیامبر سیر زمینی و آسمانی داشتند، مهم است که ما هم در همان مسیر در حد توان خودمان قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه ما هم باید ویژگی‌های وجود مقدس پیامبر را دارا باشیم، ادامه داد: پیامبر خدا دارای اسرا (سیر زمینی از مسجد الاقصی به مسجد الحرام و از آنجا به سدره المنتهی) و معراج (عروج از آسمان به زمین) بودند؛ ما هم باید همین ویژگی‌ها را دارا باشیم. نماز، سوغات پیامبر است و همانگونه هم نماز باید ما را به معراج برساند.

موسوی فرد در ادامه با بیان اینکه همچنان مناطق سیل‌زده باید مورد توجه باشند، گفت: هموطنان در مسجدسلیمان پس از زلزله دچار آسیب شدند و بر عهده مردم و مسئولان است که به آن‌ها توجه داشته باشند. 

امام جمعه اهواز افزود: پنج هزار معلم بلاتکلیف هستند که در صحبتی که با سرپرست وزارت آموزش و پرورش داشتم گفته شد که این موضوع باید از محل شورای اسلامی حل شود. اکنون ۲۰۰ کارگر مترو سرگردان هستند و باید مشکلات آن‌ها نیز برطرف شود.

وی با اشاره به چهلمین سال از اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، گفت: ارتباط مستحکمی بین نماز جمعه و ولایت است. اولین کار پیامبر در بدو ورودشان به مدینه، پرداختن به اقامه نماز جمعه بود. نماز جمعه، شان ولایت است و فهم معنای ولایت، حلال همه مشکلات است. گرفتاری‌های جهان اسلام به این نکته ارتباط دارد که ما باید برای رهایی از آن‌ها معنای ولایت را خوب بفهمیم.

موسوی فرد افزود: ما گمان می‌کنیم که اگر در شادی ائمه اطهار(ع) شاد باشیم و در غم آن‌ها اشک بریزیم، همان ولایت است. البته این‌ها لازم است اما کافی نیست. اشک ریختن تمام ولایت نیست. از ویژگی‌های جامعه اسلامی این است که در یک نقطه متمرکز که همان ولایت است، متحد شویم. تمام هراس دشمن از همین یک جمله است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار