اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
فرمانده سپاه تهران:
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران گفت: در محدوده دشت آزادگان و هویزه حدود 610 پروژه عمرانی اعم از احداث کامل، مرمت و بازسازی، تعمیر مسجد و مدرسه و... را بر عهده داریم.
سردار محمدرضا یزدی، امروز (سه‌شنبه، هشتم مردادماه) با حضور در روستای سبهانیه دشت‌آزادگان برای بازدید از روند اجرای پروژه‌های عمرانی سپاه در مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: در محدوده دشت‌آزادگان و هویزه حدود 610 پروژه عمرانی اعم از احداث کامل، مرمت و بازسازی، تعمیر مسجد و مدرسه و... را بر عهده داریم. باید در حدود 25 روستا کار مرمت و تعمیرات را انجام دهیم و در 25 روستای دیگر نیز باید بازسازی و احداث داشته باشیم. در حقیقت با نزدیک به 100 گروه جهادی، کار عمرانی بیش از 50 روستا را در این مناطق برعهده گرفته‌ایم.

وی افزود: در این مدت حدود 100 گروه جهادی به این مناطق آمده‌ و رفته‌اند اما همین امروز، حدود 30 گروه جهادی داریم که مشغول تعمیر یا احداث خانه در این مناطق هستند. از بیش از 600 پروژه، حدود 131 پروژه احداثی و حدود 406 پروژه مرمتی هستند که این تعداد احتمالا افزایش پیدا خواهند کرد. 

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران گفت: امیدوارم به زودی با تعداد جدیدی از خانوارهایی که خانه‌های‌شان با مشکل مواجه شده است، عقد قرارداد کنیم. از بنیاد مسکن نیز می‌خواهیم قدری در پرداخت‌های خود تسریع کند. ما مقداری با مشکلات مالی مواجه هستیم. باید از فرسنگ‌ها دورتر خاک، مصالح و سیمان بیاید.

یزدی خاطرنشان‌کرد: از ماه رمضان تعدادی از گروه‌های جهادی اینجا بودند و کار خود را شروع کردند. تلاش ما این است که در مهرماه و نهایتا آبان‌ماه بتوانیم این پروژه‌های احداثی را تحویل دهیم که مردم در فصل باران‌های موسمی و مدارس بتوانند در خانه‌های خود باشند.

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم که در دهه ولایت و در ایام عید غدیر، با تامین 70 بسته جهیزیه کامل برای 70 زوج جوان با جشنی که در سوسنگرد گرفته می‌شود، این زوج‌ها را به خانه‌های‌شان در سوسنگرد بفرستیم. یکی دو کمک دیگر نیز هست که در حال حاضر تلاش می‌کنیم کمک‌هایی مانند یخچال، پنکه و... را برای مردم تهیه کنیم.  همچنین حدود 50 کولر و یخچال تهیه کرده‌ایم و سعی می‌کنیم این موارد را نیز به سرعت در بین مردم توزیع کنیم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران گفت: ما تلاش کرده‌ایم کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، یا افرادی که فرزندان زیادی دارند و محرومین و نیازمندان را در این پروژه‌ها تحت پوشش قرار دهیم. 

یزدی افزود: ما در تهران حدود 700 گروه جهادی داشتیم که از قبل از این اتفاق‌ها این‌ها در مناطق مختلف اقدام به محرومیت‌زدایی می‌کردند. اخیرا نیز در تهران 300 گروه جهادی برای کمک به مردم سیل‌زده تشکیل شده است. در عین حال در طرح همبستگی معین شده است که همین گروه‌های جهادی که در مساجد به ثبت رسیده‌اند، جهت جمع‌آوری کمک‌های مردم برای مناطق سیل‌زده اقدام کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار