شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
انتقال هپاتیت و ایدز از طریق آرایشگاه ها
اختصاصی شوشان: امروزه لیزر درمانی کاربردهای بسیاری در زمینه پوست و مو دارد. شایعترین کاربرد لیزر برای برداشتن و حذف موهای زائد است. همچنین برای جوان سازی و بهبود چین و چروک ها و جوش های آکنه دار به طور شایع از لیزر استفاده می شود.

همچنین می توان از لیزر درمانی برای درمان ضایعات عروقی و بعضی از ضایعات ویروسی مثل زگیل استفاده کرد. در واقع ليزر استفاده از نور جهت يافته و تقويت شده مي باشد كه بسته به ميزان قدرت آن مي تواند جاي چاقوي جراحي براي برش و تسريع ترميم زخم ها را بعهده بگیرد.


با توجه به شیوع استفاده از لیزر در درمان بیماری ها ، تعدادی از آرایشگاه ها نیز اقدام به خرید و نگهداری این دستگاه نموده اند .استفاده از این دستگاه صرفا باید زیر نظر پزشک متخصص باشد ولی طی هفته های اخیر کارت هایی در خوزستان پخش شده که افرادی خود را پزشک می دانند و یا با عنوان نماینده علمی اقدام به لیزر درمانی افراد می کنند.

این در حالی است که کارشناس بهداشت محیط اداره بهداشت خوزستان اعلام کرد  که تاکنون مجوزی برای هیچ کدام از آرایشگاههای استان جهت استفاده از دستگاه لیزر صادر نشده و استفاده کنندگان از آن در آرایشگاه ها متخلف اند چرا که حیطه کار آرایشگاه ها کاملا مشخص و تعریف شده است.


مهران معلم در ادامه گفت: مردم باید به این آگاهی رسیده باشند که جای استفاده از خدمات تخصصی زیبایی نظیر لیزر و تتو در آرایشگاه ها نبوده و نیست... مواردی از انتقال هپاتیت و بیماری های عفونی در آرایشگاه ها دیده شده که دلیلش چیزی جز انجام خدمات غیر مجاز در آرایشگاه ها نیست.

در همین رابطه ، فرهاد حمزه لوی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد که فقط پزشکان متخصص پوست که مجوز لازم برای لیزر درمانی را دارند مجاز به استفاده از دستگاه لیزر در مطب خود هستند و اگر پزشک متخصص شخص دیگری را به جای خود در انجام لیزر منصوب کند تخلف کرده است و مطابق قانون با او برخورد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: قیمت های مصوبی برای لیزر تاکنون تصویب نشده چرا که کیفیت دستگاه ها و کشورهای سازنده آن ها متفاوت است و نمی توان یک قیمت ثابت را برای همه دستگاه ها در نظر گرفت.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فایدیم
|
United States
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
comment
0
0
comment کاش این کارشناسهای محترم می دانستند که الان سالهاست لیزر برای استفاده شخصی هم آمده به اصطلاح home care بهتره قبل از نظر دادن و تصمیم گرفتن کمی هم اطلاعات حداقل پزشکی داشتند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار