اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۲۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
شوشان - دکتر علیرضا  رئیس زاده :
گاهی در این مملکت اتفاقاتی می افتد که شما با هر کلمه ای که بخواهی عمق نادانی و فاجعه را برای خوانندگان بیان کنی نمی توانی یکی از این  مسایل به ظاهر لاینحل بنزین است. مگر مردم ایران  چقدر اعصاب و مگر کارشناسان این مملکت چقدر  وقت  دارند که هر روز و هر سال خود را  صرف موضوع بنزین کنند و بعد از 3 دهه حل نشود؟چرا؟
  کدام کشور در جهان است  که چون ما درگیر مسأله  بنزین باشد و تا کنون هم نتوانسته آن را حل کند!  از کشورهایی نفت خیز عربستان، ترکمنستان و عراق که کنار ماست تا کشورهای فاقد نفت مثل آلمان، ژاپن و انگلستان هر روز درگیر بنزین هستند؟ نه ؟پس مشکل کجاست ؟ مگر در زمان دولت احمدی نژاد هزاران ساعت کار کارشناسی انجام نگرفت و هزاران میلیارد تومان هزینه نشد چرا پروژه کارت بنزین  شکست خورد و اگر کارتی کردن بنزین و سهمیه ای کارساز بود چرا این کارت ها را جمع آوری کردند ؟  اگر هم مفید نبود چرا دوباره می خواهند همان کار بیهوده را تکرار کنند ؟ چرا در این مملکت کسی نیست دست اندرکارانی که به این بهانه هزاران میلیارد تومان  از کشور را به فنا دادند و می دهند محاکمه ،محکوم و بازخواست نمی کنند؟ طرحی بی منطق و به دور از عقلانیت پروسه و پروژه ای نا کار آمد و از  پیش شکست خورده!  طرحی فساد آور بدون هیچ چشم انداز روشنی! این کارها جز عبث کاری و آدرس غلط دادن به مردم چیز دیگری در بر ندارد و اگر بنزین با کارتی شدن و سهمیه بندی حل شدنی بود نمی بایست به اینجا می رسیدیم .
 مشکل را در جای دیگری باید جستجو کرد مسئله به حکایتی میماند که در وهله اول شاید  خنده دار  باشد اما مرتبط با موضوع است ، جوانی نزد پزشک رفت و از گردن درد و چشم درد شکایت داشت دکتر فورا دستور داد دو دستش را از نوک انگشتان تا بازوهایش را گچ بگیرید گفتند آقای دکتر چه ربطی دارد ؟ گفت این از صبح تا شب سرش در گوشی موبایل است  حال شده حکایت بنزین ما . مشکل در وهله اول فقط و فقط به مافیایی خودرو سازی بر می گردد! قبل از هر چیزی باید به مافیای خودرو سازی در این کشور پایان داد و فکری به حالش کرد و گرنه امکان ندارد موضوع بنزین سر و سامانی بگیرد و به سرانجامی برسد.
 در کل دنیا موضوع به این شکل است که بنزین آزاد و گران است و  در عوض واردات ماشین هم آزاد است و ارزان !یعنی برای افراد جامعه از نظر اقتصادی فرقی ندارد !اگر اجازه دهند خودرو به راحتی وارد شود شما ماشین  ۱۰۰ میلیونی کنونی را می توانید کمتر از  ۵۰ میلیون بخرید و حالا هر مقدار که بنزین با هر قیمتی بخرید (حتا گران تر از ترکیه) باز هم از نظر هزینه ای برای شما سودمند است و از طرفی از قبل گرانی بنزین هم سود بسیاری عاید دولت می شود  یعنی هم مردم سود می کنند و هم دولت.
 اما در ایران چون خودرو گران است دولت از اول  بنزین را  ارزان در اختیار مردم گذاشته تا از نظر اقتصادی برای مردم متعادل باشد کاری کاملاً برعکس و غیرکارشناسی  شاید در ابتدای امر خیر خواهانه بود اما در ادامه مافیای خودروسازی اجازه تغییر نداد و نمی دهد در شکل فعلی یعنی  بنزین ارزان  و ماشین گران منافعش فقط برای مافیای خودرو ست  و سوبسید و هزینه تهیه بنزین از جیب ملت است  انها به هیچ وجه اجازه نمی دهند بنزین گران و ماشین ارزان شود .
به قول یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی اگر درب خودرو سازان را تخطئه کنید و همه کارشناسان و کارمندان شان را به خانه بفرستید و 3 برابر حقوق به انها پرداخت کنید از هر حیث  باز هم به نفع این مملکت است
این مافیا  و هیولا دیر زمانیست که ملتی را به اسارت گرفته ، شوربختانه  آنها با جملات و سخنان پوپولیستی سال‌هاست که به فریب  دادن مشغولند  و می گویند ما شغل ایجاد کردیم  و اگر حمایت نشویم هزاران نفر بیکار می شوند به این بهانه هزاران میلیارد  تومان از دولت پول گرفتند و این صنعت را انحصاری کردند که در هر حال تو مجبوری با هر کیفیتی و خدماتی از انها ماشین بخری انها اجاز نمی دهند دولت ماشین وارد کند  انها پروپاگاندایی بسیار قوی دارند و به جای خودرو سازی و تمرکز بر ساخت خودرو و ارتباط گیری با صنعت. به دنبال زد و بند هستند انها مجلس و دولت و را... اگر نگوییم شریک خود که اسیر خود کرده اند به هزاران ترفند و حیله گری....هر کاری می کنند جز خودرو سازی ،خودرو سازی را بهانه کردند برای غارت !! هر گونه انتقاد و پرسش را بر کارشنان و مردم می بندند و چه بسا مخالفین را خائن به این مرز و بوم متهم می کنند 
فرض می کنیم 50هزار و ۱۰۰ هزار اصلا 3۰۰ هزار شما شغل ایجاد کرده اید اما باید به یاد داشته باشید که در ازای هر شغل ایجاد شده سه نفر ایرانی را به کام مرگ فرستادید و بیش از ۷ نفر را قطع نخاع کردید و میلیون‌ها نفر را مجروح و زخمی کرده‌اید صدها هزار بچه را یتم و میلیون ها خانواده را داغدار کردید  و بیمه ها را ورشکست کردید ما فرض می کنیم بنزین را گران کنیم و مجبور شویم بخاطر مردم ماشین وارد کنیم با فرض مثال حتی ایران خودرو و سایپا و...کاملا تعطیل می شود چه اتفاقی می افتد؟ 

1) از قاچاق میلیون ها لیتر بنزین و هزاران میلیارد ریال در ماه  جلوگیری می شود ، هزینه های مرزبانی و کار کاذب قاچاقچیان و پرونده و دادگاه و قاضی و...را هم اضافه کنید (فقط با همین مبلغ می شود حقوق پرسنل خودرو سازی را داد) 
2- با گرانی بنزین هزاران میلیارد تومان پول اضافی به خزانه مملکت بر می گردد(چون ماشین وارد اتی  ارزان است  مردم  هیچ فشاری را متحمل نمی شوند) و مسله بنزین هم  حل خواهد شد.

2) بخاطر گرانی بنزین (با وجود ارزانی ماشین ایمن و خوب) بی شک تردد خودرو بسیار کمتر از حالت کنونی خواهد شد و قطعا خیابان ها و جاده ها بسیار خلوت تر می شوند 

3) به خاطر خلوتی معابر و ماشین های ایمن تعداد تصادفات و تعداد کشته ها به صورت حیرت انگیزی کاهش خواهد یافت (همین یک دلیل کافی است است تا درب خودروسازان ایرانی را گل گرفت) بیمه ها نفس راحتی می کشند و از نظر اقتصادی سود زیادی حاصل می شود.

4) آلودگی هوا از بین خواهد رفت و شهری مثل تهران و اهواز و...از آلودگی رها خواهند شد وعلاوه بر ان ماشین های با استاندارد بالا بنزین بسیار کمتری مصرف می کنند و آلودگی محیط زیستی بسیار کمتر خواهند شد

5) هزاران میلیارد تومانی که دولت تحت عناوینی  چون حمایت از  صنایع خودروسازی ناکار امد هزینه می کند به جیب ملت باز خواهد گشت 

6) خودرو سازان مجبور می شوند یا خود را ارتقا دهند و یا با کمپانی ها و شرکت های بزرگ خودرو سازی کار کنند که قطعا صنایعی پایدار و توسعه یافته خواهند بود 

7) علاوه بر مسایل گفته شده هر رورز هزاران پرونده در داداگاه ها و کلانتری و دیگر مراجع قضایی که مربوط به خودروسازان است که به شکلی به خوردن پول مردم و یا بدقولی در تحویل خودرو و مربوط می شود دیگر وجود نخواهد داشت.

وقتی خودروسازی ما بیش از  50 سال نتواند روی پای خود بماند و با دیگر شرکت ها در سطح دنیا رقابت کند پس کی می تواند و ما چند سال دیگر باید صبر کنیم و به بهانه آن تا کی باید تاوان دهیم بس نیست؟ کارشناسان و دولت مردان باید از  تجربیات دیگر کشور ها استفاده کنند و یک بار برای همیشه موضوع خودرو و بنزین را پایان دهند.
انشالله
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
مهران ایزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
comment
0
0
comment ممنون دکتر احسنت خیلی عالی بود
comment
حسین صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
comment
0
0
comment سلام
فرمودی آدرس غلط
باید بگم گل گفتی

یادمه بچه بودیم یه دوُت شیطون داشتیم می گفت اون بالا رو نگاه
تا نگاه میکردیم خوراکی هامونو ورمی داشت
حالا حکایت سیبل کردن کارت سوخت و بانک شد همون نگاه او بالا
میگن بانکها رو ببینید
بعد پول نفت و دکل گم میشه
comment
محمدی ابلشکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
comment
0
0
comment آقای دکتر
همانطور که مافیای اسلحه مردم آمریکا را اسیر کرد .
مافیای خودرو ما را اسیر کرد...
قلمت را می ستایم و دعای خیر ما بدرقه راه تو.
comment
سعید
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
comment
0
0
comment سلام. منطقی و واقع گرایانه بود.. آفرین
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار