اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

از جمله روش هایی که برای سفر کردن بسیار مورد توجه قرار می گیرد سفرهای زمینی هستند، زیرا در مقایسه با سفرهای هوایی دارای هزینه کمتری است و از مزیت های آن می توان به مشاهده تصاویر و منظره ها اشاره نمود که بسیار جذاب و دلپذیر هستند. این سفرهای زمینی را می توان با اتوبوس، قطار و یا خودروهای شخصی انجام داد که در این میان سفر کردن با اتوبوس و قطار طرفداران زیادی دارد. قطارها نسبت به اتوبوس دارای سرعت بسیار بالاتری هستند و بسیار راحت می باشند و با استفاده از آن ها می توان سفر امن و راحتی را تجربه نمود.

برای استفاده از قطار و اتوبوس باید با استفاده یکی از راه های ممکن اقدام به خریداری بلیط قطار و بلیط اتوبوس نمایید. از جمله راحت ترین و آسان ترین روش های تهیه بلیط خرید اینترنتی آن است که امروزه سایت های فراوانی برای این منظور طراحی شده اند. از جمله معروف ترین و بهترین سایت ها جهت تهیه انواع بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما سایت مستر بلیط است که خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می دهد.

برای داشتن سفری امن تر و مطمئن تر با قطار و اتوبوس بهتر است به راهکارها و ترفندهایی توجه نمایید که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

نکاتی که در سفر با قطار باید به آن توجه شود

برای تجربه لذت بخش تری از سفر با قطار بهتر است به موارد ذکر شده در زیر توجه شود.

· تهیه خوراکی های ساده جهت میان وعده در قطار

تمامی قطارها دارای رستوران و بوفه هایی هستند که می توانید خوراکی ها و تنقلات مورد نظر خود را از آن ها تهیه نمایید، اما بهتر است قبل از شروع سفر خودتان لیستی از خوراکی هایی که می خواهید به عنوان میان وعده از آن ها استفاده نمایید تهیه کنید و آن خوراکی ها را با خود به همراه ببرید تا علاوه بر اینکه در هزینه های سفرتان صرفه جویی کرده باشید سفر لذت بخش و راحتی را نیز تجربه کنید. از جمله خوراکی هایی که می تواند برای میان وعده مناسب باشد می توان به ساندویچ، آجیل و خشکبار و تنقلات اشاره نمود.

· استفاده از کفش و لباس های سبک و راحت

بهتر است در هنگام سفر از لباس های سبک و راحتی استفاده نمایید تا در طول مدت سفر اذیت نشوید. می توانید با توجه به دمای کوپه خود از تعداد لباس های مناسبی استفاده نمایید.

· به همراه داشتن وسایل سرگرمی برای سپری شدن زمان در قطار

بهتر است لوازم مورد علاقه خود را در طول سفر با قطار به همراه داشته باشید تا در طول سفر با آن ها سرگرم شوید و احساس کلافگی نکنید. به همراه داشتن کتاب و لپ تاپ می تواند سرگرمی خوبی برای گذران ساعات طولانی سفر با قطار باشد.

یکی از پر تردد ترین مسیرهای زمینی که با استفاده از قطار رفت و آمد زیادی در آن صورت می گیرد مسیر تهران می باشد زیرا شهر تهران به جهت موقعیت خود که پایتخت جمهوری اسلامی ایران است مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد از این رو بلیط قطار تهران یکی از پرفروش ترین بلیط ها می باشد

نکاتی که در سفر با اتوبوس باید به آن ها توجه شود

· به همراه داشتن یک چمدان

قطعا برای هر گونه سفری به همراه داشتن یک چمدان که لباس ها و لوازم مورد نیاز خود را در آن قرار دهید ضروری می باشد اما در هنگام سفر با اتوبوس شما نمی توانید چمدان وسایل خود را در تمام مدت سفر در کنار خود داشته باشید بلکه در ابتدای سفر تمامی چمدان ها و وسایل مسافران در جعبه اتوبوس قرار می گیرد و بهتر است چمدان یا کوله ای کوچک را به لوازم ضروری و مورد نیاز خود اختصاص دهید که در طول سفر همراهتان باشد و بتوانید در این ساعات طولانی از آن استفاده نمایید.

· همراه داشتن بالشت های مسافرتی

بالشت های مسافرتی یکی از بهترین وسایلی است که توصیه می شود در طول سفر به همراه داشته باشید. امروزه برای این منظور بالشت های بادی طراحی شده اند که در موارد لازم می توانید با باد کردنشان از آن ها استفاده نمایید.

· به همراه داشتن لوازم سرگرمی

با توجه به آنکه سفر با اتوبوس زمان زیادی می برد و طولانی است برای آنکه حوصله تان سر نرود بهتر است لوازم مورد عاقه خود را مانند کتاب های رمان یا سایر کتاب ها، تبلت یا گوشی فول شارژ برای گوش دادن به موسیقی و مشاهده فیلم، خوراکی ها و تنقلات مورد علاقه و .. را به همراه داشته باشید.

برای تهیه بلیط اتوبوس نیز همانند سایر بلیط ها می توانید به صورت اینترنتی در کمترین زمان ممکن آن را تهیه نمایید. به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید بلیط اتوبوس قم را تهیه کنید کافی است که به یکی از سایت های ارائه دهنده بلیط مراجعه نمایید و با وارد نمودن زمان و ساعت مورد نظر خود لیستی از بلیط ها که مطابق با نیاز شما است را مشاهده کنید و بهترین ان ها را انتخاب نمایید و اقدام به خریداری و تهیه بلیط کنید.

همانطور که می بینید سفر با اتوبوس و قطار در کنار ساعات طولانی که دارد اگر با رعایت نکات گفته شده انجام شود می تواند بسیار جذاب و لذت بخش باشد و ساعات خوشی را تا رسیدن به مقصد برای شما رقم بزند.

منبع : اسپاتنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار