اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان خبر داد:
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از استقرار 30 پایگاه کد آمبولانس در مسیر چذابه در ایام اربعین امسال خبر داد.
دکتر محمدامین زرگر در نشست خبری که امروز (27 مردادماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، با تشریح تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اربعین حسینی اظهار کرد: در مرز چذابه بیمارستان صحرایی مجهزی در مکان قابل دسترسی مستقر خواهد شد تا زائران اربعین حسینی از این مرکز استفاده کنند. 

وی با اشاره به استقرار  30 پایگاه کد آمبولانس در مسیر چذابه افزود: همچنین در مسیر اهواز تا چذابه تیم‌های پیش‌بیمارستانی شامل اتوبوس آمبولانس، کدهای آمبولانس، تیم‌های بهداشتی بین مواکب و پایانه مرزی جهت مراقبت‌های سندرومیک بیماری‌ها و تیم‌های بهداشت محیط جهت نظارت بر توزیع مواد غذایی و نحوه پخت غذا در مواکب مستقر خواهند شد.

زرگر ادامه داد: معاونت غذا و دارو نیز جهت فعال کردن داروخانه شبانه‌روزی در این زمینه در مرز چذابه و بررسی داروهای مورد نیاز در اربعین فعالیت خواهد داشت. با همکاری معاونت درمان نیز جهت فعال کردن بیمارستان صحرایی و نیروهای پرستاری و ایجاد آمادگی لازم جهت هرگونه اقدام طی مراسم اقدام شده است. 

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان تصریح کرد: با معاونت پشتیبانی دانشگاه نیز جهت فراهم کردن زیرساخت‌ها، ایاب و ذهاب تیم‌ها و بودجه هزینه‌ای و برخی موارد دیگر هماهنگی شده است. با معاونت فناوری و اطلاعات نیز جهت فراهم کردن زیرساخت بی‌سیم و اینترنت و فعال کردن سامانه‌ها در حال هماهنگی هستیم.

وی عنوان کرد: در سال جاری همه آمبولانس‌ها در مسیر به GPS مجهز خواهند شد تا مدیریت و هماهنگی بهتری در خصوص آمبولانس‌های موجود در طول مسیر داشته باشیم.

زرگر بیان کرد: در ایام اربعین سال گذشته 14 هزار و 863 بیمار به درمانگاه‌های مرزی و تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کردند که 350 نفر از این تعداد به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به تسهیل سفر اربعین در سال جاری، انتظار می‌رود جمعیت زائرین اربعین حسینی بیشتر شود و تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی دو تا سه برابر افزایش یابد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان تصریح کرد: سال گذشته در هر پنج کیلومتر یک دستگاه آمبولانس مستقر شده بود اما امسال با توجه به گرما، این آمبولانس‌ها را در چهار تا پنج محل تجمیع خواهیم کرد.

زرگر افزود: با توجه به حجم ترافیک ممکن است برخی مواقع آمبولانس‌ها به راحتی نتوانند به مکان مورد نظر برسند که امسال در این زمینه موتورلانسها فعال خواهد شد. همچنین اورژانس هوایی فعال است و در سطح استان دو بالگرد هوایی وجود دارد. از سوی سازمان اورژانس نیز یک فروند بالگرد در اختیار ما قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز از ظرفیت آن استفاده شود.

وی تصریح کرد: البته به جز آمبولانس‌ها، موتورلانس و بالگرد، تعدادی اتوبوس آمبولانس هم وجود دارد. یکی از این اتوبوس آمبولانس‌ها به اتاق عمل مجهز است و امکان انجام عمل‌های جراحی در آن وجود دارد. در انتهای همه اتوبوس آمبولانس‌ها یک تخت ICU وجود دارد. همچنین هشت تخت بستری در این اتوبوس آمبولانس‌ها وجود دارد. این اتوبوس آمبولانس‌ها در مسیرهای مناسب مستقر خواهند شد. یک آمبولانس آزمایشگاه نیز وجود دارد که آزمایش‌های مورد نیاز از بیماران در این اتوبوس آمبولانس انجام می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان عنوان کرد: در بحث خدمات‌رسانی نیروها در ایام اربعین تلاش می‌شود از ظرفیت نیروهای بومی استان استفاده شود زیرا بیشتر با شرایط استان آشنا هستند اما سامانه‌ای برای ثبت‌نام علاقمندان به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام اربعین معرفی می‌شود و از ظرفیت آنها نیز استفاده خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار