اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
نماینده شوش در مجلس با تاکید بر اینکه نیشکر هفت تپه به ثبات خوبی رسیده است، گفت: انتظار ما از رسانه این است که ابزار دست دشمنان و مغرضان نشوند.

سیدراضی نوری با اشاره به حواشی که بار دیگر برای هفت تپه به وجود آمده است، به خبرنگار ایلنا گفت: مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه برطرف شده و حقوق کارگران به موقع پرداخت می‌شود و اکنون هیچ مشکل کارگری در هفت تپه نداریم.

وی وضعیت اقتصادی هفت تپه را مثبت توصیف کرد و گفت: مسئولان منطقه پیگیر مسایل هستند و توسعه نیشکر هفت تپه در مسیر رشد قرار دارد.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای شورای تامین از نیشکر هفت تپه گفت: مسئولان مراقب این مجموعه بزرگ هستند و نتیجه بازدیدهایشان را به مسئولان استانی و کشوری گزارش می‌دهند.

وی با اعلام اینکه دادستان و وزارت اطلاعات نیشکر هفت تپه را کاملا زیر نظر دارند، گفت: به محض آنکه مشکلی برای این واحد ایجاد شود، مسئولان به موقع واکنش نشان خواهند داد که خوشبختانه هیچ مشکلی اکنون وجود ندارد.

نوری در پاسخ به اینکه دلیل بازداشت مدیر نیشکر هفت تپه چه بوده است، گفت: بهتر است در این مورد کلمه بازداشت را به کار نبریم. مدیرعامل هفت تپه برای ارایه پاره‌ای توضیحات احضار شد و پس از پاسخ دادن به سوالات، به محل کار خود بازگشت.

وی خطاب به اصحاب رسانه گفت: اکنون که نیشکر هفت تپه به آرامش و ثبات رسیده، انتظار داریم رسانه‌ها در مسیر این ثبات گام بردارند.

نماینده شوش با اشاره به اینکه برخی فرصت‌طلبان که وابسته به دشمنان خارجی هستند، سوار بر موج آشوب و ناآرامی سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: در بسیاری از موارد شاهد بودیم که یک چالش کوچک را آنچنان سیاه‌نمایی می‌کنند که گویی کشور از دست رفته زیرا به دنبال خوراک تبلیغاتی علیه نظام بودند و کارگران را بهترین ابزار برای رسیدن به مقاصد خود کرده بودند. این افراد هنوز هم به دنبال استفاده از این حربه هستند.

وی با تاکید بر اینکه احضار مدیرعامل نیشکر هفت تپه را می‌توان به اشکال گوناگون تفسیر کرد، گفت: دستگاه قضا این احضار را انجام داده و مجازات متخلفان و مفسدان نشان داده که دستگاه قضا با کسی تعارف ندارد. بنابراین اجازه بدهیم دستگاه قضا کار خودش را انجام بدهد و اگر فردی برای توضیح به دستگاه قضا احضار شد، چنین در جامعه القا نکنیم که کار به بحران رسیده و سیاه‌نمایی کنیم.

نوری با اشاره به اینکه کارگران تحت تاثیر شایعات قرار می‌گیرند، گفت: عده‌ای به تحریک کارگران می‌پردازند و سعی در سیاه‌نمایی دارند. این افراد کارگران را ابزار مقاصد سیاسی خود می‌کنند.

وی کارگران نیشکر هفت تپه را افرادی دلسوز توصیف کرد و گفت: هنگامی که شرکت به ثبات رسیده، حقوق‌های معوقه کارگران پرداخت شده و تولید در مسیر خود قرار گرفته، چرا عده‌ای سعی می‌کنند با شایعه‌سازی فضا را مسموم کنند؟

نماینده شوش با اشاره به برگزاری انتخابات کارگری و تشکیل شورای اسلامی کار در نیشکر هفت تپه گفت: خوشبختانه نمایندگان کارگری نیشکر هفت تپه افراد آگاهی هستند و می‌دانند که بحران به هیچ وجه برای تولید خوب نیست و به همین دلیل به خوبی توانسته‌اند جلوی حاشیه‌سازی‌های معاندان را بگیرند.

وی نیشکر هفت تپه را کارخانه‌ای استراتژیک برای منطقه و کشور دانست و گفت: این کارخانه بخش قابل توجهی از شکر کشور را تامین می‌کند. علاوه بر آن استفاده از باگاس برای تولید کاغذ، ملاس در زمینه تولید الکل و نیز خوراک دام را شاهد هستیم.

نوری با اشاره به اینکه اکنون بیش از 5 هزار کارگر در نیشکر هفت تپه مشغول فعالیت هستند، گفت: این کارخانه به تنهایی توانسته بخش مهمی از بیکاری را پوشش دهد و این عدد برای کشور بسیار مهم است. بنابراین از مسوولان انتظار داریم در سال رونق تولید، قدر و ارزش نیشکر هفت تپه را بدانند.

وی سیاه‌نمایی را برای نیشکر هفت تپه مانند سم توصیف کرد و گفت: کافی است خبری اشتباه در مورد مدیریت نیشکر منتشر شود تا کارگران احساس خطر کنند. از رسانه‌ها انتظار داریم کمک حال نیشکر هفت تپه باشند.

نماینده شوش با تاکید براینکه هرگز انتظار نداریم رسانه‌ها چشم به روی واقعیت ببندند، گفت: نمایندگان اصحاب رسانه می‌توانند به کارخانه نیشکر هفت تپه بیایند و آرامش کارگران و رونق تولید را از نزدیک ببینند و دیده‌های خودشان را بر اساس واقعیت بنویسند.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار