اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تشریح کرد:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: فعالیت شاخصی که نوسازی مدارس استان برای مهرماه دنبال کرد برچیده شدن مدارس کانکسی بود.
علی قربانی امروز، چهارشنبه، 6 شهریورماه، در حاشیه نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: فعالیت اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان در راستای ایجاد فضاهای آموزشی، ساخت و ساز آن‌ها و تعمیر این فضاها است که فواید مجموع فعالیت‌های ما، به دانش‌آموزان برمی‌گردد. ما امیدواریم بتوانیم فضاهای ایمن‌تر و بهتری را با تجهیزات مناسب‌تر برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی افزود: برای مهرماه 98، فعالیت شاخصی که اداره کل نوسازی مدارس خوزستان داشت، در راستای برچیدن مدارس کانکسی بود. ما این کار را با دستور استاندار در دستور کار قرار دادیم. بیش از 350 کلاس درس کانکسی در استان وجود داشت که امیدواریم بتوانیم تا مهرماه این کلاس‌ها را جمع‌آوری کرده و به جای آن‌ها کلاس‌های ایمنی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: سیلی که در فروردین‌ماه در استان رخ داد خسارات زیادی را به دنبال داشت. در حوزه مدارس نیز حدود 113 مدرسه ما دچار آبگرفتگی شد. 35 مدرسه ما نیاز به تخریب و احداث مجدد داشتند، 78 مدرسه را نیز باید تعمیر می‌کردیم. با توجه به زمان خیلی کم،  با حمایت‌هایی که از سوی استاندار و مسئولین کشوری انجام شد، در حال حاضر تمام پروژه‌ها را شروع کرده‌ایم. 

قربانی ادامه داد: پروژه‌های تعمیراتی را تا پیش از مهرماه به بهره‌برداری می‌رسانیم. پروژه‌های احداثی را نیز به جز شش یا هفت مورد که پروژه‌های بزرگی هستند و طبق زمانبندی تا آبان یا آذر تحویل داده می‌شوند، به دانش‌آموزان تحویل می‌دهیم.

وی افزود: اوج فعالیت ما اغلب در مهرماه است. امیدواریم در مهرماه امسال بتوانیم حدود 220 پروژه در قالب بالغ بر 870 کلاس درس را تحویل دهیم تا دانش‌آموزان از این کلاس‌های ایمن استفاده کنند. یکی دیگر از شاخصه‌های کار نوسازی مدارس، جذب خیرین است؛ با حمایت‌هایی که انجام شده است، کمک‌های خیرین به نوسازی مدارس هر سال رشد فزاینده‌ای دارد، امسال هم با توجه به پدیده سیل، خیرین از سراسر کشور به کمک استان آمدند و با ابتکار سازمان نوسازی مدارس کشور، همایشی در سالن همایش‌های صدا و سیمای کشور در این خصوص برگزار شد، در این همایش خیرین از سراسر کشور برای کمک به سه استان سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: از آن روز تا کنون ما توانسته‌ایم برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی حدود 80 میلیارد تومان کمک از خیرین جلب کنیم. بعد از اینکه زلزله مسجدسلیمان نیز رخ داد، جلب مشارکت خیرین در آنجا را نیز داشتیم. تا کنون نیز خیرین پذیرفته‌اند در ساخت پنج مدرسه در مسجدسلیمان مشارکت کنند که هفته آینده کلنگ زنی این مدارس انجام می‌شود.

قربانی افزود: در زلزله، 13 مدرسه را که سنگی و قدیمی بودند، تخریبی اعلام کردیم و آن‌ها را تخلیه کردیم. پنج مدرسه نیز نیاز به مقاوم سازی دارند که کار اجرایی این مدارس هم اکنون آغاز شده است و از مهر تا آبان و آذر این پنج مدرسه نیز به بهره‌برداری می رسند. بیش از 20 مدرسه نیز به تعمیر جزئی نیاز داشتند که با کمک و مشارکتی که شد، از این تعداد، 15 مدرسه آماده است و مابقی نیز تا قبل از مهرماه به بهره‌برداری می‌رسند. 

وی ادامه داد: برای زلزله مدیریت خوبی انجام شد. با دستور استاندار، 20 میلیارد تومان در سال 97 و 10 میلیارد تومان نیز در سال 98 به این موضوع اختصاص داده شد. ما از خیرین کمک هایی دریافت کردیم. رییس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز همراه وزیر در مسجدسلیمان حضور پیدا کرد. با اقدامات انجام شده امیدواریم برای مهر‌ماه 98 شرایط مدارس مسجدسلیمان را به شرایط مناسب‌تری تبدیل کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: پس از سیل، اولین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم انعکاس خسارات به سازمان نوسازی مدارس بود. سازمان نیز بلافاصله به ما کمک کرد و 15 میلیارد تومان را برای بازسازی مدارس سیل زده اختصاص داد. از خیرین نیز در این زمینه کمک گرفتیم. خوزستان از نظر اعتبارات، استان اول یا دوم کشور است. ما از منابع استانی سال گذشته بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که 100 درصد آن را جذب کردیم. 150 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی توسط سازمان نوسازی مدارس کشور به ما ابلاغ شد که  تمام آن اعتبار نیز جذب شد. همچنین 130 میلیارد تومان از سوی خیرین، کمک دریافت کردیم.

قربانی خاطرنشان کرد: از نظر تعداد پروژ‌ه ها، ما بعد از تهران و خراسان که استان‌های بزرگی هستند، جایگاه دوم یا سوم کشور را داریم. البته سیل در خوزستان اجرای برخی پروژه‌های ما را در استان به تاخیر انداخت. امیدواریم با یکی دو ماه تاخیر، تعدادی دیگر از پروژه‌ها را تحویل دهیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار