اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۶۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹

کانادا (Canada) در قاره آمریکای شمالی با مساحت حدود 9 میلیون کیلومتر مربع به عنوان دومین کشور وسیع جهان هر چند نسبت به بسیاری از کشورها از جاذبه‌های گردشگری کمتری برخوردار است؛ اما باز هم زیبایی‌های خاص خود را برای به نمایش گذاشتن دارد. وجود کوه‌های راکی در غرب این کشور و وجود سواحل و دریاها و پارک ملی بنف در شرق کانادا و سرزمین‌های پوشیده از برف شمالی به بکر بودن طبیعت کانادا افزوده است. شهرهایی مانند ونکوور، ویکتوریا، کلگری، تورنتو، اتاوا، مونترال، کبک و... هر چند با اندازه بسیاری از شهرهای بزرگ و مشهور دنیا جاذبه گردشگری ندارند اما بازدید از آنان دستاوردهای خاص خود را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. هر گردشگری با شنیدن نام کانادا اولین جاذبه‌ای که به ذهنش می‌رسد آبشار نیاگارا (Niagara fall) است. من هم به رسم این موضوع، ابتدا به این آبشار می‌پردازم.

جاذبه‌های طبیعی

آبشار نیاگارا: نیاگارا با 57 متر ارتفاع، بلندترین آبشار جهان است. این آبشار در بخش مرکزی کانادا در فاصلهٔ یک ساعته از شهر تورنتو (Toronto)، در امتداد مرز آمریکا با کانادا قرار گرفته است. این جاذبه طبیعی که از مجموع سه آبشار ایجاد شده است به دلیل ارتفاع زیادش، فشار آب قویی نیز دارد. نیاگارا به عنوان قوی‌ترین آبشار آمریکای شمالی شناخته شده است. ارتفاع و فشار آب در این محل به حدی زیاد است که از آن تولید برق می‌شود. فشار آب حتی مانع از این می‌شود که گردشگران در کنار آبشار بروند و مجبور هستند از فاصله به آبشار نگاه کنند. رنگ سبز آبشار به زیبایی‌های آن افزوده است. در روزهای مختلف سال در کنار این زیبایی بکر و دیدنی جشنواره‌ها و تفریحات گوناگونی نیز وجود دارد که خود سبب جذب گردشگران شده است.

بیشتر بخوانید: مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا

شاید دومین مشخصه این سرزمین پهناور در ذهن بسیاری از افراد برف و سرما و یخبندان باشد که البته درست است!

زمین‌های پوشیده از برف نقاط شمالی کانادا هرچند که به دلیل دمای کم و سرمای زیاد گاهی آزاردهنده می‌شوند اما در مجموع یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند. جاذبه‌ای که در هر جا پیدا نمی‌شود.

مهاجرت خرس‌های قطبی به سمت خلیج هادسون (Hudson) در ماه اکتبر یا نوامبر طرفداران زیادی را به سوی خود کشانده است. به هر حال تماشای خرس‌های قطبی از فاصله نزدیک از داخل ماشین‌های مخصوصی که پنجره محافظت شده دارند جاذبه و هیجانی نیست که هر جایی پیدا شود.

پارک ملی بنف (Banff) جاذبه تمام روزهای سال: بنف در استان آلبرتا (Alberta) در زمستان پوشیده از برف است. گویی پیراهن سفید به تن کرده باشد. این پارک ملی، محل انجام ورزش‌های زمستانی مانند اسکی شده است؛ اما بنف نه تن‌ها در زمستان بلکه در فصل‌های دیگر نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. انعکاس تصویر کوه‌های راکی و قله‌های پوشیده از برفش در آب زلال و فیروزه‌ای رنگ دریاچه لوئیس (Louise) از زیباترین چشم اندازهای کاناداست. مسیر دریاچه تا جسپر (Jasper) یکی از زیباترین مسیرهایی است که هر گردشگری می‌تواند ببیند و از آن لذت ببرد.

پارک ملی گروس مورن Gros Morne(): طبیعت بکر این پارک ملی نیوفاندلند (Newfoundland) سبب ثبت آن در میان آثار جهانی یونسکو شده است. کوه‌ها و آبشارها و رودهایی که در داخل تنگه‌ها جریان یافته‌اند گوشه‌ای از زیبایی‌های این پارک ملی هستند. ورزش هایی مانند اسکی، دوچرخه سواری، قایق سواری و کایاک نیز در این محل از رونق خوبی برخوردار است.

پارک ملی پسیفیک (Pacific Rim): این پارک ملی با 500 کیلومتر مربع مساحت در غرب شهر ونکوور قرار دارد. تماشای وال‌ها و قایق سواری معروف‌ترین هدیه‌ای است که این پارک ملی به مسافرانش هدیه می‌دهد.

کوه‌های راکی: رشته کوه راکی یکی از طولانی‌ترین رشته کوه‌های جهان است که میان کشور آمریکا و کانادا کشیده شده. در میان این کوه‌ها پارک‌های ملی، آبشارهای کوچک و بزرگ، دریاچه‌ها و دره‌های بسیاری خودنمایی می‌کنند. حیات وحش (پوشش جانوری و گیاهی) هر بخش از این دره‌ها مخصوص خود است و با منطقه دیگر تفاوت دارد.

ویسلر (Whistler) پوشیده از برف: ویسلر حدود دو ساعت از ونکوور (Vancouver) فاصله دارد. نام ویسلر همواره با ورزش‌های زمستانی همراه است. در سال 2010 المپیک زمستانی در این شهر برگزار شد. البته در فصل تابستان نیز در نبود برف و یخ، امکان دوچرخه سواری کوهستانی و گلف در این شهر وجود دارد.

آدام ملینک: آدام ملینک برای علاقه مندان به برف و یخبندان و چالش‌های این چنینی گزینه بسیار خوبی است. این منطقه پوشیده از برف بسیاری از ورزش‌های زمستانی را در قلب خود جای داده است. اسکی از پرطرفدارترین این ورزش‌هاست. آدام ملینک از آن دسته جاذبه‌هایی است که در هر جایی یافت نمی‌شود.

خلیج کوچک فاندی (Bay of fundy): در شرق کانادا خلیجی وجود دارد که به دلیل جزر و مدهای عجیبش به شهرت رسیده است. گاه این جزر و مدهای آب دریا تا 19 متر بالا می‌آید. این خلیج هیجان انگیز فاندی نام دارد. سنگ‌ها و صخره‌های این خلیج نیز برای گردشگران از جاذبه خاصی برخوردار است. در امتداد این خلیج یک مسیر پیاده روی برای افرادی تعبیه شده است که قدم زدن در کنار مناظر بکر را دوست دارند. پارک ملی فاندی و جزیره گرند مانان (Grand manan) از دیگر جذابیت‌های این منطقه است.

استنلی پارک ونکوور: پاییزهای استنلی پارک با 405 هکتار مساحت آرزوی دیرینه هر گردشگری است. این محل به وسیله اقیانوس احاطه شده و علاوه بر درختان انبوه سر به فلک کشیده، منظره آبی بی کران دریا نیز به زیبایی آن افزوده است. آکواریوم ونکوور، دریاچه بیور (Beaver)، عمارت استنلی و باغچه گل رز از زیبایی‌های روح انگیز این محل هستند.

شهر ونکوور: دریاها و سواحل همواره جزء پربازدیدترین جاذبه‌ها هستند. شهر ونکوور با سواحل بسیار زیبا و متنوع خود برای دوستداران تفریحات آبی و منظره‌های این چنینی مقصد خوبی است.

دریاچه اونتاریو (Ontario) و برج سی ان (CN): این دریاچه و برج در کنار یک دیگر در قلب شهر پیشرفته و شلوغ تورنتو قرار گرفته اند. برج سی ان با 553 متر ارتفاع، یکی از سازه‌های بلند جهان محسوب می‌شود. کافی ست در داخل برج، در داخل اتاقک‌های شیشه‌ای آن بایستید تا احساس کنید شهر زیر پایتان است. در داخل برج تلسکوپ‌هایی نیز قرار دارد که به وسیله آها می‌توانید هر نقطه از شهر را که دلتان می‌خواهد واضح‌تر ببینید. نورپردازی ویژه برج در شب چشمان گردشگران زیادی را به خود خیره می‌سازد.

جاذبه‌های تاریخی

کبک قدیم (Vleux Quebec): بافت قدیمی شهر کبک، بر روی ارتفاعات جزء میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است. در این بخش از شهر کبک تاریخی‌ترین و قدیمی‌ترین ساختمان‌ها دیده می‌شوند. افزون بر زیبایی‌های بافت تاریخی شهر، بازدید از آثار دستفروشان هنرمند و موزه‌ها از دیگر جذابیت‌های کبک قدیم است.

مونترال قدیم (Old montreal): مونترال قدیم نیز مانند کبک قدیم بافت قدیمی و تاریخی شهر را دربر گرفته است. سکوت و آرامش و نبودن شلوغی شهر، تفاوت اصلی بافت قدیم و مونترال حال حاضر است. در این بخش خیابان‌ها سنگفرش هستند و گردشگران به وسیله اسب و ارابه جا به جا می‌شوند. بازار تاریخی و کلیسای نوتردام از جمله جاذبه‌های مونترال قدیم هستند.

ساختمان پارلمان (Parliament Hill): ساختمان پارلمان واقع در شهر اتاوا در بالای رودخانه اتاوا ساخته شده است. این ساختمان قدیمی و تاریخی متعلق به نیمه دوم قرن 19 است. برج صلح در ساختمان پارلمان، مشعل 100 ساله، محوطه باغ مانند ساختمان و مجسمه موجود در محوطه از جاذبه‌های تاریخی پارلمان هستند.

بیشتر بخوانید: انواع سرمایه گذاری در کانادا

سنت جان سیگنال هیل (S.t johns signal Hill): در نزدیکی بندر سنت جان که مشرف به شهر و دریاست اولین سیگنال بی سیم در سال 1901 دریافت شد. تن‌ها جذابیت این محل بخاطر این اتفاق تاریخی نیست بلکه برج کابوت (Cabot) در این منطقه با نمایشگاه تاریخ ارتباطات به یک محل جذاب برای دوستداران تکنولوژی تبدیل شده است.

بندرگاه داخلی ویکتوریا: این بندرگاه چشم انداز خوبی از دریا و شهر را به مسافران هدیه می‌کند. تمام گردشگرانی که از ویکتوریا بازدید کرده اند به آرامش و سکون این محل اشاره کرده اند. در نزدیکی این بندر هتل تاریخی امپرس (Empress) قرار دارد که یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین ساختمان‌های تاریخی و مجلل شهر محسوب می‌شود.

برای لذت بردن از طبیعت بکر و غرق شدن در طبیعت کانادا، سواحل توفینو یکی از گزینه‌های اصلی است. سواحل و منظره آن‌ها در هنگام غروب و طلوع خورشید می‌تواند یکی از زیباترین طلوع‌ها و غروب‌هایی باشد که هر گردشگری دیده است.

بیشتر بخوانید: برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم

شهر تاریخی کوئه بک: کوئه بک با سختمان‌ها و کلیساهایی مربوط به قرن هفدهم شما را در تاریخ و گذشته کانادا غرق می‌کند. این شهر نیز در میان آثار ملی یونسکو به ثبت رسیده است.

جاذبه‌های تفریحی

کلگری استمپید (Calgary Stampede): اگر گردشگری به سنت و آداب و رسوم روستاییان قدیم کانادا علاقه دارد بهتر است زمان سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کند که در هنگام برگزاری جشنواره کلگری به این شهر برسد. این جشنواره که هر ساله به مدت 10 روز برگزار می‌شود مجموعه‌ای از مسابقات و آداب روستاییان قدیم است. گاوبازی از برجسته‌ترین مسابقات این 10 روز شمرده می‌شود. بهترین خوانندگان و فعالان عرصه موسیقی سبک کانتری در طول این مدت در جشنواره حضور دارند.

موزه حقوق بشر: در شهر وینیپگ در غرب کانادا، موزه حقوق بشر ساخته شده است. این موزه مجموعه‌ای از سرگذشت بازماندگان نسل کشی‌ها و جنایات این چنینی است. موزه حقوق بشر در سال 2014 با هدف نمایش سیر تکامل و آینده حقوق بشر افتتاح شد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
comment
0
0
comment کااناد عالیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار