امام علی (ع): كسى كه دانشى را زنده كند هرگز نميرد.
در این مطلب قصد داریم به بررسی چهار تکنیک برای بازاریابی هتل ها برای شما کاربران و همراهان گرامی بپردازیم. در صورتی که قصد ورود به حیطه بازاریابی هتل دارید، بهتر است به نکات و تکنیک هایی که در این مقاله گفته شده است مسلط باشید تا بتوانید یک بازایاب موفق باشید و درآمد خوبی کسب کنید. با ما همراه باشید
هتل
هتل یک واژه فرانسوی به معنای میزبان است. و به ساختمانی که بازدید کننده بسیار دارد، گفته میشود. اما بعد از ورود به زبان انگلیسی معنای هتل بارها دستخوش تغییراتی شده است و به شکل امروزی کاربرد دارد. هتل مکانیست که افراد برای مدت زمان کوتاهای در آن سکونت خواهند داشت.
هتلها مورد توجه مسافران و گردشگردان هستند و از امکانات توریستی به حساب میآیند. در ایران از زمانهای بسیار گذشته و در عصر پادشاهان قدیم کاروانسراهایی برای استراحت و رفاه حال مسافران وجود داشته؛ که امروزه به این شکل درآمدهاند.
چهار تکنیک برای بازاریابی هتل مشهد
سرمایهگذار در بخش هتلداری به این موضوع واقف است، که مسافران و توریستها به دنبال امکاناتی بیشتر از خواب و استراحت هستند. و برای آنکه گردشگران و مسافران در راحتی کامل به سر ببرند. هتلها دست به استفاده از امکانات پیشرفتهتر و لوکسی زدهاند؛ تا نظر همه را جلب کنند. در این راه از روشهای خلاقانه و مدرن بهره میگیرند.
که در این مطلب چهار روش را ذکر کردهایم، تا هتلدارن محترم بتوانند کسب و کار خود را رونق ببخشند.
1-فراهم کردن سفری متفاوت و جذاب برای مسافران و مشتریان
گردشگران و مسافران زمان کوتاهی در هتل هستند و برای آنکه آن را مجذوب هتل کرد باید دست به استفاده از روشهای خلاقانه و جذاب زد. و این خلاقیت باید در کل وسایل اتاقها نیز مورد استفاده قرار گیرد. برخی هتلها از یوگا و ورزشهای دسته جمعی بهره میبرند.
برخی پا را فراتر گذاشتهاند و شیوه زنبورداری و عسل درمانی را در باغهای ایجاد شده بر روی پشتبام هتل را آموزش میدهند. تا مشتریان لحظههای هیجانانگیزی را در هتل تجربه کنند. حتیمیتوان آنها را به گردشهای کوتاه بین شهری برد، تا لحظات خوبی را بگذرانند و خاطرهای زیبا در ذهنشان ثبت کنند.
2-یکی از تکنیکهای مهم چهارگانه: قدر دانستن مشتریان ثابت است
باید به مشتریانی که بیش از یک با از هتل استفاده میکنند، به چشم دیگری نگاه کرد و برای او پیشنهادهای جذاب و تازهای داشت. و با آنان بسیار صمیمی و گرم برخورد نمود و بیش از پیش به آنان احتراک گذاشت. تا آنها همیشه برای سفر هتل شما را انتخاب کنند و حتی آنرا به دیگران نیز توصیه کنند.
مثلاً در هتلی که یکی از کودکان عروسکش را جا گذاشته بود. آن را بعد از چند روز همراه با عکسهای گرفته شده در جای جای هتل فرستادند. تا لحظات هیجانانگیزی را برای فرد رقم بزنند. این نکات در رزرو تور مشهد هم مهم است.
3- جا انداختن خود به عنوان کارشناس گردشگری
هتلها در سایت خود، باید به اطلاعات کامل اتاقها، تعدا تختها، امکانات و حتی تصاویر آنها بپردازند؛ تا مسافران انتخاب آسودهتری داشته باشند. حتی بهتر است امکان رزرو اتاق به صورت اینترنتی در سایت قرار بگیرد. و تلفن مکانهای مختلف هتل نیز در سایت باشد تا مسافران به راحتی با کارکنان ارتباط برقرار کنند. برخی سایت ها برای وعدههای غذایی درصدی تخفیف قائل میشوند و امکانات ویژهای را فراهم میکنند.
برخی برندها در سایت رسمی هتل خود، علاوه بر ساده کار کردن با سایتشان، امکان فراهم آوردن خدمات ویژه دیگری را اختیارشان قرار میدهند تا اطمینان مشتریان را جلب کنند. هتلها این امکان را فراهم آوردهاند، تا مشتریان با استفاده از گوشی همراه هوشمند و استفاده از اپلیکیشنها خود نیز از امکانات هتل بهرهمند شوند.
4- برقرار ارتباط انسانی با همه افراد در شبکههای اجتماعی
بهتر است که در صفحات مجازی عکس و تصاویر زیبا و کپشنهایی خاص قرار داده شود تا افراد زیادتری جذب هتل شود. برخی از هتلها در فضای مجازی این امکان را فراهم کردهاند، که مشتریان با کارکنان هتل صحبت کنند تا مشتری حس خوب و دلپذیری پیدا کند و اطمینان بیشتری از هتل به دست آورد. هم چنین تور مشهد هم رعایت اصولی کاری شبکه های احتماعی ضروری است.
با داشتن ایده و خلاقیت لازم میتوان بازاریابی درستی را در زمینه هتلداری داشت و افراد بسیاری را به هتلهای خود کشاند.