اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: پیش از این در سال‌ ۸۲، ۷۰ درصد مدارس غیرمقاوم بودند. بیشترین کلاس‌های تخریبی به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان بودند.
مهراله رخشانی مهر در آیین افتتاح ۲۵۴ پروژه آموزشی خوزستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تعهدات خیرین طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ رشد چشمگیری داشته است. در سال ۹۶ تعهدات خیرین ۸۰۰ میلیارد تومان، سال ۹۷، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سال ۹۸، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. البته در این راستا دولت هم تلاش‌هایی انجام داده است.

وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم که 100 درصد ردیف پروژه‌ها در سال ۹۶، ۱۱۰ درصد پروژه‌ها در سال ۹۷ و ۱۰۰ درصد در سال ۹۸ توسط دولت تامین شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس در سطح کشور نیازمند تخریب، بازسازی و نوسازی هستند، گفت: پیش از این در سال‌ ۸۲، ۷۰ درصد مدارس غیرمقاوم بودند. بیشترین کلاس‌های تخریبی به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان بودند.

رخشانی مهر افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است درحالی که پیش از انقلاب این عدد ۱.۵ متر مربع بود. با این حال ۱۰ استان کشور از جمله خوزستان زیر خط میانگین سرانه فضای آموزشی قرار دارند. برای رساندن خوزستان به وضعیت مناسب، در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در سال ۹۵ فقط ۸ میلیارد تومان به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص یافت. در سال ۹۶، ۱۸ میلیارد تومان، سال ۹۷، ۱۰۷ میلیارد تومان و سال ۹۸، ۱۰۵ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در سیل خوزستان ۱۱۳ مدرسه آسیب دیدند که از این تعداد ۷۸ مدرسه نیازمند تعمیر اساسی و ۳۵ مدرسه نیازمند تخریب بودند که با کمک خیرین، اعتبارات ملی و استانی و کمک سازمان نوسازی، از بحران سیل عبور کردیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار