اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
شوشان - یوسف موندنی زاده الهی :

‏وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا (طلاق2)

متاسفانه ما هیچ توجهی به اندرزهای قرآنی نداریم و شاید یکی از مشکلات عظیمی که در این چهار دهه در کشور اسلامی ما اتفاق افتاده است حاصل این دوری از زبان پر از رمز و حکمت قرآن است چرا که رمز موفقیت در کارها را خداوند نیت خالص و دوری از ریا و توکل بر ذات اقدس حق قرار داده است.
اهواز کلان شهری بی قواره که حاشیه اش از متن پر رنگ‌تر است اگر با نگاه خریدار و تیز بین به اهواز نگاهی بیندازیم در طول این دولت معظم به جز یکی دو روگذر که آنهم کار شهرداری بوده واقعا آیا دولت سهمی در توسعه این شهر دارد؟
اساسا بودجه های طرح‌های ملی بر اساس چه نیازهایی تعریف می‌شود، ظاهرا معاون محترم اقتصاد وزیر کشور امروز در اهواز جلسه مفصلی داشته و ایشان نیز متوجه به ناتوانی و عدم کارایی برخی مدیران محترم ما شده و جالب‌تر آنکه این بنده خدا هم تیکه‌ای به خوزستانی‌ها انداخت ولی کو گوش شنوا و چشم تیز بین؟!
یکی از اساسی ترین مشکلات شهر اهواز موضوع آب غیر قابل شرب وحتی استحمام شهر و فاضلابی که به رغم گذشت سال‌ها و افزایش جمعیت، و توسیع و تراکم، هیچ تلاش ساختاری برای افزایش حجم و بهبود وضعیت پمپاژها و کانال‌های دفع آن بعمل نیامده...
در دولت دهم ظاهرا از سوی صندوق سازمان ملل وامی در اختیار وزارت نیرو  بصورت اختصاصی جهت بهبود آب و فاضلاب اهواز در اختیار مدیران قرار گرفت.
در آن زمان انصافا چندین پروژهای خوب درمناطق ومحلات کم برخوردار شهر مثل آسیاباد و بیست متری شهرداری و خروسی کنار بهشت آباد و .... بصورت فعال آغاز و تقریبا به اتمام هم رسید.
متاسفانه به رغم گذشت سال‌ها از آن زمان مجدد آنچه مشاهده می‌شود رکود در کار سازمان محترم آبفا است و به محض این که یکی دو ساعت باران ملایمی در شهر می‌بارد بسیاری از خیابان‌ها دچار آب گرفتگی شدید می‌شوند؟! 
حالا از این ماجراها که آبفا یکی از بدهکارترین ادارات و چه وچه است که بگذریم، امروز جناب فرماندار تقریبا در شرف بازنشستگی کلانشهر مظلوم اهواز طبق معمول افاضاتی فرمودند که ماحصل آن می‌شد هیچ هیچ ...
از مشکل آبفا که بگذریم .اهواز در خصوص موضوع امنیت هم زبانزده خاص و عام شده؟ شخصا از تابستان گذشته تا اول مهر امسال حداقل ۴ دستگاه گوشی همراه از خود و خانواده‌ام بوسیله جوانان موتور سواران به سرقت رفته که با تلاش خودم و عزیزان نیروی انتظامی در دو مورد حداقل  موفق شدیم بنوعی سارق را شناسایی کنیم؟ 
جناب فرماندار پرانگیزه شما در موضوع حمله ناجوانمردانه فرقه وهابیت و داعشی های ملحد در مراسم گرامی داشت دفاع مقدس مسؤل امنیت کامل کلانشهر اهواز هستید ولو مراسم استانی یا حتی کشوری باشد؟!
تا کی باید در برخی نقاط شهر معمولا شب ها صدای رگبار کلاشینکف های نظامی را در دستان برخی افراد شرور شاهد باشیم و تا کی موضوع نزاع دسته جمعی و سرقت به عنف باید  لاینحل باقی بماند  از خانه نگارنده طی یکسال و نیم دو بار اقدام به سرقت پمپ آب شده و این علاوه بر سرقت از داخل ماشین دوچرخه در حیاط منزل  می‌باشد و...!
امنیت یک مقوله چند وجهی ست و چنانچه واقعا بخواهید واراده قوی باشد بنده با کمال میل حاضرم با همکاری حداکثر ظرف سه ماه متعهد شوم نرخر رشد برخی جرایم بخصوص سرقت بیشتر از نصف بیشتر کاهش یابد؟! 
در حوزه صنایع کوچک هم آمار بیکاری نشان دهنده عدم توفیق شما و مدیریت بالا دستی شماست؟جناب فرماندار، شما می توانید بفرمایید در چه زمینه ای توفیق داشتید ؟! والله اعلم
این مدیر محترم، که قبلا از دوستان نویسنده هم بوده بر اساس گفته‌های خودش که بنده به یاد دارم یک‌بار درسال ۸۴ ـ ۸۵ بازنشسته شده بود و مجددا در سال ۱۳۹۲ بجهت نیاز مبرم و عدم وجود نیروهای مدیر و مدبر و قحط و الرجال در این استان برگشت بکار ...
بنده خیلی به برگشتن بکارش کاری ندارم (این خود داستانی دیگراست) ولی با اصرار شخصی استاندار محترم و اصرار بی دلیل شخص جناب شریعتی با تمام سالخوردگی و بی انگیزگی که معمولا در این سن و سال برای همه افراد جامعه پیش می‌آید ...
آیا واقعا بهترین گزینه برای اهواز با آن همه مشکلات ریز و درشت بود؟ ... 
خدا وکیلی جناب استاندار در جواب حدیث پیامبر عزیز و امام علی(ع) حیدر کرار که می‌فرمایند، اگر کسی را بر کاری بگمارید که بهتر و توانمندتر از آن کس وجود داشته باشد بخدا ورسول خدا خیانت کرده اید...؟!
آیا واقعا برای فردای قیامتی که شاید  احتمالا! مقداری به آن اعتقاد داریم جواب داریم؟ آیا جواب خون شهدا را با چنین انتخاب‌هایی  می توانیم بدهیم، فرماندار محترم و پر انگیزه اهواز امروز در مصاحبه با شبکه خبر درخصوص سرازیز شدن فاضلاب و پسماندهای خانگی و صنعتی به رودخانه‌ی کارون در اول صحبت از رهبری عزیز و معظم انقلاب اسلامی و جهان اسلام بخاطر تخصیص مقداری پول از صندوق ذخیره ارزی، تشکر کردند؟!
تا کی و تا چند سال دیگر ما با استفاده بی موقع و نابجا از اسم مبارک حضرت آقا (حفظه الله تعالی) می‌خواهیم برضعف ها و ناکارآمدی های حوزه مدیریتی خود و عدم جواب قانع کنند سرپوش گذاریم؟؟!
من نمی‌گویم جناب فرماندار حتما نیتش ریا کاریست، انشآلله که چنین نیست...؟
ولی اگر مدیران ما باور داشته باشند بقول حضرت امام خمینی(ره): عالم محضر خداست و در محضرخدا معصیت نکنیم...
وقتی خدا شاهد است دیگر هیچ کس مهم نیست خداست که فوق تمام مقدسات و عزیزان مذهبی و دینی ماست آیا جواب خدا را داریم که بدهیم.؟
آیا حالا که رهبری برای چندمین بار به استان خوزستان توجه ویژه و خاص مبذول داشته اند مدیران ما هم با کار جهادی توانستند رضایت خدا و خلق خدا را بدست بیاورند؟! 
کسی که برای خدا کار کند حتما عزت خواهد یافت و نیاز به هیچ مخلوقی حتی پیامبران هم نخواهد داشت. آیا با آن همه حمایت رهبری عزیز الان مشکلات و معضلات شهری حل وفصل شده؟ آیا چالش‌های حاشیه نشینی شهر اهواز ذره ای کاهش داشته؟!
جناب فرماندار بجای ذکر خیر از بزرگان، اگر گزارشی مختصر و مفید به مردم که ولی نعمتان من و شما و رهبری فرزانه و حکیم جهان اسلام است بدهید کافی است، و نیازی به صغری کبری چیدن هم نیست. 
البته این تنها اشکال جناب فرماندار نیست از هر مدیری که سوالی مطرح می‌شود حتما سعی می‌کند ذکر خیری از بزرگان و عزیزان که مورد وثوق ملت شریف اند بشود حتی اگر ربطی هم به جهت موضوعی بین سوال و جواب نباشد...؟ 
این یعنی عدم مدیریت جهادی و انقلابی! این یعنی برخی ضعف ها را لابلای برخی کلمات پوشش دادن! این رفتار گاها منجر به ریا و در نهایت به شرک منتهی می‌شود؟! 
در آخر سوال اساسی این است بالاخره اگر الان باران بیاید چه میزان وضعیت آب گرفتگی ها در سطح شهر نسبت به سال‌های پیش بهبود یافته و به چه میزان از سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه کارون بزرگ که باعث ایجاد تمدنی سترگ  در بخش عمده ای از جلگه خوزستان است کاهش یافته؟ 
بنده به عنوان یک شهروند بعید می‌دانم به رغم دو سه تیکه کاری که در کیانپارس! و خیابان انقلاب و ... شده، مشکل فاضلاب و ورود آب‌های کثیف حتی اندکی بصورت کامل و همیشگی حل شده باشد و این در حالی است که بقول خود آقایان مقام معظم حضرت امام خامنه‌ای هیچ کوتاهی در مساعدت و حمایت از خوزستان بعمل نیاورده اند؟
وَمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار