اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
شوشان - داوود مدرسی یان :
قدیم شکارچی‌ها برای شکار کفتار، درب لانه وی به چیزی می‌کوبیدند و بصورت مستمر صدایی تولید می‌شد، شاید شبیه زنگوله؛ تا کفتار خوابش ببرد. این صدا شبیه لالایی بود. وقتی کفتار می‌خوابید به درون لانه رفته و او را شکار می‌کردند!

حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام وقتی قبل از جنگ جمل از او خواستند که طلحه و زبیر را دنبال نکند و خود را آماده جنگ نسازد و طلحه و زبیر دنبال جنگ نیستند، می‌فرماید: «به خدا قسم به مانند كفتار نيستم كه با آهنگ ملايم مى‏ خوابد تا شكارچى در رسد و غافلگيرش نموده، شكارش كند». 

برخی از سیاسیون و مسئولین جمهوری اسلامی بارها نشان دادند که نسبت به دشمن و نقشه دشمنان نه تنها هوشیاری ندارند بلکه از اساس، این دشمنی را منکر می‌شوند و به آن برچسب "توهم توطئه" می‌زنند! حکایت عرصه سیاسی ما و غفلت از دشمن شبیه همین داستان کفتار است. گاه دشمن برای ما لالایی می‌خواند تا ما را دچار خواب آلودگی و غفلت کند و در یک لحظه ما را بدرّد.

وقتی رهبر انقلاب بعد از جنگ تحمیلی، از تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی می گفت یک عده می گفتند توهم توطئه است کمتر از یک دهه نتیجه تهاجم فرهنگی را در سبک زندگی جامعه و خانواده خود دیدند! از سال 86 رهبر انقلاب بارها و بارها هشدار دادند که دشمن بدنبال راه اندازی یک #جنگ_اقتصادی** علیه ملت ایران است باز آقایان باور نکردند و برنامه ریزی برای مقابله نداشتند تا سال 90 که تحریم های فلج کننده وضع شد و آمریکایی ها به صراحت گفتند هدف از «تحریم های فلج کننده»، اختلاف بین مردم با رژیم و تغییر رفتار ایران در منطقه و نهایت فروپاشی از درون است!

طی 6 سال اخیر هم دولت مستقر که با شعار رفع تحریم ها آمد حاضر شد از منافع ملی و قدرت هسته ای و عزت ملت کوتاه بیاید اما بجز تحقیر و تهدید بیشتر و تحریم های بدتر نصیبش نشود؛ این درحالی است که آقایان هنوز جنگ اقتصادی را باور نکرده اند! نفهمیده اند که این جنگ اقتصادی برای فروپاشی از درون و تغییر رفتار در برون است! به خیال خام خود فکر می کنند حالا که هسته ای را دادیم، توان موشکی را هم محدود کنیم و در منطقه طبق خواست آمریکا عمل کنیم تا شاید تحریم ها برداشته شود؛ اما باز مدعی اند این دشمنی نیست بلکه توهم توطئه است!

براستی اگر توهم توطئه است چرا همه مشکلات و بی‌عرضه‌گی ها و ناکارآمدی خود را به پای آمریکا و تحریم او حساب می‌کنید؟ اگر قبول دارید دشمنی وجود دارد چرا می گویید توهم توطئه است! آیا انسان عاقلی می‌تواند کودتای آمریکا علیه دولت مصدق، حمایت و تحقیر پهلوی، حمایت و تجهیز تجزیه‌طلبان، حمایت از صدام، حمایت از گروه‌های تکفیری تروریستی، تصویب بودجه بصورت رسمی برای براندازی نظام ایران، تحریم و تهدید به حمله نظامی را توهم توطئه بداند؟

"خواب" اولین دشمن مسئولین نظام و جریان انقلابی است؛ هم به معنای تنبلی و خواب‌زدگی هم به معنای غفلت از نقشه‌های دشمن! به قول سعدی در گلستان: «نخستين دشمنی که بر سر ايشان تاختن آورد خواب بود». هنوز هم که هنوز است آقایان در مجلس و دولت به جنگ اقتصادی باورشان نشده و بی خیال و بی تفاوت، زندگی را عادی می گذرانند! نمایندگان در حال جمع کردن رأی در حوزه های انتخاباتی خود بوده و دولتمردان هم مشغول و شادمان با حضور زنان در ورزشگاه! رسانه های این ور و اون ور هم به جای هدایت افکار عمومی به مسائل اصلی کشور و جنگ اقتصادی، مشغول حاشیه سازی اند!

حضرت امیر می فرماید: کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد! (عيون الحكم و المواعظ (لليثي)، ص 441)

«وَ اللَّهِ لَا أَكُونُ كَالضَّبُعِ تَنَامُ عَلَى طُولِ اللَّدْمِ حَتَّى يَصِلَ إِلَيْهَا طَالِبُهَا وَ يَخْتِلَهَا رَاصِدُهَا». نهج‌البلاغه، خطبه ۶

پیشنهادم این است که فعالان مجازی و رسانه ای، مطالب و تولیدات خود را با هشتگ جنگ_اقتصادی در رسانه ها منتشر کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار