اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
امام جمعه اهواز:
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه همدلی وفادارانه شیعیان رمز ظهور امام زمان(عج) است، افزود: اربعین این بستر را گام به گام برای ما فراهم می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۲۶ مهرماه در مصلی امام خمینی (ره) اهواز، اظهارکرد: اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای ظهور امام مهدی(س) است.

وی ادامه داد: در نامه امام عصر (عج) به شیخ مفید ایشان از شیعیان گلایه می‌کند و می‌فرماید: غیبت من طولانی شد چرا شیعیان کاری نمی کنند. امر ظهور امام تابع اراده، نهضت، جنبش و پویش شیعیان و محبان اهل بیت است. این ما هستیم که باید حرکت کرده و زمینه ظهور را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: حرکت شیعیان عالم شرط لازم و کافی برای خوشبختی همه انسان‌ها است. هرچند امر فرج رخدادی جهانی است اما این سفره را باید شیعیان بگسترانند. اعمال شایسته و ناشایست شیعه تاثیر مستقیم روی امر ظهور دارد. یعنی ما اربعین باید سرآغاز تصحیح اعمال ما باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه همدلی وفادارانه شیعیان رمز ظهور امام زمان (عج) است، افزود: اربعین این بستر را گام به گام برای ما فراهم می‌کند. دو نکته مهم در همدلی وفادارانه شیعیان وجود دارد و به این ملاحظه وفاداری در عهد یعنی تلاش برای اقامه امر امامت و مدیریت وجود امام مهدی (عج) بر جامعه بشری. همدلی یعنی اخوت ایمانی شیعیان و وفاداری و تجدید بیعت با امام عصر (عج)

وی بیان کرد: بیش از ۱۴۰۰ سال است که شیعیان همه سختیها، محنت ها و دشواری ها را تحمل می کنند. شیعه بودن آسان نیست. در زمان پیامبر، امام علی و اکنون شیعه در سختی بوده و هست. اما آیه ان مع العسر یسری نوید حکومت جهانی امام عصر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد افزود: دستگاه شیطان یکسال تمام سرمایه خود را به میدان آورده تا ما را از اهل بیت جدا کند مگر می‌شود شیعیانی را که دلشان با نام ائمه اطهار علیهم السلام گره خورده، از آنها دور کرد؟

وی بیان کرد: عاشورا و اربعین مثل خورشید است و برکات اربعین هر سال بر شیعه تازگی دارد. همه سختی ها با آمدن محرم و صفر بر شیعه آسان می‌شود. سعی کنیم رفتارهای ما در سایه اربعین، علوی و حسینی شود؛ یعنی با نگاه قرآن کریم و اهل بیت(ع) رفتارهای خود را تنظیم کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار