اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
شوشان - نوید قائدی:

اگر روزی مانند سریال سلطان و شبان آن باز شاهی بر دوش من می نشست و مثلا معاون فرهنگی فلان اداره شهر می شدم،اولین کار اجرایی خود را با اجرای برنامه"شب خاطرات اهواز" شروع می کردم.
مشی من در انجام امور فرهنگی قطعا،برنامه هایی کم خرج و پرمحتوا و البته تاثیر گذار و ماندگار با محوریت تولید و اجرا توسط مردم و هنرمندان و سازمان های مردم نهاد شهر است.
گذر ایام از خاطرات مردم یک شهر تاریخ می سازد و تاریخ این شهر میراث اجتماعی و هویت ما محسوب می شوند، باید و لازم است که تاریخ شفاهی شهر اهواز ثبت و ضبط شود، اما زمان در حال سپری شدن است و برای انجام این وظیفه مهم کار شایسته ای انجام نمی شود، بماند که افراد خوش ذوقی بنا به حس مسئولیت اجتماعی صفحات مجازی را بنام اولد اهواز راه انداخته اند و تعدادی از عکس های قدیمی شهر را جمع آوری و ذخیره و در معرض نمایش گذاشته اند اما این موضوع به تنهایی کافی نیست،باید آثاری مکتوب و مشروح و مستند جمع آوری و ثبت و ضبط شوند تا محتوایی مناسب و در خور تاریخ یک کلانشهر تولید و در معرض حفظ و نمایش قرار گیرند.
پیشنهاد ساده و اجرایی بنده خلق شب ثبت خاطرات شفاهی اهواز است ، این برنامه می‌تواند با محوریت یکی از سازمان های مردم نهاد و یا تعدادی از دوستداران هویت این شهر در قالب یک برنامه مختصر،مفید،چابک با شروع یک فراخوان ساده و ثبت نام افراد پا به سن گذاشته در محله های قدیمی شهر برای تعریف خاطرات،فراخوان عکس و مستندات و ... شروع و یک مکان فرهنگی و یا عمومی مانند پارک باغ معین مقابل سینما ساحل در یک ساعت مناسب اجرا و برگزار شود.
گرچه ممکن است در سال اول شروع کار قدری مشکل و دارای نواقصی باشد اما اگر اجرای برنامه مدون و همه ساله و در تقویم فرهنگی شهر گنجانده شود تا در قالب یک سنت و همه ساله انجام شود قطعا می تواند در سال های بعد قوام یافته تر و مفیدتر برگزار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار