اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
استاندار خوزستان گفت: اثربخشی و رضایتمندی تنها ملاک انتخاب طرح‌ها در خوزستان است.


غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه انعقاد موافقت‌نامه میان استانداری خوزستان و شهرداری اهواز برای تامین منابع مالی پروژه‌های عمرانی شهرداری که با حضور شاعری شهردار اهواز، سنواتی رئیس و اعضای شورای شهر اسلامی اهواز و معاونین و مدیران مناطق و مدیرعامل های شهرداری در یکشنبه شب (۲۸ مهر) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این موافقتنامه برای تامین مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های عمرانی اهواز منعقد شده که ۵۰ درصد از این مبلغ را استانداری خوزستان و ۵۰ درصد دیگر را شهرداری اهواز تامین می‌کند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه دومین تفاهم‌نامه با شهرداری اهواز در سال‌های اخیر بوده است. نخستین تفاهم‌نامه میان استانداری خوزستان و شهرداری اهواز برای اجرای پروژه جاده ساحلی به سمت ملاثانی بود که کار در حوزه اهواز، ملاثانی و ویس در حال انجام است. همچنین مسیری که در حوزه کاری شهرداری‌ها نیست توسط اداره راه و شهرسازی در حال انجام است و امیدواریم ظرف دو سال و اندی این پروژه کاملا به سرانجام برسد

شریعتی با اشاره به اینکه نفت مانع توسعه اهواز است افزود: به وزیر نفت پیشنهاد تعیین مشاور امور شهری و حوزه نفت داده شده تا طراحی پروژه های عمرانی اهواز به گونه ای باشد که ضمن در نظر گرفتن منافع نفت باعث توسعه این کلانشهر شود.

استاندار خوزستان گفت: کارهایی نیز به صورت مقطعی بین استانداری خوزستان و شهرداری اهواز در حال انجام است اما امشب دومین تفاهم‌نامه بزرگ بین استانداری خوزستان و شهرداری اهواز منعقد شده است



وی گفت: احداث پل نهم بر روی رودخانه کارون یکی دیگر از پروژه های مهم در حوزه حمل و نقل شهر اهواز است که ساخت خود پل به اتمام رسیده و شهرداری باید اراضی اطراف پل را برای ساخت جاده تملک کند.

شریعتی بیان کرد: باید کمیته‌ای به صورت مشترک با استانداری خوزستان، شهرداری و شورای شهر اهواز تشکیل شود تا برای اجرای پروژه‌ها توافق شود اما در مجموع این تفاهم‌نامه برای تامین مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی اهواز منعقد شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری آمادگی ابلاغ و تخصیص اعتبار وجود دارد و امیدواریم شهرداری اهواز نیز به همین نسبت آمادگی لازم را داشته باشد تا اجرای پروژه‌ها آغاز شود.

وی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به فاضلاب شهری اهواز نیز عنوان کرد: لازم است دوستان جلسه‌ای ترتیب دهند تا به‌زودی درباره بحث فاضلاب شهری اهواز تصمیم گیری کنیم و اقدامات لازم از سوی آبفا و شهرداری انجام شود.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار