اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
شوشان - محمد سرکوهکی:

چند روز پیش اتفاقاتی در تبریز افتاد که قلب همه ایرانیان را به درد آورد ؛ و این سوال برای همه پیش آمده چه شده که این اتفاق در جایی می افتد که سال هاست بخش اعظمی از مناصب کلیدی کشور را در دست دارند و منابع سرشار سایر استانها هم صرف توسعه این منطقه میشود و با این منابع جزو توسعه یافته ترین نقاط کشور شده اند!!!

اما اگر نگاه عمیق تری به این رویداد داشته باشیم خواهیم دید که ریشه این اتفاقات به ضعف مدیریت سیاسی و فرهنگی کشور در این منطقه باز میگردد.
مردم ایران بدلیل فعالیت ضعیف فرهنگی شامل غنا و تنوع پایین برنامه های صدا و سیما ؛ به شبکه های دیگر که تنها هدفشان ایجاد اختلاف و تنش در راستای تضعیف ریشه های انقلاب است رو می آورند!!

صدا وسیما تنها در دو زمان از سال اندکی به برنامه هایش تنوع می بخشد و آن هم ماه مبارک رمضان و ایام عید است و همین چند سال پیش نتیجه یک تحقیق میدانی غیر رسمی نشان داد که تعداد بینندگان شبکه های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان 70 درصد افزایش  داشته است!!! مسلما  اگر همین روند در ماه های دیگر هم استمرار داشته باشد کشور کمتر هدف تاخت و تاز و بمباران سیاسی و تخریبی سایر شبکه ها قرار خواهد گرفت .

مسلما اگر بخش فرهنگی و سیاسی صدا وسیما قوی تر عمل میکرد و دولت ها و مجلس اهمیت این بخش را برای افزایش اعتباراتش درک میکردند  تعدادی از مردم سرزمین اصیل ترین و غیورترین مردم آترپاتان(نام آذربایجان در ۳ هزار سال پیش) به جای افتخار به سرزمینشان سعی نمیکردند با آن قهر کنند.(سرزمینی که قبل از ورود ترکان عثمانی که در ابتدا مزدوران حاکم مصر بودن و بعنوان مهاجر از ازبکستان و مغولستان به منطقه آمده بودند و بعدها پس از مرگ حاکم مصر کم کم قدرت گرفته و امپراتوری عثمانی را تشکیل داده ، بزرگان و مبارزینی چون بابک خرمدین که در مقابل دستگاه فاسد حکومت عباسی مبارزه کرده و جان خود را فدای وطن نموند را در خود پرورش داده است و زبان آنها از همان ابتدا آذری بود)

اگر این بخش از صدا و سیما قوی عمل می کرد این افراد می دانستند که ترک های عثمانی چه جنایاتی در زمان تصرف تبریز در این شهر کردند و صفویان به همراه سایر مردم ایران چگونه دلاورانه در مقابل این تجاوزات دفاع کردند.
اگر صدا و سیما قوی عمل میکرد این افراد می دانستند که اصیل ترین ساکنین اصلی این سرزمین خودشان هستند و ایران سرزمین هیچ قوم خاصی نبوده است و در هر دوره اش یگ قوم در آن قدرت گرفته اند و میتوان ایران را به معنی واقعی یک سرزمین نامید که هر کسی در جهان باید به شهروندی آن افتخار کند که نمونه اش نظر کارشناس ترکیه در شبکه تلویزیونی این کشور در مورد عظمت و جلای کشور ایران در جهان است.

اگر صدا وسیمای ما قوی عمل میکرد این افراد می دانستند که این قوم کوچک عثمانی بود که با اقتدارگری و زور ساکنین همه مستعمراتش و حتی سرزمین تاریخی ترکیه یا همان لیدی  و قسطنطنیه باستان را مجبور به ترک بودن کرد و هرکس مقاومت میکرد از بین میرفت(قتل عام مردم ارمنستان) که اوج آن در دوره آتا ترک اتفاق افتاد!!

پس وقت آن است تا بجای برخورد سخت افزاری به یک برنامه نرم افزاری و سایبری روی بیاوریم تا بخش کمی از مردم این خطه نتوانند مردم این خطه از ایران را دست آویز تفکرات خود کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار