اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
شوشان - نويد قائدی :
طی سال‌های گذشته مکرر تذکر داده شد که به دليل وجود پل رودخانه‌ای مهمی که نقطه اتصال دو منطقه پرتراکم و پرکاربرد شهری (هسته مرکزی شهر و کیانپارس و نقطه اتصال عبوری به سمت غرب تا پل صياد) اين خيابان جز شریان‌های مهم عبوری شهر محسوس می‌شود. آماربرداری‌های ترافيکی نشان می‌دهد که تقاطع چهارراه پهلوان به دليل حجم بالای ترافيک بايد غير هم‌سطح شود که متأسفانه به دليل تعدد عوارض در بلوار اصلی شامل ساختمان‌ها, تأسیسات و وجود پایه‌های تلسکوپی برق به‌راحتی امکان‌پذیر نيست.
همچنين طی سنوات گذشته با بی‌تدبیری مديران شهری نوع کاربري و کارکردهای اين خيابان به‌گونه‌ای پيش رفت که کاربری اکثر ساختمان‌ها به درماني با حجم بالای جذب سفر روزانه تغيير کرده است، متناسب با اين جذب سفر پارکینگ‌های مناسب ايجاد نشده، لذا توقف‌های کنار خيابانی و حتی در ساعت‌های پيک دوبله و چندلایه انجام و باعث توقف و يا کندی عبور ترافيک گذری و بی‌سامانی می‌شود.
باوجود بروز اين مشکلات که چشم‌انداز آن مانند گذشته خ سلمان فارسي است، ساماندهي ویژه‌ای در دستور کار مديران شهري نيست و مرتب اين نوع کاربری‌ها در حال افزايش است به‌گونه‌ای که در حال سرايت به فرعی‌های کناري خيابان پهلوان است.
در چنين شرايطي پليس هرقدر اعمال قانون و تلاش نمايد نمی‌تواند اين وضعيت را ساماندهي نمايد، البته کليت خ اصلي کيانپارس که يک کريدور عبوري مهم و نقطه اتصال بين منطقه‌ای در بخشي مهم از شهر اهواز در حال ظهور کاربري و کارکردهاي بي ضابطه درماني و آموزشي و تجاري است که در آينده نزديک اين منطقه و کليت ترافيک عبوري منطقه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد ساخت که مسبب روز مشکلات اجتماعي و فرهنگي و در واقع نوعي به هويتي شهري و معماري و شهروندي را رقم خواهند زد.
گرچه دير شده اما نياز است از اعطاي بيشتر مجوزهاي درماني و آموزشي کاسته شود و جهت برون‌رفت از شرايط فعلي مطالعات دقيق ساماندهي ترافيک انجام شود تا شرايط فعلي حفظ و براي تعديل و کاهش مشکلات وارده برنامه‌ریزی شود.
از ديگر پیشنهادها می‌توان به برنامه‌ریزی جهت اجراي لوپ هاي خروجي پل به سمت جاده‌های ساحلي غربي، دوطبقه کردن بخشي از معبر اصلي چمران در محل تقاطع با طراحي و کارکرد ويژه با توجه به محدوديت اجراي زیرگذر، ايجاد راه‌های جديد خروجي از منطقه و خروج تعدادي از دواير دولتي و خدماتي مانند آبفاي اهواز و استان، سازمان امور مالياتي، سازمان نظام‌مهندسی، تأمین اجتماعي شعبه يک و... از منطقه برنامه را نام برد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
comment
0
0
comment تقاطع پهلوان طرح زیر گذر داره ولی استاندار محترم بخاطر همکارانش واز رونق افتادن دکانشان جلوی طرح را گرفت وکارشناسان دفتر فنی وشهرداری سکوت کردنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار