اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
سازمان آب و برق خوزستان در پاسخ به اظهارات امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، جوابیه‌ای را صادر کرد.

در پی اتتشار خبر انتقاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از سازمان آب و برق خوزستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، سازمان آب و برق جوابیه‌ای صادر کرد.

متن جوابیه به شرح ذیل است:
    ‏
 در جلسه مورخ 19/8/98 ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان مطالبی از سوی رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دبیر این ستاد در مورد سازمان آب و برق خوزستان مطرح شد که جهت تنویر افکار عمومی و بررسی صحت مطالب عنوان  شده، موارد زیر به استحضار عموم مردم شریف استان خوزستان می رسد :

۱.    تخصیص آب و صدور پروانه بهره برداری از منابع آب جهت متقاضیان حقیقی و حقوقی براساس قوانین و مقررات ، بخشنامه ها و ابلاغ نامه های صادره از سوی وزارت نیرو،  فرآیندی است کاملا کارشناسی که پس از تصویب در کمیته های مربوطه و بررسی کامل ابعاد موضوع از منظر حکمرانی آب، آمایش سرزمین، توسعه پایدار، مباحث کمی و کیفی منابع آب و رعایت حقوق حقابه داران، با الویت های شرب، کشاورزی و صنعت صادر می شود. لذا شرکت نماینده تام الاختیار سازمان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان، کارگروه اشتغال استان و سایر جلسات به معنی صدور و یا عدم صدور مجوز برداشت آب نمی باشد و لازم است فرآیند کارشناسی فوق الذکر در کمیته های مربوطه طی شود .

بدین منظور لازم است جهت تسهیل وتسریع در پاسخگویی به متقاضیان برداشت از منابع آب هدایت های لازم جهت ارائه مستندات و مطالعات پروژه های موردنظر به سازمان آب و برق خوزستان صورت پذیرفته، تا بررسی کارشناسی و ارائه پاسخ مقتضی در حداقل زمان ممکن صورت پذیرد.

در این راستا در دونوبت با شرکت پتروکیمیا کلر با حضور کارشناسان بخشهای تخصصی جلسه برگزار و توضیحات ارائه گردیده است ومقررگردید شرکت مذکور مستندات لازم را ارائه نماید، که تاکنون هیچ گونه پاسخی دریافت نگردیده است.
 
2.    با توجه به تنوع وظایف و تخصصی وزیربنایی بودن فعالیتهای سازمان، بر اساس موضوع، واحدهای مربوطه در جلسات شرکت مینمایند لیکن در جلسات کلی معاونت های برنامه ریزی و حفاظت و بهره برداری از منابع به عنوان نمایندگان سازمان آب و برق خوزستان با اختیارات کامل حضور دارند.

۳.    تسریع در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی یکی از رویکردهای اصلی سازمان آب و برق خوزستان است و به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی دبیر محترم ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بخشی از اقدامات صورت گرفته برای تحقق طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی توسط این سازمان علیرغم وجود محدودیت های کمی و کیفی منابع آب به شرح ذیل اعلام می‌گردد :

تخصیص آب به طرح های :
*شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز
*شهرک صنعتی امیدیه
*شرکت گلوکران جهت شروع مراحل اجرایی پروژه
*پترو شیمی بختیاری
*شرکت فولاد روهینا
*شرکت پترو شیمی اندیمشک
*شرکت فولاد اندیمشک
* شرکت قند شهدای دزفول
*نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان
* نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول
* نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک
*شرکت پترو کلر کیمیا

لازم به ذکر است سازمان آب و برق خوزستان طی سال های 93 لغایت 97 بطور متوسط سالانه 21 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی موافقتنامه مبادله نموده است که حدود 2 % کل اعتبارات طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای استانی است. این در شرایطی است که سازمان آب و برق یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی در استان است و با توجه به حجم و گستردگی فعالیت ها مبلغ بسیار ناچیزی از اعتبارات استانی دریافت کرده است.

طبق بررسی های صورت گرفته طی سالهای 93 لغایت 97 در هیچ یک از طرحهایی که از محل اعتبارات استانی موافقتنامه مبادله گردیده است، سازمان آب وبرق حق الزحمه کارکنان دریافت نکرده است.

در خصوص دارائیهای تولید نشده سعی گردیده که کمترین اعتبار را در این فصل لحاظ نماید واگر موردی هم بوده برای جبران خسارات کشاورزان، معارضین و حقوق ارتفاقی بوده و از این محل هزینه های کار فرمایی صورت نگرفته است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار