اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد؛
معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نسبت به بارش‌های سیل آسا در ۲ هفته آینده هشدار داد و گفت: ساکنان پایین دست سدها در حوضه رودخانه‌های کارون، کرخه، دز و مارون در این مدت نکات ایمنی را رعایت، و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند.
شوشان: فراز رابعی گفت: طبق پیش بینی‌ سازمان هواشناسی، در اواخر آبان و اوایل آذرماه بارندگی‌های سیل‌آسا در حوضه‌های آبی منتهی به خوزستان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نگرانی از بابت مهار سیل در سدها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آمادگی لازم در سدهای خوزستان ایجاد و خروجی سدها تنظیم شده و هم اکنون ۹ میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی در مخازن سدها برای مدیریت سیلاب ایجاد شده است.

رابعی افزود: خروجی سدهای خوزستان حتی در صورت وقوع سیل احتمالی تا پایان آذر افزایش نمی‌یابد و بسته به شرایط بارندگی در پایین دست حوضه‌ها می‌توانیم خروجی را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: بارندگی در پایین دست حوضه‌ها که خارج از کنترل سدهاست ممکن است مشکلاتی ایجاد کند که البته در اهواز و شهرهای بزرگ نیز نگران کننده نیست اما ساکنان پایین دست رودخانه‌های خوزستان اعم از کارون، دز، کرخه و مارون و دستگاه‌هایی که تاسیساتی در جوار رودخانه‌ها دارند، در ۲ هفته آینده باید احتیاط را رعایت کرده و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند.

معاون سازمان آب و برق خوزستان همچنین با اشاره به سیل بهار امسال در خوزستان گفت: بارش و سیل احتمالی در ۲ هفته آینده مشابه سیل بهار گذشته نیست و با قاطعیت می‌توان گفت که تا پایان آذر سیلاب‌های بزرگ و تنظیم نشده و ویژه نخواهیم داشت.

وی افزود: درباره وضعیت زمستان نمی‌توان از حالا اظهارنظر قطعی کرد و بر اساس پیش بینی‌ هواشناسی در ماه‌های آینده اطلاعات به روز می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار