اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی:
رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با اشاره به اهمیت امنیت و آرامش در جامعه و تاکید بر اینکه معترضان به افزایش قیمت بنزین با انجام کارهای ساختارشکنانه موافق نیستند، گفت: امنیت و آسایش آحاد مردم، بزرگ‌ترین سرمایه یک جامعه به شمار می‌رود و هیچ کس مجاز نیست در هیچ شرایطی به آن تعرض کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی اظهار کرد: در ارتباط با مسائلی که متعاقب افزایش قیمت بنزین پیش آمد، چند نکته را بیان می‌کنم. نکته اول، گلایه‌ای از روش و شیوه اتخاذ این تصمیم بود. ما باید توجه داشته باشیم که ساختار و شاکله انقلاب اسلامی، مردمی است و همواره امام راحل و مقام معظم رهبری مردم را ولی‌نعمت و صاحبان انقلاب اسلامی می‌دانند که در رخدادهای آن نقش اساسی را ایفا می‌کنند. همواره دیده‌ایم که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مسائل را با مردم در میان گذاشته و راه‌ها و بیراهه‌ها را تبیین می‌کنند و همواره اعتماد و اعتقاد به مردم، از ویژگی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.

شفیعی گفت: روشی که دولت برای اجرای این مساله به کار گرفت از پختگی و وزانت کافی برخوردار نبود. باید اطلاع‌رسانی دقیقی صورت می‌گرفت، زمان و مجالی ایجاد می‌شد و افکار عمومی با برخی از بسته‌های حمایتی موردنظر آشنا می‌شدند. شیوه اعمال این مساله در ساعت ۱۲ شب، شب میلاد پیامبر(ص)، زمانی که مردم در موقعیت سفر و رفت‌وآمدهایی بودند که دقیقاً با همین موضوع مرتبط بود، نیازمند تذکر جدی به مسئولان است؛ این شیوه دور از انتظار بود.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان تصریح کرد: اما آنچه که در این میان مهم است، این است که امنیت و آرامش اجتماعی، آسایش خاطر عموم شهروندان و آحاد مردم، بزرگ‌ترین سرمایه و مساله یک جامعه به شمار می‌رود و هیچ کس مجاز نیست در هیچ شرایطی به اینها تعرض کند و اساساً اعتقاد و نگاه ما این است که تعرض به اموال عمومی و آتش زدن اماکن مورد احترام برای مردم و لگدمال کردن آرامش جامعه، مستند و منتصب به آحاد مردم در بدنه جامعه نیست.

وی با بیان اینکه بخش اندکی که در جریان‌های اعتراضی مرتکب این خطاهای بزرگ شدند، در شمار آحاد مردم و جامعه ایرانی جایگاهی ندارند، افزود: جامعه‌ای که امنیت آن دچار لطمه و خدشه شود به هیچ پیشرفت و موفقیت دیگری نمی‌رسد. نکته این است که بخش عمده‌ای از جامعه و شماری از معترضان به افزایش قیمت بنزین و روش اعمال آن به هیچ وجه با کارهای خطرناک و ساختارشکنانه موافق نیستند.

شفیعی با تأکید بر اینکه امنیت باید محفوظ بماند و حتی برای یک اعتراض سالم هم امنیت پیش‌شرط آن است، ادامه داد: اگر امنیت نباشد، مجال اعتراض، نقد و گفت‌وگو نیز وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به راهپیمایی روز شنبه هفته آینده در اعتراض به اغتشاشات اخیر، گفت: راهپیمایی روز شنبه مردم اهواز همچون دیگر شهرهای کشور مانند زنجان و تبریز در محکومیت ساختارشکنی و هنجارشکنی و حمایت از امنیت و اقتدار جامعه ایرانی خواهد بود. طبیعی است بخش قابل توجهی از افرادی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند به برخی از گرانی‌ها، مدیریت‌ها و اعمال مدیریت‌ها نیز نقد و حاشیه داشته باشند.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان ادامه داد: در اینجا این پرسش مطرح می‌شود که رهگذر قانونی برای اعلام اعتراض‌ها چیست؟ نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به عنوان بیان رسا و زبان گویای جامعه باشند و در مجاری قانونی از فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده نگرانی‌های مردم را منعکس کنند. مردم باید نمایندگان را تریبون صادق خود ببینند.

وی اظهار کرد: با همه این تفاسیر باید به این نکته توجه داشته باشیم که نظام سلطه کمر به ریشه‌کن کردن نظام اسلامی بسته و استکبار اراده دارد انقلاب اسلامی را از بیخ و بن براندازد. بنابراین در برنامه‌های اعتراضی باید کمال دقت و هوشمندی صورت گیرد. اکنون که با هوشیاری مردم مقطع پرحادثه و آشوب‌خیز را گذراندیم،‌ لازم است فرهیختگان و فرزانگان ما مسائل پیش آمده را تحلیل، بررسی و نقد کنند.

شفیعی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، حفظ امنیت و وحدت کلمه یک ضرورت است و توجه به مصالح مردم و گفت‌وگوی مستقیم مسئولان و کارگزاران نظام با آنها ضروری است.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان بیان کرد: راهپیمایی روز شنبه مردم اهواز فرصت مجددی خواهد بود تا آحاد مردم مانند موج خروشانی به هم بپیوندند و انسجام خود را به نمایش بگذارند. استادان و دانشگاهیان بخشی از این موج مبارک هستند و همه با هم می‌آییم تا بگوییم بر آن عهدی که بستیم، هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار