اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
با حضور استاندار؛
همزمان با سراسر کشور در قالب اجرای طرح ملی نهال‌کاری، امروز با حضور استاندار خوزستان کاشت ۳۴۵ هزار اصله نهال در سطح خوزستان به صورت نمادین در منطقه غیزانیه آغاز شد.
علیرضا جمشیدی مدیرکل منابع طبیعی خوزستان اظهار کرد: یک طرح نهال کاری توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برای کشور در نظر گرفته شده است که در قالب آن ۱۴ میلیون اصله نهال در سراسر کشور کشت می شود و در این زمینه سهم استان خوزستان ۳۴۵ هزار اصله نهال است و این طرح در بسیاری از شهرستان های استان خوزستان مورد استقبال مردم، انجمن ها و... قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز نهال کاری در خوزستان، در منطقه غیزانیه به عنوان بخشی از این طرح به صورت نمادین آغاز شد، افزود: در قالب این طرح در شهرستان اهواز یک برنامه مشارکتی برای نهال کاری در سطح ۲۰ هکتار از اراضی حاشیه ای محور اهواز – غیزانیه تدارک دیده شد که این طرح با همکاری انجمن داروسازان استان خوزستان و با هزینه این انجمن از امروز آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: این انجمن قرار است با همکاری و مشارکت با اداره کل منابع طبیعی استان، به مدت سه سال نسبت به کاشت، مراقب و نگهداری از نهال های کشت شده اقدام و هزینه های لازم در این زمینه را نیز تامین کند.

جمشیدی ادامه داد: این طرح در راستای سبز کردن بخشی از مسیر جاده اهواز - غیزانیه اجرایی خواهد شد تا شاهد ایجاد شدن یک کمربند سبز در این محور باشیم. این نهال ها در بخش کناری این جاده در طول مدت زمان مشخص شده کشت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است در این طرح حدود ۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در سطح ۲۰ هکتار از این اراضی جاده ای کشت شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار