شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
 شوشان - نادر عسکری تبار :
از دلایل پیدایش انقلاب اسلامی ایران در میانه بلوک بندی های کمونیسم و لیبرالیسم ، مساله عدالت‌خواهی و توجه به دغدغه های مستضعفین بوده است.
مساله عدالت و قسط تا بدانجا اهمیت دارد که خداوند در آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید می فرماید :

لقد ارسلنا رسلنا بالبينات و انزلنا معهم الكتاب و الميزان ليقوم‏ الناس بالقسط
 ما پيامبران خويش را با دلايل روشن فرستاديم و با آنها كتاب و معيار فرود آورديم تا مردم عدل و قسط را به پا دارند.

با اندکی تامل در آیه شریفه ی فوق می توان استنتاج کرد که برپایی حکومت ها و دولت های اسلامی برای تحقق عدالت بوده است.

مجلس شورای اسلامی کشور به عنوان رکن قانون گذاری کشور نقش بسزایی در گسترش مقوله عدالت به عنوان نوش داروی دردهای امروز جامعه ما دارد.

مجلس کارآمد و سالم می تواند با تصویب قوانینی  زمینه مبارزه با رانت و فساد را تسهیل کند و باعث توزیع عادلانه منابع و امکانات در سطح کشور شود.

فشلی دولت، نظام اقتصادی بیمار، گسترش فساد، سیستم اداری غیر مولد، ضعف های کلان مدیریتی، بی توجهی به جامعه نخبگان و دانشگاهیان به عنوان پیشران های توسعه ، مهاجرت مغزها و اثرگذاری شدید تحریم ها بر ساختار اقتصادی همگی نشات گرفته از بی توجهی نمایندگان مجلسی است که در زمان انتخاب وزرا به دلیل عدم طهارت اقتصادی مرعوب مافیای قدرت و ثروت و در زمان تصویب قوانین به دلیل عدم کارآمدی و شناخت مرعوب بی تجربگی می شود.

برای دستیابی به مجلسی در تراز انقلاب اسلامی، نیازمند نمایندگانی هستیم که ضمن کارآمدی، درد و رنج محرومان را کشیده و چشیده باشند و طهارت اقتصادی اولین فاکتور انتخاباتی آنها باشد.

متاسفانه در خلا دستگاه های نظارتی طی سالیان گذشته عده ای با تزریق پول های کثیف انتخاباتی و توزیع رانت های گوناگون سعی در تغییر اراده مردم کرده اند که در برخی ادوار نیز خروجی صندوق رای ماحصل اراده آنان بوده است.

دراین فضای ناعادلانه ورود افراد کارآمد و جریان های اصیل انقلابی که آغشته به این مفاسد اقتصادی و رانتی نیستند عملا سخت و غیر ممکن شده و این باعث خدشه پذیری جمهوریت نظام در مقیاس منطقه ای و کلان به مرور زمان می شود.

زمان آن رسیده است که با توجه به حجم ناکارآمدی ها، انباشت نارضایتی ها و توزیع ناعادلانه ثروت در بین افراد جامعه، هیئت های نظارت استان ها و شورای نگهبان به عنوان فیلتر خروجی کاندیداها در زمینه مبارزه با پول های کثیف انتخاباتی و توجه به مساله کارآمدی حساسیت بیشتری به خرج دهند و اجازه ندهند مجلس شورای اسلامی کشور که به فرمایش امام خمینی( ره) در راس امور است تا این اندازه عقیم و ناتوان شود.

می طلبد شورای نگهبان در هنگام احراز صلاحیت افراد به اندازه ای که به اعتقاد و التزام عملی کاندیداها توجه می کند به همان اندازه نیز به سلامت اقتصادی کاندیداها و کارآمدی آنها توجه کند و در مبارزه با این پدیده های پلشت که مجلس شورای اسلامی را در برخی ادوار خالی از افراد کاردان و جریان های انقلابی کرده است هیچ گونه مماشاتی نکند.
یادمان نرود در چهل سالگی دوم انقلابی که آغشته به خون بیش از ٢٠٠ هزار لاله سرخ است مردم بیش از هر روز دیگر تشنه کارآمدی و نظام سازی اسلامی مبتنی بر عدالت هستتد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار