اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
با ورود احزاب و الیت های قومی، سیاسی و انتخاباتی تاثیرگذار :
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
نامزدهای مستقل، صنفی و صاحب پایگاه قومی در خوزستان زودتر از احزاب و سایر الیت های سیاسی و انتخاتی تاثیرگذار، ورود خود را به  انتخابات مجلس یازدهم تدارک دیدند.

بعد از این گروه انگیزه دار مردمی، نمایندگان فعلی و تعدادی از نمایندگان ادوار، بعلاوه مدیران ارشد بازنشسته برای تجدید حیات سیاسی خود بسیار فعال و هدفمند به انتخابات ورود کردند و این گروه، بسیار پرقدرت به بسیج امکانات و سروسامان بخشیدن به سازمان انتخاباتی خود مشغول شدند.

دسته ی سوم احزاب رسمی (دو جناح مطرح کشوری) که پایگاه قوی تشکیلاتی در خوزستان دارند که بنوبه ی خود، هرچند با تاخیر، ولی انرژیک تر از هر دو گروه ، سفت، سخت و محکم در بین مردم، فعالانه یارگیری می نمایند.

تا این ساعت وضعیت تنور انتخابات در خوزستان رو به گرمی  است اما بیم آن می رود پس لرزه های شورش های اخیر و نارضایتی مردم از گرانی بنزین و تبلیغات اپوزیسیون برانداز در بعضی از اقشار فرهنگی، هنری و رسانه ای، موجب دلسردی گشته و رکود عجیبی را در بین این اقشار تاثیرگذار در تبلیغات انتخابات، حاکم نماید.

بنابراین ، بر نهادهای فرهنگی -رسانه ای همچون وزارت ارشاد و سازمان های تبلیغاتی دیگر، مثل صدا و سیما، باید طرح های ابتکاری و برنامه های موثرتری را برای جذب، حضور حداکثری و بکارگیری این اقشار کلیدی طراحی نمایند.

لذا، بر همین اساس، نگارنده، توصیه های راهبردی زیر را پیشنهاد می نماید.

1- استاندار خوزستان بعنوان یک مسوول بومی در کشاندن مردم به پای صندوق های رای، نقش موثری دارد، از این بابت که وی می تواند امکانات زیادی را فراهم و تدابیر ویژه ای را اتخاذ نماید و نیز می تواند از هرگونه بحران در امر مشارکت پذیری مردم در انتخابات ممانعت نماید.

2-هیات های نظارت بر انتخابات، در رسیدگی به شکایات  رد صلاحیت شوندگان با دید مثبت، عمل نمایند،  زیرا، نباید  فراموش کنیم که با رد صلاحیت هر نامزدی، در واقع، ما شاهد تعطیلی  یک کارخانه ی رای گیری خواهیم شد.  

3-فعالیت های ابتکاری صدا و سیما، از طریق دعوت نامزدها به برنامه های خاص صدا و سیمای استانی،  و فراهم ساختن آشنایی هرچه بیشتر آنها بامردم، با برگزاری میزگردها، مضافا، می تواند علاقه ی مردم به رای دادن را فزونی بخشد.

3- نقش موثر اداره کل ارشاد و نیز سازمان تبلیغات اسلامی نمی تواند از صدا و سیما کمتر باشد چون برای فعال کردن رسانه ها که امروز از همه وقت دلسردتر شده اند، باید انگیزه های جدیدی را ایجاد نمود.

توضیح؛ با این که تاکنون وضعیت تنور انتخابات مجلس یازدهم در خوزستان، روز به روز در حال گرم شدن است و اگر کار به همین منوال پیش برود بدون تردید مشارکت پذیری مردم در انتخابات پیش رو، بیش از هفتاد درصد پیش بینی می شود، البته به شرطها و شروطها، چنانچه اگر تدابیر راهبردی فوق تدارک دیده نشوند،  ممکن است این مهم میسر نگردد و تبلیغات رسانه های معاند با بولد کردن اخبار و پروپاگاندای تبلیغاتی  اعتراضات آبانماه سال جاری و پیامدهای آن افکار عمومی خوزستان را از نقطه ی مشارکت پذیری به مسایل فرعی و حاشیه ای تالم آور، سوق دهد تا مانع حضور مردم به پای صندوق های رای شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار