اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
در اسامی رد صلاحیت شده ها در خوزستان به نامزدهایی برخوردم که در حقیقت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بدون تردید سرمایه ی اجتماعی محسوب می شوند و تقاضامندیم که شورای نگهبان به این مقوله ی مهم توجه ی ویژه بنماید.

البته این افراد در هیات اجرایی و استعلامات مراکز چهارگانه سرافرازانه مورد تائید قرار گرفتند ولیکن در بررسی مجدد در هیات های نظارت، متاسفانه رد صلاحیت شدند.

صاحب این نوشتار، بدلیل عدم داشتن مسوولیت مستقیم در فرآیند تائید صلاحیت نامزدها، نه می تواند کار هیات های اجرایی و مراکز چهارگانه استعلامات را زیر سوال ببرد و نه می تواند به روش کار هیات های نظارت بر انتخابات خرده بگیرد که چرا، بواسطه ی نظارت استصوابی تعداد زیادی از نامزدهای تائید شده را رد صلاحیت نموده است.

ولی به هرحال، از آنجایی که هر یک از مراجع، کار خودش را انجام می دهد و لاجرم، هر آنچه را که در حد اختیاراتش باشد را، برای خود وظیفه می شمرد .

با این توصیف، اکنون، که وقت اعتراضات است و از طرفی چون در گذشته دیدیم چگونه یک اعتراض قانونی و ایجابی، توانسته یک  نامزد رد صلاحیت شده را دوباره به بازی انتخابات برمی گرداند، لذا، یاس و نومیدی کار عبثی  خواهد بود.

بنابراین، نگارنده مطالبی چند، درجهت تقویت قوه ی تشخیص متولیان امر و نشان دادن راه های  پیگیری مثمر برای رد صلاحیت شدگان بشرح زیر ارائه می نماید.

1- شورای نگهبان، در خوزستان توجه داشته باشد که سخت گیری های بیش از حد، موجب از دست رفتن مصلحت های بزرگتری خواهد شد که در حقیقت ما به ازای اجتماعی دیگری ندارند، بدین معنی؛ که رد صلاحیت افرادی که قدما، نفسا، جانا و مالا خود و خانواده شان برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی فداکارانه مایه گذاشتند، در این روزگار دوست دشمنی ها، موجب تضعیف روحیه ی ایثار و جهادگری در این منطقه ی استراتژیک نظامی-اقتصادی می شود.

2- نامزدهای رد صلاحیت شده تا می توانند در اثبات صلاحیت خویش و ارائه خدمات شان به نظام مقدس جمهوری اسلامی، اسناد مثبته به شورای نگهبان ارائه نمایند.

3-شورای نگهبان، کارکرد نرم افزاری خاصی در روند نظارت استصوابی خود مدنظر گرفته و به اسنادی که نامزدهای رد صلاحیت شده در دفاع از خود به آن نهاد ارائه می نمایند با دقت تمام رسیدگی نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار