اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
مقتدایی ، حیات مقدم، آوایی، سید رسول، اسدی و ... برگزیدگان واقعی خوزستانی ها هستند
شوشان - امید حلالی : 
وقتی که در این‌ دوره از انتخابات نیز اخبار رد صلاحیت های گسترده را شنیدم بجای شوکه شدن بیش از پیش اطمینان یافتم که ظاهرا جریانی در صدد تهی کردن خوزستان از ظرفیت نمایندگی توسط فرزندان و نخبگانی ست که هر کدام می توانند زمینه ساز تحول و خدمت باشند و به عنوان قامت و صدای واقعی مردمی خسته دل به آنان نگریسته شود. در این بین بعضا افرادی وجود داشته و دارد که هر کدام استخوان خرد کرده سالیان سخت اند و شناخته شده و بی نیاز از باز تعریف.
واقعیت آن است که برخی سخت گیری های انتخاباتی متولیان محترم صلاحیت دهی دیگر حد و مرزها را درنوردیده و صدای بسیاری از نخبگان و دلسوزان را درآورده است. از مشی فعلی به گونه ای استنباط می شود که نتیجه نهایی آن عدم دادن مجوز ورود به افراد شاخص جریان های سیاسی و اجتماعی و اجرایی ست که در ازای آن دور به افراد ناشناخته تر و آزمون نداده واگذار می گردد. مجلس تشکیل شده از افراد با رده پایین تر تخصصی و تجربی مجلسی ضعیف خواهد بود که توان مدیریت و نظارت صحیح را نداشته و جنبه تشریفاتی می یابد و بنا به تعبیری به بنگاهی بزرگ برای تقسیم سمت های خردتر اجرایی و مناصب و اعتبارات کشور به شکل سلیقه ای و بخشی نگر تبدیل می شود.
نکته جالب آنکه همین متولیان نظارت و تشخیص صلاحیت ها باز هم در پایان دوره از نتیجه کار خود راضی نیستند و غالب نمایندگان مجلس را که از از صافی و فیلترهای تعبیه شده خودشان گذشته اند را به فساد متهم می کنند.

 در خوزستان و در این دوره انتخابات مجلس با اصرار و زمینه سازی و مطالبه نخبگان مبنی بر ضرورت ورود نیروهای با پشتوانه خوشبختانه ۲ استاندار سابق و اسبق خوزستان برای بار اول در تاریخ انتخابات این سامان، آقایان مقتدایی و حیات مقدم به عرصه رقابت ورود کرده که بشارت شکل گیری مجمع نمایندگانی قوی و مسلط بر امور را می دادند‌، جالب توجه آنکه هر دو استاندار بومی و متخصص در کار خود یکی در نفت و انرژی و دیگری در دفاع و امنیت است که پتانسیل مدیریت بر دو کمیسیون شاخص مجلس را داشتند. سید احمد آوایی از پیشگامان شکل گیری سپاه پاسداران و دفاع مقدس و شکل دهندگان حزب الله لبنان و از یاران و همانندان شهید حاج قاسم سلیمانی در خطه خوزستان که نماد آن پایداری ست و خود شهیدی زنده برای پیشگامان این خط سرخ محسوب می گردد، سید رسول موسوی نماینده ادوار پاکدست که نه از حوزه نمایندگی اش بیرون رفت و نه سطح زندگی اش قبل و بعد از مسوولیت ها تغییری یافت و تجربه اش به حوزه رسانه و روزنامه نگاری منتقل شد تا همچنان کنار مردم بماند و تنظیم کننده مطالبات طرفینی حکومت و ملت باشد، مسعود اسدی که انصافا از استعدادهای روییده و معرفی شده جوانان خوزستانی در دو دهه گذشته در قالب تشکل ها و پیگیری امور کشاورزان است و ... به عنوان مشک نمونه خروار و البته که نیروهای ارزشمند دیگری نیز وجود دارند که به دو دلیل نامی از آنان نیاوردم یکی به علت رعایت اختصار و از قلم نیانداختن نان تمامی آن گرامیان و دیگر حساس تر نکردن احتمالی آقایان ناظر بر آنها !

 این نوع برخورد ناظران در بررسی صلاحیت ها، صدای خاص و عام را درآورده و نتیجه آن نیز از قبل مشخص است که همانا شکل گیری مجلسی ضعیف خواهد بود و در پایان دوره نیز باز همین صحبت های تکراری مقامات مسوول از ناظران که نمایندگان راه یافته چه ها که نکردند و ....
امیدواریم تا دیرتر نشده این نهاد محترم با در نظر گرفتن شخصیت و سابقه افراد مورد وثوق با تصحیح رویه و در نظر گرفتن خیر کشور و ملت و نظام نگذارند بیش از این دلسردی بین نخبگان و عامه بوجود آید و از نیروهای شاخص که در میان مردم دارای موقعیتی هستند و به آنان برای تشکیل مجلسی قوی امید بسته اند، اعاده اعتبار نماید البته که صلاحیت دهنده اصلی کاندیداها و همه سطوح از جمله ناظران محترم انتخابات در حقیقت خدای متعال و قاطبه مردم هستند و روز داوری در مورد کاندیداها و مجریان و ناظران در پیشگاه داور و ناظر اصلی دور نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار