اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
روز گذشته سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، سوئد، نروژ، دانمارک، بلاروس، ارمنستان، صربستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، قرقیزستان، سریلانکا، موریتانی و کرواسی، پیش از عزیمت به محل مأموریت خود با رئیس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند. در میان این چهره‌ها، خانم افسانه نادی‌پور هم قرار دارد که به عنوان چهارمین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران، به سفارت ایران در دانمارک منصوب شد.
روزنامه ایران: روز گذشته سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، سوئد، نروژ، دانمارک، بلاروس، ارمنستان، صربستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، قرقیزستان، سریلانکا، موریتانی و کرواسی، پیش از عزیمت به محل مأموریت خود با رئیس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند. در میان این چهره‌ها، خانم افسانه نادی‌پور هم قرار دارد که به عنوان چهارمین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران، به سفارت ایران در دانمارک منصوب شد.

مرضیه افخم نخستین زن سفیر در جمهوری اسلامی ایران است که در دولت یازدهم، به سفارت ایران در مالزی منصوب شد. افخم پیش از آن سخنگوی وزارت خارجه بود. پس از او، حمیرا ریگی به سفارت ایران در برونئی و فروزنده ودیعتی به عنوان سفیر جدید ایران در فنلاند منصوب شده بودند. حالا افسانه نادی‌پور که چهارمین سفیر زن در جمهوری اسلامی ایران است و بزودی عازم دانمارک می‌شود، دارای دکترای اقتصاد بین الملل است و پیش از این معاونت اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه را بر عهده داشته است. او در سفارت ایران در ژاپن و نمایندگی ایران در لاهه نیز انجام وظیفه کرده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار روز گذشته با سفرای جدید ایران، ضمن آرزوی موفقیت، از آنان خواست ضمن معرفی توانمندی‌های کشورمان به سرمایه‌گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل مأموریت خود، بیش از پیش برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند.

رئیس جمهوری همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و کمک سفرای جمهوری اسلامی ایران به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها و همچنین گسترش همکاری‌های فرهنگی، علمی و فناورانه تأکید کرد.

خانم افسانه نادی‌پور سفیر ایران در دانمارک، آقایان غلامحسین دهقانی سفیر ایران در بلژیک، احمد معصومی فر سفیر در سوئد، علیرضا یوسفی سفیر در نروژ، سعید یاری سفیر در بلاروس، عباس بدخشان ظهوری سفیر در ارمنستان، رشید حسن پور بائی سفیر در صربستان، مهدی آقا جعفری سفیر در آفریقای جنوبی، محمدعلی بک سفیر در نیجریه، سعید خرازی سفیر در قرقیزستان،‌ هاشم اشجع زاده سفیر در سریلانکا، امیرعلی امام جمعه شهیدی سفیر در موریتانی و پرویز اسماعیلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشورهای محل مأموریت خود در زمینه‌های مختلف، بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری‌های همه‌جانبه ایران با دیگر کشورها تأکید کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار