اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
رقیب سنتی اصولگرایان، یعنی؛ اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو مجلس هم برای تائید صلاحیت نامزدهای خود و هم جهت ارائه لیست واحد، گرفتاری های خاص خودشان را دارند که این نوشتار قصد پرداختن  به این موضوع را ندارد. 

اما به نظر می رسد که اصولگرایان در این دوره که بیشترین  کرسی های مجلس را از پیش به خود اختصاص داده می بینند با چالشی عمیق تر از اصلاح طلبان روبرو هستند که ناشی از رویکرد محفلی آنها به مقوله ی قدرت سیاسی است که صاحب این نوشتار، بعضی از آن مشکلات را بشرح زیر توضیح می دهد.

1-اصولگرایان نوگرا تحت لوای استراتژی گام دوم انقلاب که همان پیش بسوی تمدن سازی در نظام جمهوری اسلامی است از سویی قصد دارند ضمن حذف عناصر نفوذی، ناکارآمد، فاسد و فرصت طلب هر دو جناح درون نظام، نیاز مبرم به جوانگرایی و حذف نیروهای فسیل شده درون اردوگاه خود داشته باشند واین چالش مضاعف سبب می شود آنها با جبهه ای گسترده تری از مخالفین خود در هر دو جناح مواجه شوند.

2- در نتیجه با گشودن یک چنین جبهه ای گسترده، طیف کوچکی از اصولگرایان ناهمگون در پیشبرد استراتژی مورد نظر خود از حیث تدارک امکانات و رجوع به سبدهای آرای مردمی دچار مشکل جدی می گردند که بدون تردید از طرفی با معضل مقبولیت مواجه می شوند و از سویی دیگر از همه طرف چه  از درون و چه از بیرون جناح خود با هجمه های شدید مواجه می شوند.

3- بر این اساس جریان سومی از بازیگران بدون لحاظ جناحی پا به عرصه ی انتخابات می گذارند که زیرکانه  از انرژی و امکانات محذوفین لیست اصلی اصولگرایان نوگرا و رد صلاحیت شده ها تغذیه می کنند و گفتمان خود را تحت فشار افکار عمومی با شعار  نه به مهندسی انتخابات عرضه می نمایند و از این طریق  سبد آرای نامزدهای خود را سروسامان می دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار