اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
شوشان - سید علیرضا هاشمی :
نگاهی به کتاب «آثارالباقیه» اثر دانشمند بزرگ قرن پنج ابوریحان بیرونی نشان می دهد که نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است. در این متن کهن، روایت های متعددی درباره نوروز و آداب و رسوم ایرانیان نوشته شده است اما نکته جالب اینجاست که با وجود «هفت سین» یا «هفت شین» سفره نوروز، در هیچ روایت و منبع تاریخی، اثری از تُنگ بلور و ماهی قرمز دیده نمی شود و ماهی قرمز کوچولوی سفره هفت سین؛ زاییده چند دهه اخیری است که بر سفره هفت سین نوروزی ایرانیان جا خوش کرده است.
اما منظور از این یادداشت هشداری است که در کمین سفره نوروزی ما ایرانیان به واسطه شیوع ویروس کرونای چینی قرار گرفته است. از آنجا که زمان ورود ماهی های کوچولوی قرمز از چین در این فاصله یکماهه به عید است، مافیای قدرت و ثروت بدون توجه به خطراتی که ورود این جانوران آبزی دارند، بدون شک از راههای مختلف چه قانونی و چه قاچاق، اقدام به ورود مقادیر زیادی از این ماهی های قرمز برای فروش به مردم عادی و کسب ثروت می نمایند. 
جا دارد امسال مسئولین امکانات و اسباب سفره عید نوروز را با احتیاط و آگاهی در اختیار مردم قرار دهند تا به دلیل اشاعه و گسترش این ویروس بدخیم کشورمان با چالش «ماهی قرمز هفت سین و ویروس کرونای بد-خیم» و خدای ناکرده بحران ناشی از آن دچار نگردد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار