اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
بخشدار سوسن از توابع ایذه گفت: ۲۰ رأس گوسفند به دلیل باز شدن دریچه‌های سد کارون سه در رودخانه کارون غرق شدند.
محمد سعید الماسی اظهار داشت: این ۲۰ راس گوسفند در حوالی روستای جواد سعیدی سوسن به قصد خوردن آب به بستر رودخانه کارون رفته بودند.

وی افزود: عدم برنامه‌ریزی مسوولان سد کارون سه باعث شد دریچه‌های این سد در ساعات متغیر باز شود و این امر موجب بالا آمدن بیش از هشت تا ۱۰  متر سطح آب در کمتر از چند دقیقه شد.

بخشدار سوسن تصریح کرد: این گوسفندان که تمام دارایی یک چوپان بودند با بالا آمدن سطح آب در بستر رودخانه در کارون غرق و تلف شدند.

الماسی با انتقاد از شیوه مدیریت باز کردن دریچه‌های سد کارون سه گفت: روستاییان حاشیه کارون در مقطع سوسن در سالیان اخیر بسیار از این وضعیت ضربه خورده‌اند و تلاش ما نیز به جایی نرسیده است.

وی تاکید کرد: اگر مسوولان این سد در ساعات مشخص دریچه‌ها را باز کرده و قبل از آن نیز آژیرهای هشدار را به صدا در آورند شاهد اینگونه حوادث نخواهیم بود.

بخشدار سوسن افزود: سطح آب پس از باز شدن دریچه‌ها به حدی بالا می‌آید که اگر در حال شنا کردن یا عبور از کارون باشد غرق خواهد شد و جان خود را از دست خواهد داد.

 سوسن یکی از بخش‌های سه‌گانه شهرستان ایذه است که مرکز آن در فاصله ۴۰ کیلومتری ایذه قرار دارد، رودخانه کارون از وسط این بخش عبور می‌کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار