اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
شوشان /  نوید قائدی:
 
(یک پیشنهاد ضروری)

این موضوع به عنوان یک ضرورت مهم و اساسی جهت روشنگری هم استانی های عزیز مطرح می شود و امید است توسط مخاطبین مورد بررسی و در صورت موافقت به عنوان یک مطالبه در انتخابات آینده مطرح گردد.

 معنای لغوی نماینده یعنی فردی که به عنوان وکیل و امین مردم یک منطقه شهر و روستا بعد از انتخاب شدن در یک مجمع تصمیم‌گیری و نظارتی وارد می شود.

لذا مردم منطقه حق دارند در جریان تمامی امور جاری نماینده اعم از بحث نظارت، تصمیم‌گیری و اعلام مواضع سهیم باشند.

زیرا عملکرد ایشان خواسته یا ناخواسته به عنوان عصاره مردم منطقه مطرح است و موکلین تحت تاثیر مستقیم عملکرد ایشان هستند و حق دارند در تمامی جنبه های کاری آن سهیم و مطلع و اظهار نظر نمایند.

در واقع باید به نوعی یک سیستم نظارت مردمی شکل گیرد تا جهت ارتقای عملکرد،نظارت و ارزیابی نماینده موثر باشد.

با توجه به تکنولوژی های در دسترس امکان به کارگیری راه های ارتباط دو سویه بین موکلین و نماینده میسر و از الزامات ضروری یک نماینده خلاق در آینده این است که بعد انتخاب و استقرار دفتر کاری،این ارتباط دوسویه را برقرار نماید.

هدف از برقراری این ارتباط تنها ارائه عملکرد نماینده نیست بلکه در این ارتباط باید مردم بتوانند تحلیل ها و نظرات خود نسبت به مسائل جاری کشور و استان را به سمع نظر نماینده برسانند و تیم کارشناسی نماینده باید نظرات مردم را جمع آوری و تحلیل و مستند سازی نماید و چکیده آن را به عنوان خواست مردم به عنوان برنامه کاری و نقشه راه به نماینده ارائه دهد.

در این روش ضمن مستندسازی نظرات مردم باید نتایج آن به صورت شفاف و روشن در سایت نماینده در دسترس باشد.

نماینده موظف است در اعلام مواضع رسمی و تصمیم گیری های مهم منطقه ای و کشوری و رای دادن به یک موضوع خاص در مجلس نظرات مردم منطقه را مدنظر قرار داده و از آن تمکین نماید.

در این روش علمی و اجرائی اگر به صورت واقعی و رسمی و  شفاف برقرار شود می توان ادعا کرد موکل به وظیفه نمایندگی یعنی اجرای اوامر مردمی تن داده است.

در این روش راه بر توصیه کنندگان،اعمال فشار گروهها و محافل و ... یعنی جمعیت فرادست بسته می شود.

 در شرایط فعلی کشور که احزاب، عملکرد واقعی ندارند این روش علمی تا حدود می تواند شفاف سازی نموده و جلوی بسیاری رانت های سیاسی و اقتصادی و روابط پنهان سلب نماید.لذا بر تمامی دلسوزان استان که بر دوش خود احساس دین و تکلیف اجتماعی دارند ترویج این مطالبه به گروههای مردمی یک ضرورت است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار