اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت:

در خبرها گزارشی داشتیم  که حکایت می کرد از شلوغی مراسم سوگواری بزرگ خاندانی عشیره ای  که در آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی به زیر صفر و یا بهتر بگویم به مرز فاجعه  نسبت همه گیری کرونا ویروس رسیده بود.

البته ، همزمان اخبار دیگری نیز به دست ما رسید که دولت با صاحبان عزا برخورد قانونی نمود و آنها را به دادسرای قضایی احضار کرد.

علی ایحال اگر قبلا، جامعه ی ایران با پارادوکس نان و جان در تقابل با کروناویروس روبرو بود،  امروز به عیان می بینیم این دو گانه در استان خوزستان به سه گانه ی جان، نان و رسوم تبدیل شده است. 

مخصوصا در جامعه ی عشایری خوزستان در عرض این یکسال بخوبی مشخص شده است که زندگی مردم این دیار،  بدون پاسداشت از رسوم و آداب شان حکم مرگ را دارد و لذا، هیچ اقدام کنترلی  را نمی توان بر آن قوام بخشید.

بنابراین، همانطوری که دیدیم اقدامات ضربتی استاندار خوزستان ، جناب آقای مهندس قاسم سلیمانی دشتکی که مبتنی بر تحکم و قاطعیت بیشتری مبنی بر الزامات پیشگیرانه ی تقابلی با کروناویروس تحت عنوان قرنطینه محدود ( شامل نیم تعطیلی کار ادارات با نیروی کار اندک، راه بندان های غیر کارشناسی خیابان های شهرها ، قطع کردن برق مغازه ها و آب انداختن زیر پای دستفروشان) بوده ، تا کنون هیچ بهبودی در وضعیت وخیم فعلی حاصل نگردیده زیرا، عدم فرمانپذیری بخش های سنتی جامعه طبق توضیحات فوق الذکر، عامل اصلی این شکست راهبردی تشخیص داده شده است.

الغرض، نگارنده معتقد است،  به استناد حرف وزیر بهداشت و درمان جناب آقای دکتر نمکی که در مصاحبه اخیرشان اظهار داشتند (که اگر مسأله خوزستان حل می شد اکنون آمار واگیری های کل کشور به مرز دو رقمی می رسید) لذا بهترین و آسان ترین راه حل مقابله با کروناویروس در خوزستان، همانا، واکسیناسیون فراگیر مردم این استان می باشد .

پس بهتر است جناب آقای مهندس قاسم سلیمانی دشتکی تمام استعداد و توانایی های خود را معطوف به اخذ واکسن بیشتری برای استان بنماید زیرا، راهبرد اجرایی وی که مبتنی بر اتوریته حاکمیتی نیل بر اعمال قرنطینه ی محدود بود، بر روی مردم خوزستان جواب نداد.

والسلام

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار