شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
شوشان - زمان بابادی شوراب:


بسمه تعالی

حکایت:

روزی مش رحیم جایی دعوت بود لباس شیک و‌ تمیز بر تن کرده و به سمت خانه میزبان حرکت می کرد، در مسیر آقاکریم را دید بعد از احوالپرسی، آقاکریم سئوال کرد کجا تشریف می بری؟؟؟ مش رحیم گفت جایی دعوت هستم، آقا کریم گفت من را هم با خود ببر، مش رحیم گفت شاید میزبان به اندازه کافی تدارک ندیده باشد، چی بهش بگم؟گفت بگو‌ مجبور بودم ایشان (آقاکریم)هم‌ طفیلی من است!

کمی که حرکت کردند در مسیر، مش رحیم و آقاکریم، استادعباس را دیدند، پس از احوالپرسی و‌ ‌فهمیدن موضوع دعوتی، گفت من هم با خودتون ببرید.

مش رحیم ناراحت شد و گفت حال آقاکریم را بگویم طفیلی، پس تو را چی بگویم؟گفت بگو‌ این رپیلی من است!

در مسیری که مش رحیم و‌ آقاکریم و‌ استادعباس که به سمت خانه میزبان حرکت می کردند، رضاقلی را دیدند، رضاقلی مانند بقیه هوس غذای خوب و‌ خوشمزه به سرش زد، گفت من هم با خودتو‌ن ببرید، مش رحیم هرکاری کرد که رضاقلی را منصرف کند، فایده نداشت.
در آخر مش رحیم گفت:حالا آقاکریم طفیلی، استادعباس را هم بگویم ‌رپیلی، تو را چی بگویم؟رضاقلی گفت صاحبخانه مرا کامل می شناسد،کارِت نباشه!

به خانه میزبان که رسیدند صاحبخانه تا تعداد مهمان ها را دید برق از سرش پرید، چون او‌ برای یک میهمان بیشتر تدارک طعام ندیده بود.

مش رحیم هم به معرفی پرداخت، اولی را گفت ایشان طفیلی من است، این یکی هم‌ رپیلی من است، آخری(رضاقلی)را مانده بود چه بگوید که صاحبخانه با ناراحتی گفت پس این پدرسوخته کیه؟که ناگهان رضاقلی رو به مش رحیم‌ کرد
گفت:دیدی گفتم میزبان مرا کامل می شناسد!

واقعیت:
در دوره های گذشته وقتی مرحوم‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شدند، مرحوم زواره ای، مرحوم‌ شعبانی، مرحوم‌ حسن حبیبی و‌ خدا بیامرز جاسبی هم در دوره های متعددی بعنوان رقیب ایشان ثبت نام می کردند و‌ مردم هم‌ می دانستند که حضور آقایان بعنوان رقیب نمایشی است و‌ هنگامی که در مصاحبه همه شان عنوان می کردند که درسته ما نامزد هستیم، ولی خودمان هم به آقای رفسنجانی رای می دهیم و‌ ایشان شایسته تر است.

در دوره سیزدهم تعداد افراد و‌اجد شرایط نامزدی انتخابات حدود ۴۰ نفر برآورد می شود، برگزاری انتخابات با این همه شرکت کننده خیلی مشکل بنظر می رسد و  همچین  این شایعه در افکار عمومی وجود دارد و‌ گفته می شود که علی لاریجانی رییس جمهور آینده خواهد بود و‌ آقای اسحاق جهانگیری(طفیلی) نامزد پوششی آقای لاریجانی و از طرف دکتر جواد ظریف، حسن روحانی و‌ اصلاح طلبان حضور یافته است و آقایان پزشکیان و شریعتمداری(رپیلی)هم نامزدهای پوششی دسته دوم  لاریجانی می باشند،خلاصه مردم مانده اند پس این همه شرکت کننده کی هستند و برای چی ثبت نام کرده اند؟

در تایید صلاحیت ها یکی از خصوصیات تعریف رجل سیاسی ، مذهبی ،،، این است که کسی مسئول بوده و‌ در مسئولیت خودش بدرستی عمل کرده، براستی در بین این نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، در طول چهل سال و اندی مسئولیتی که در جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند، کدام یک از افراد حداقل این شاخص ها را داشته اند؟

نکته آخر:
مردم در بین انتخاب های شورای نگهبان بایستی نامزد خود را انتخاب کنند،‌ دست آخر هم اینکه مردم خودشان انتخاب کرده اند و‌ مشکلاتی که در آینده برای مردم پیش آمد مقصر خودشان هستند که درست انتخاب نکردند، شورای محترم نگهبان چون نیتش خیر بوده، مقصر نیست، نبوده و نخواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار