شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس با تأکید بر اینکه مردم خوزستان با وجود ثروت اما در اوج محرومیت هستند، گفت: حدود ٣۵ درصد روستاهای حوزه انتخابیه‌ام حتی یک جاده خاکی ندارند.
علیرضا ورناصری با تأکید بر اینکه خوزستان و به تبع حوزه انتخابیه مسجدسلیمان دچار دوگانگی ثروت و فقر است که سال‌ها از آن رنج می‌برند، اظهار کرد: با وجود ثروت و ظرفیت‌هایی که خداوند متعال به مردم استان خوزستان عنایت کرده ولی آنها در اوج محرومیت هستند.

وی با اشاره به آمارهای به دور از واقعیت معاون روستایی رئیس‌جمهور افزود: آنها نمی‌دانند که در مناطق محروم خوزستان چه می‌گذرد و بهتر است به جای نشستن در جلسات زیر کولر از مناطق محروم خوزستان مانند حمیدیه، هویزه، اندیکا، دهدز و مسجدسلیمان بازدید کند تا متوجه اوضاع شوند.

ورناصری عنوان کرد: آمارهای ارائه شده از سوی معاون روستایی رئیس‌جمهور بیشتر استانداردهای کشوری است که برای خوزستان بیان می‌شود و با این وضعیت باید به خوزستانی‌ها حق بدهند تا از نحوه مدیریت و برنامه‌ریزی مسئولان کشوری نسبت به استان خود نگران باشند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تحقق وعده‌های مسئولان ملی در مورد خوزستان تأکید و تصریح کرد: حدود ٣۵ درصد روستاهای حوزه انتخابیه‌ام حتی یک جاده خاکی ندارند که تراکتور برای مردم تانکرهای آب را جابه‌جا کند اما معاون روستایی رئیس‌جمهور از وضعیت خوب جاده‌ها در خوزستان گزارش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل حدود ٨٠٠ کیلومتر جاده خاکی دارد، انتقاد کرد: نمی دانم معاون روستایی رئیس‌جمهور بر چه اساسی آمارهای خود را در جلسات اعلام می‌کند؛ گویا دفاع آنها از خوزستان و استان‌های دیگر کشور با همین آمارهای ضد و نقیض است.

ورناصری با تأکید بر لزوم انتقال خواسته‌های مردم به مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم گیر عنوان کرد: واقعیت آمارهای روی کاغذ نیست بلکه مردم گلایه‌مند ساکن در روستاهایی است که بعد از ۴٠ سال آب، برق، زیرساخت، تلفن، و خانه بهداشت و مدرسه ندارند.

وی یادآور شد: هنوز دانش آموزان در مدارسی در حال تحصیل هستند که ۹۶ سال از عمر آن می‌گذرد و بعید می‌دانم در هیچ نقطه‌ای از کشور چنین وضعیتی را شاهد باشیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: از همه مسئولان ملی به خصوص معاون روستایی رئیس‌جمهور درخواست دارم که با تجدیدنظر نسبت به جبران عقب‌ماندگی‌های شهرهای مذکور اقدام کنند.

ورناصری اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شده معاون روستایی و توسعه مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با حضور در مناطق محروم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل از نزدیک با محرومیت‌ها آشنا شود؛ همچنین هیئت مشترکی از سازمان پدافند غیرعامل کشور، وزارت نفت، کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی میدانی موضوعات چندگانه مرتبط با وظایف حاکمیتی وزارت نفت در مسجدسلیمان حضور پیدا کنند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار