اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
نامه سرگشاده یک فعال سیاسی به آیت الله رئیسی
حوادث غمبار امروز خوزستان که منتهی به درگیری میان مردم و نیروهای امنیتی است ریشه در محرومیت ها، تبعیض ها و ناکارآمدی های همه مدیران در چند دهه گذشته است که امروز بصورت یک دمل چرکین سر باز زده است و این انباشت، زیر پوست همه نقاط ایران اعم از شهر و روستاست
شوشان : مسلم سلیمانی از جمله مطالبه گران حقوق عمومی مردم در 20 سال گذشته است که با مقالات، نامه های سرگشاده ، یادداشت ها و موضع گیری های خود همواره در کنار مردم بوده و از آنها دفاع کرده است. 
ایشان در یک یادداشت حوادث خوزستان را چنین ارزیابی کرده است :

بنام خدا
حوادث غمبار امروز خوزستان که منتهی به درگیری میان مردم و نیروهای امنیتی است ریشه در محرومیت ها، تبعیض ها و ناکارآمدی های همه مدیران در چند دهه گذشته است که امروز بصورت یک دمل چرکین سر باز زده است و این انباشت، زیر پوست همه نقاط ایران اعم از شهر و روستاست. بدین معنا نیست که فقط خوزستان با چنین پدیده ای مواجه شده است.
کردستان، سیستان، لرستان، بوشهر، ووو حتی تهران... هر کدام مستعد باز شدن این دمل چرکین است که اگر در شش ماه التیام پیدا نکند سیل چرک از این دمل به راه می افتد...

1. اول از هر چیز باید صادقانه به مردم بگوئیم در این 43 سال گذشته که مردم را به مقاومت و ساده زیستی دعوت کردیم، بالای 90 درصد مدیران چه کردند و چگونه  به اشرافیت رسیدند باید لیستی بلند بالا از دادگاه مدیران تشکیل شود و آنچه که برده اند را به روز کرده و برگردانند. مگر امیرالمونین نفرمود «بیت المال را بر می گردانم اگر چه آنرا مهریه زنان خود کرده باشند!»

2. در این 43 سال چه مقدار شورش یا جنبش های مردمی اتفاق افتاده که در ابتدا بصورت آرام و اعتراضی بوده اما به ناگاه به شورش و درگیری های خونین کشیده شده است؟ چرا مکانیزمی وجود ندارد که این اعتراضات مردمی با آرامی شروع و در نهایت با یک خروجی منطقی و رضایت بخش به اتمام برسد؟
در حادثه اخیر آیا نمی شد ضمن احترام به اعتراض کنندگان قدری دریچه های سد را باز کرده و آب بیشتری به کارون داد؟
اگر چه عمده بحث بردن آب از سرشاخه ها برای کارهایی است که از اساس غلط بود و جانمایی آنها اشتباه!
اما جلوی این اشتباه را از کی باید گرفت؟
آیا می دانید تلف شدن گاومیش برای یک خانواده روستایی به معنی تلف شدن همه بنیان اقتصاد آن خانواده است که برایش امکان جایگزینی نیست؟

3. در 43 سال گذشته چند بار اتفاق افتاده است که اقتصاد ما یک شبه چند برابر تورم پیدا کرد؟ از مواد اولیه گرفته تا حامل های سوخت و انرژی تا ملک و خودرو وووو
این افزایش یک هویی قیمت ها چه تعداد آدم را بیچاره و چه مقدار آدمهایی که هیچ گونه زحمتی نکشیدند و فرهنگ ثروتمند بودن را هم ندارند، ثروتمند کرده است؟ وقتی جای فقیر و غنی عوض شود طبیعی است که فرهنگ عمومی هم به یک باره تغییر می کند و با این جابجایی فرهنگ اولین چیزی که زمین می خورد فرهنگ تولید، اقتصاد و کار است. طبیعی است که بروکری و واسطه گری و رانت بجای آن می نشیند...

4. وضعیت بازار دارو و درمان چند بار دستخوش تحول قرار گرفت؟ می دانید که به دلیل نبودن نظم مشخص در این حوزه چه تعداد آدم الان زیر خاک است که می توانست الان کنار ما باشند و بخندند؟ 
همین سه روز قبل یکی از اقوام من به داروخانه هلال احمر فلان شهر ستان برای بهمان دارو مراجعه می کند و جواب منفی میگیرد ولی بعدا از طریق یکی از آشناها از همان داروخانه چند ساعت بعد همان دارو را دریافت می کند.
این تبعیض که ریشه در مرگ و زندگی دارد برای چیست؟

5. در مجموع با بیان پارادوکس در گفتار و عمل در این 43 سال چهره دین و عالمان دینی مخدوش شده است و حقیقتا چه کسی باید پاسخگو باشد؟
اگر بخواهم از این مشکلات بگویم حداقل یک جلد کتاب از فهرست محرومیت ها، تبعیض ها و ناکارآمدی ها دارم ولی میخواهم به اصل مطلب بپردازم:
جناب آقای رئیسی!
الان امیدِ بخش قابل توجهی از جامعه، به شماست. بحمدالله در شرایطی رئیس جمهور شدید که مجلس، دستگاه های امنیتی، قضایی و اجرایی فرا دولتی نیز با شما هماهنگ و همسو هست.
این مردم فقط رفاه و امنیت می خواهند.
چه باید کرد:

1. توجه جدی به «نظام جامع تامین اجتماعی» 
که در فصل اول قانون مربوطه از بازنشستگی در بند «الف» تا «حمایت از مادران» در بند «ح» به خوبی به همه موضوعات پردازش شده که اگر به شعارهای اول انقلاب بخواهیم برگشت کنیم می بینیم که این شعار به کل مغفول مانده: «نان، مسکن، آزادی»
در این قانوان موضوعات مختلفی از جمله شغل و بیکاری، نظام جامع درمان، زیرساخت های اقتصادی و رفاهی وووو مورد توجه است که اینجانب برنامه ای جامع برای افزایش سطح درآمد عمومی خانواده بطور متوسط بین 40 تا 50 میلیون تومان درآمد در ماه دارم... (در صورت تقاضا از طرف شما یا نماینده تام الاختیارتان ارائه خواهم داد)

2. توسعه آزادی های سیاسی
مردم آزادی سیاسی به معنی حقیقی می خواهند. سازو کار فعلی قانون انتخابات و شیوه شورای محترم نگهبان که حتی در موضوع اخیر گلایه رهبر انقلاب را نیز فراهم کرد، مورد قبول مردم نیست. قانون انتخابات باید تغییر کند. تنها کسی در صحنه رقابت نباید بیاید که: ثابت شده باشد جاسوس بوده، فساد مالی داشته، فساد اخلاقی داشته. کسی که این هر سه را ندارد و از طرفی سوابق مدیریتی خوبی دارد، باید به صحنه انتخابات بیایید نه اینکه سلیقه ای رد صلاحیت بشود تا بعد بازار سودجویان بوجود بیاید و با تائیدیه های پولکی مواجه شویم (حداقل یک عده ای با این عنوان دستگیر شده اند) که باعث وهن نظام شود...

3. طبقه بندی کردن مالیات
تمامی کسانی که زیر 10 میلیون تومان درآمد دارند از مالیات معاف، کسانی که از 10 تا 20 میلیون درآمد دارند درصد کمی مالیات بدهند اما از 20 میلیون به بالا را در 10 طبقه درآمدی قرار دهیم و هر چه بالاتر می رود درصد بالاتر رود. بطور مثال کسی که در یک معامله 200 میلیارد سود کرده است چرا نباید 100 میلیارد مالیات بدهد؟ 
توضیح: آقای «الف» بطور تلفنی و تنها با اعتبار و مقدار کمی از سرمایه یک بار را می خرد و در کمتر از 2 ساعت می فروشد و یک سود 200 میلیاردی می برد... تمام اینها باید از شبکه بانکی و مشخص باشد... 
خب 
ایشان چه زحمتی کشیده است؟ چه هزینه ای کرده است؟ .... پس وضع مالیات تا 50 درصد برای این دسته از افراد عادلانه است...
به هر حال
اگر شما بتوانید از مجموعه نخبگان استفاده کنید و دولت نخبگان شایسته را تشکیل بدهید، می توانید در شش ماه روح امید را در جامعه بوجود آورید تا بعد بتوانید در مدت این چهار سال دوسه کار اساسی را حل کنید، در غیر اینصورت سیلاب چرک از این دمل بوجود خواهد آمد که نتیجه از پیش معلوم است.
این مردم رفاه و امنیت می خواهند و برای آنها فرقی ندارد که آنرا از چه کسی یا چه نوع حکومتی دریافت می کنند...
مطالب زیادی وجود دارد که بخاطر طولانی نشدن به همین میزان بسنده کرده ام و الا در موضوعات اقتصادی 14 راه برای جایگزینی نفت، در حوزه سیاسی مطالب بسیار مهم برای ایجاد رضایت عمومی و برای توسعه فرهنگی و علمی نیز همچنین... و در 20 سال گذشته در این حوزه ها بصورت تخصصی مقالات نوشته یا سخنرانی ها کرده که همه آنها موجود است.
مردم را دریابید که ولی نعمت حقیقی بعد از خدایند
30 تیر 1400

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار