اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
در كل دوره يازدهم مجلس در اهواز يك دوره انجماد، بي تحركي و غيرجهادي است كه تاوان اين كاهلي را مردماني بايد پرداخت كننده كه تنها گناه شان انتخاب اشتباه بود ولاغير!

شوشان - جواد الهایی سحر:

يك مشت خاك قرار است كه مشكلات طبقه كف جامعه و جوامع محلي استان و بي تعهدي مسئولان و مديران و پيمان شكني نمايندگان مجلس را بازگو كند.

يك مشت خاك يك كنايه است يا استعاره كه خواننده خود قضاوت مي كند كه با اين يك مشت خاك چه كار كند و به كجا بريزد!؟

در كل دوره يازدهم مجلس در اهواز يك دوره انجماد، بي تحركي و غيرجهادي است كه تاوان اين كاهلي را مردماني بايد پرداخت كننده كه تنها گناه شان انتخاب اشتباه بود ولاغير!

و اما اصل تراژدي كه قرار است هزاران كشاورز بيكار و هزاران نفر بي نان ! ١٤٠٠٠ هكتار از زمينهاي كشاورزي محدوده  رودخانه شاوور در قسمت اهواز موسوم  به محدوده لشكر آباد  حقابه شان سرقت شد وبه زمين هاي شوش انتقال داده شد.

در اين طرح مخفيانه انتقال آب داخل استاني  رودخانه شاوور كه با لابي ، تطميع و تهديد عوامل اداره  آب كرخه وشاوور انجام گرفت مشكلاتي نظير ؛ 

هزاران كشاورز زمينهايشان باير مي شود و دهها هزار عائله كشاورز سفره اي تهي خواهند داشت 

رودخانه شاوور در قسمت لشكر آباد براي هميشه عقيم ميشود 

زمينهاي لشكرآباد واقع در محدوده اهواز كه عمد آنها تك محصولي است به نمكزار تبديل ميشوند

تخريب زمينهاي كشاورزان شهرستان كرخه مثل بیت عبود بیت زیدان فهد صالح زباری سيدحسين...

ومهمتر تخريب تنها تالاب و تهويه طبيعي كلانشهر اهواز بامدژ و تبديل شدن به كانونهاي ريزگرد

از بين بردن تالاب بامدژ معيشت جوامع محلي  ميزبان  تالاب را براي هميشه از بين خواهد برد

انتقال حقابه كشاورزان بخش مركزي به تپه هايي بالاتر از عبدالخان كه طبق قانون كشت بر آنها بعلت راندمان بالاي آب ( ٨ برابر زمينهاي معمولي ) ممنوع بوده و مديريت اداره كرخه و شاوور كه در خيانت بزرگ دخيل بوده هرچه زودتر بايد جوابگو باشد و بگويد كه ؛

چرا و بر استناد به كدام قانون بدون اجازه سازمان آب وبرق خوزستان به حقابه هزاران كشاورز اهوازي را سرقت وبه شوش انتقال داديد؟

جاهايي كه آب به آنها انتقال داديد حقابه شان از چاههاي عميق ميگرفتند چرا آب مردم را به يك منطقه دوبار ميدهيد و كشاورزان لشكرآباد بدون آب ؟

طبق ماده ٣٦ آب شما مقصر ضرر و زيان هزاران كشاورز بوده وبايد طبق قانون جواب گو باشيد

(- قانون توزیع عادلانه آب فصل اول -ماده 36  مالکیت عمومی و ملی آب مصرف‌کنندگان آب از مجاری و سردهنه مشترک مسئول نگهداری تأسیسات مشترک

هستند و هیچ کس بدون اجازه وزارت نیرو حق‌احداث و تغییر مقطع و مجرای آب و انشعاب جدید را ندارد و هر بالا دستی مسئول خساراتی است که از عمل غیر متعارف او به پائین دستی وارد‌می‌آید.)

وكلام آخر با نمايندگان اهوازي كه فقط وقت انتخابات به سراغ كشاورزان مي روند و در وقت بحرانها در هتل هاي مجلل به ريش ما خنده!

آقايان يوسفي ، جويجري و حسيني از خدا بترسيد و به داد مردم برسيد در غفلت شما رودخانه شاوور به زمينهايي انتقال يافت كه صاحبان آنها زرنگ تر ، باهوش تر، اهل لابي و معامله بوده و شما مشغول كارهايي شخصي ، پيمانكاري، مقدمه چيني براي انتخابات دوره بعد هستيد!

رودخانه شاوور تنها رودخانه استان كه سرچشمه ي آن داخل استان بوده و بدون اطلاع وزارت نيرو به زمينهاي خيرآباد انتقال يافت.

با اين انتقال صدهها  ميليارد تومان خسارت به مردم و هزاران ميليارد ديگر به طبيعت زيست بوم منطقه وارد شد به راستي چه كسي جوابگوي اين همه خسارت و ضرر به سفره هاي خالي مردمان كشاورز است؟ و اين خاك بدون آب بر فرق چه كساني بريزيم ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار