اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
افزایش هر روزه قیمت خودرو و جای خالی نظارت دولت؛
شوشان  - میثم فروغی نیا:

متاسفانه سالهاست رونق دلالی در کشور اوج گرفته وکسی هم یارای مقابله باآنها را نبوده ویاکه نخواسته است که باشد.

صبح هر روز این دلالان محترم هستند که تعیین کننده قیمتهای اجناس مختلف هستند. از کالاهای خانگی و مورد نیاز مردم گرفته تا خودرو که این یکی را هر طوری بخواهند و با هر روشی در پاچه های مردم فرو می کنند .

در این سالها هم اظهار نظرهای متعدد بوده که با اظهار تاسف مسئولان وقولهای روی باد هوای آنها برای پیگیری همراه شده است وبازهم کسی را یارای مقابله با قشر محترم وتصمیم گیر دلال را نبوده است.

شرمساری است که باید بگوییم که وزارتخانه های مهم کشور به مرکز افزایش قیمتها تبدیل شده است .

جایی که باید برای مردم واقشار مختلف جامعه از فقیر گرفته تا غنی سینه سپر کنند وداد مردم را از بیداد بستانند.

بازهم باعث خجالت خواهد بود که بگوییم در این سالها فقط برای پر شدن جیب قشر مرفه جامعه کار شده وفقرا روزبه روز فقیر تر شده اند وجیب شان خالی تر.

این روزها قیمتهای فوق نجومی خودرو کش تنبان را بریده و در رفته و ول شده است وهیچ کس هم نمی پرسد که چرا اینگونه شده است وبه این ترتیب مردم چگونه میتوانند خودرو خریداری کنند.

سازمان حمایت هم که یعنی باید ازحقوق مصرف کننده وتولید کننده حمایت کند تا به اکنون بیشتر به سمت تولید کننده و بازاری غش کرده وچیزی به اسم حمایت از مصرف کننده در عمل در قاموس این سازمان کسی چیزی ندیده است .حداقل ما ندیدیم.

در سالهای گذشته تا به امروز اگر درب های واردات خودرو باز می شدد وخودروهای حتی دست دوم خارجی وارد بازار کشور شده بود آن وقت خواهیم دید که آیا کسی خودروهای بی هر روز بی کیفیت تر شده داخلی  را خواهد خرید یا که خیر؟شک نکنید که اگر چنین کاری صورت می گرفت مردم تحت هیچ امری حاضر به خرید این ماشین های فوق نا امن را خریداری نخواهند کرد.

واقعن مسئولان وقتی نتوانند قیمت خودرویی را تثبیت کند وتورم آن را کنترل نماید چگونه انتظار است که بازارهای دیگر کنترل شود .همانطور که تا امروز نشده است.

امروز بازار خودرو در کشور از دست دولت وکنترل کنندگان آن در رفته است وهیچ کس نتوانسته و زور ان را ندارد قیمت های هر روز اضافه شده خودرو بی کیفیت ساخت داخل را کنترل نماید.

زیاده خواهی های خودروسازان وافزایش هر روزه قیمتها داد مردم را درآورده است به شکلی که این مجوز در دولت قبل صادر شده تا انها بتوانند هر 3 ماه به شکل دلخواه بر قیمتهای خود بیفزایند .

بدون آن که کسی از آنهاتوضیحی بخواهد.البته که مسئو.لین برای نشان دادن حسن نیت خود به مردم و اینکه بگویند داریم چرایی اینم ماجرا را رصد می کنیم هر ازگاهی مصاحبه ای می کنند وشرحی به ماوقع داستان ضمیمه می کنند اما در عمل آبی از آب تکان نمی خورد وخودرو همچنان به راه خود با قدرت ادامه می دهد. 

برای اینکه به واقعیت ها پی ببرید ،میتوانید به قیمتهای خودرو در ابتدای سال و اکنون نگاهی بیندازید که دراین صورت خواهید دانست اصل ماجرا را.

اصلی که باعث شده نسبت افزایش قیمت خودرو در سالهای گذشته و قدرت خرید مردم چه رابطه نامهربانانه ای برقرار است .

رابطه ای که باعث شده خرید خودرو درعمل به آرزویی مهال وسخت برای بسیاری مبدل شود وآنها برای داشتن یک خودرو معمولی به خرید دست دوم ها ومدلهای پائین تر روی بیاورند.

وجهی که امروز برای یک خودرو دست دوم پرداخت می شود در سه سال گذشته پول یک خودرو نو ولوکس تر بوده که امروز بی ارزش شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار