شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: خواسته و مطالبه نمایندگان و مردم خوزستان و حتی مردم استان همجوار این است که هر گونه طرح انتقال آب ملغی شود و به مراحل اجرایی نرسد.

سیدکریم حسینی با اشاره به آخرین تلاش‌های انجام‌شده در خصوص متوقف کردن فعالیت پروژه تونل انتقال آب بهشت آباد، اظهار کرد: آخرین تلاش‌های ما مربوط به جلسه روز پنجشنبه مجمع نمایندگان استان خوزستان با رئیس جمهور بود؛ صحبت همه نمایندگان استان خوزستان و نیز نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری این بود که راه حل برای تامین آب استان‌هایی که دچار مشکل هستند، انتقال آب نیست بلکه مدیریت منابع آبی است و این مساله را رئیس جمهور نیز تکرار کرد.

وی ادامه داد: بنابراین خواسته و مطالبه نمایندگان و مردم خوزستان و حتی مردم استان همجوار این است که هر گونه طرح انتقال آب ملغی شود و به مراحل اجرایی نرسد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص وعده یکی از مسئولان استان اصفهان مبنی بر بهره‌برداری از سامانه دوم آبرسانی و آماده بودن تونل سوم کوهرنگ، بیان کرد: دو پروژه یا طرح بود که به دنبال آن بودند؛ یکی تونل بهشت آباد و دیگری سد بهشت آباد که آبرسانی از آن صورت می‌گیرد. کوهرنگ ۳ از قبل شروع شده بود اما اینکه به بهره‌برداری می‌رسند یا نه را باید پیگیری کنیم که بر چه اساسی این مطلب گفته شده است.

وی در خصوص اظهار نظر این مسئول استان اصفهان در مصاحبه‌ای مبنی بر اینکه "تونل سوم کوهرنگ آماده بهره‌برداری است اما مسائل اجتماعی در این پروژه وجود دارد که امید است توسط مسئولان کشوری در استان مجاور حل و فصل شود و ما بتوانیم آبرسانی را سریع انجام دهیم"، گفت: اولا این مسئول در سطحی نیست که بخواهد برای استان‌های اطراف توصیه‌ای کند و استاندار آن‌ها باید پاسخگوی اظهارات غیرمنطقی باشد که توصیه‌ای به استان‌های مجاور داده است.

حسینی افزود: یک مسئول به ویژه مسئول استانی که در محدوده استان خود است، اظهاراتی به زبان نیاورد که مسئولیت‌آور باشد.

وی تصریح کرد: این فرد را در حدی نمی‌بینیم که جواب بدهیم اما این مساله را به مقامات کشوری می‌رسانیم. ایشان حق اظهار نظر در خصوص استان خود را می‌تواند داشته باشد اما اینکه بخواهد در خصوص استان‌های دیگر اظهار نظر کند این را از مراجع قضایی و نظارتی دنبال می‌کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار