شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت:

بارها گفتم و بار دیگر اگر ضرورت یابد، باز خواهم گفت، که هویت خوزستانی و حفظ آن بعنوان دروازه ی طلایی تمدن شیعی_اسلامی و نیز از بابت این که این دیار، پایتخت دفاع مقدس است بسیار حائز اهمیت تر از آن می باشد که مثلا تفوق سیاسی جناحی بر جناح دیگر یا قومی بر قوم دیگر و یا بخاطر سلطه ی تمرکزگرایی افسارگسیخته ی دولت، موجب کمرنگ شدن و یا خدای ناکرده، شاهد نابودی آن هویت ارزشمند باشیم.

امروز خوزستان شاهد ارتحال جانگداز عالمی ربانی از سلاله ی پاک و اطهر رسول الله صلوات الله علیه و آله و سلم است مردی که با مجاهدت و نور دانش خود در طوفان های پی در پی حوداث ایران بعداز انقلاب اسلامی در خاک مقدس خوزستان جلودار لشکر علوی بود و لحظه ای از رسالت خویش عقب نشینی نکرده تا روزی که دیده از جهان فرو بست.

آری، آیت الله سید خضر موسوی (آلبوشوکه) پس از عمری پرخیر و برکت توام با تلاش و مجاهدت علمی و فقهی دعوت حق را لبیک گفت.

 آن بزرگوار از جمله مجاهدان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) و از زمره یاران، علاقمندان و معتمدان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای بودند که در کنار ایشان در سفر اسفندماه ۱۳۷۶ حضوری چشمگیر داشتند و مردم خوزستان به عینه شاهد عظمت این تقرب ولایت مدارانه بودند.

علامه سیدخضر موسوی (ره) پس از اتمام  تحصیلات خود در حوزه علمیه نجف اشرف به شهر اهواز یعنی موطن اصلی خود مراجعه نمود و در کوی سیدخلف در میان مردم خونگرم اهواز سکنی گزیدند و مرجع امور فقهی، اجتماعی و علمی مردم خوزستان گردید.

از اقدامات موثر و خیرخواهانه آن فقیه عالیقدر، روایت های بسیاری در یاد و خاطرات مردم خوزستان باقی است که بازگویی آنها، از طاقت این نوشتار خارج است.

اما انچه امروز از این چهره ی علمی و فقهی بعنوان میراث ارزشمندی بجای مانده است.

می توان به آثار نوشتاری آن مجاهد نستوه، ازجمله کتب ، بیان الحق، سبل الراغبین، العلم فی القرآن، الإمام علی من الکعبه الی المحراب اشاره نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار