اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۳
شوشان - علی عبدالخانی :
عده ای از اشخاص و یک متخصص که مربی نامیده می شود و داور و مقداری امکانات و قوانین به اضافه ی زمین و تماشاگر فوتبال را تشکیل می دهند.
همانطور، عده ای نیروی انسانی و شخصی متخصص! که شهردار نامیده می شود و مقداری تجهیزات و امکانات به اضافه ی فضای شهری، سازمان شهرداری را تشکیل می دهند.
همانطور که مربی و کادر ایشان بهترین داشته هایشان را طبق یک نقشه ی راه به زمین می برند و اگر همه چیز طبق ضوابط صورت بگیرد نتیجه هم می گیرند در شهرداری هم همینگونه است. فوتبال عرصه ی اقدام و عمل و دریافت نتیجه است و با حرف و شعار و ادعا نمی توان حتی یک تیم محلات را به نتیجه رسانید.
وارد یزد، ارومیه، تبریز، کرمان و 

یا اصفهان که می شویم دچار دوگانگی و حیرت می شویم و فوراً به یاد آبادان و خرمشهر و مسجدسلیمان و خصوصاً اهواز که بدترین شرایط تاریخ خود را تجربه می کند، می افتیم و از خود می پرسیم چرا آن شهرها آنطورند و شهرهای ما اینطور؟.
اشخاصی ‌که سرمربی شهرداری ما به زمین روانه می کند در اکثر موارد فوتبالیست نیستند. اصول اولیه ی آن را نمی شناسند. نفسی برای دویدن ندارند. نسبت به محیط زمین بیگانه اند. از تعامل با سایر بازیکنان چیزی نمی دانند و در اکثر موارد گُل بخودی می زنند. احتمالاً بسیاری از آنها به مربی تحمیل شده اند یا باصطلاح توصیه ای هستند، معلوم است که چنین تیمی پس از مدتی به قعر جدول سقوط می کند.
فوتبال و مدیریت شهری هر دو عرصه ی تجلی واقعیتها هستند و با ژست و شعار و تحلیل و ادعا و حتی متهم کردن دیگران نمی توان ناکامیها و شکستهای این دو عرصه را توجیه کرد. ارومیه و تبریز و مشهد با تکیه بر منابع مادی و انسانی خود خواستند و توانستند اما دردِ شهرهای ما از جمله اهواز کاملاً فرق می کند و اگر هم اراده ای مبنی بر عمران و ارایه خدمات صحیح پیدا بشود باز هم نمی تواند زیرا با عناصر تحمیلی و نامانوس با تخصصهای موردنظر، اداره ی یک دکه ی چای و قهوه فروشی یا یک سوپرمارکت کوچک نیز ناممکن است، چه رسد به کلانشهری به بزرگی و اهواز.
اگر مربی یک تیم دسته اول و بزرگ عده ای اماتور و ناآشنا به فوتبال را بعنوان بازیکنان حرفه ای به تیم قالب بکند و آن بازیکنان را از مزایای مادی و معنوی تیم بهره مند سازد و تعداد قابل توجهی بازیکن خوب (بخوانید نیروهای متخصص) را نیمکت نشین کند و به این شیوه ی ضدمدیریتی ادامه بدهد، با اطمینان می گویم، اولاً؛ آن تیم یا آن کلانشهر به شرایطی بسیار بدتر از شرایط فعلی دچار خواهد شد. ثانیاً: اساس هدردهی اموال و تضییع فرصتها چیزی شبیه به خیانت است. ثالثاً: دیوار دروغ بسیار کوتاه و خواه یا ناخواه فرو خواهد ریخت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار