اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
شوشان - محمود تیلا :
 در پی نامه‌نگاری‌های مکرر استانداری و منطقه آزاد اروند، بالاخره هشتم مردادماه گذشته «یاسین کاوه‌پور» با ۷ رأی اعضای شورای شهر آبادان به‌عنوان شهردار منتخب برگزیده شد. ۱۰ روز بعد اما این انتخاب نتوانست مورد تایید کمیته تطبیق سازمان منطقه آزاد اروند قرار گیرد. از انتخاب شورا تاکنون ۵۰ روز گذشته و علیرغم ارسال نامه اصراری شورای شهر، وزارت کشور نتیجه بررسی صلاحیت و تطبیق حکم شهردار منتخب آبادان را به شورا اعلام نکرده و شهر سیاست زده‌ی آبادان همچنان در برزخ بلاتکلیفی مانده است!
 
این انتخاب از همان ابتدا با واکنش های متفاوتی از سوی شهروندان مواجه شد چرا که شهروندان از شورا انتظار داشتند پس از حادثه ی شوم متروپل که زخمی عمیق بر روح و روان همگان گذاشت، نمایندگان آنها در پارلمان شهری از این بحران درس عبرت گرفته و با شفافیتی دوچندان، مبادرت به انتخاب یک شهردار توانمند و باتجربه نمایند اما متاسفانه روند انتخاب شهردار بسیار طولانی و بدون نتیجه شده است.
 
هفته گذشته «قاسم بغلانی» رییس سال اول شورای ششم که دانش‌آموخته‌ی رشته حقوق هم هست طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: «از همه همشهریان بابت وضع موجود مدیریت شهری عذرخواهی می‌کنم، شهرداری متأسفانه آشفته‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند و این آشفتگی در همه حوزه‌ها در یک سال گذشته نمود عینی‌تری پیدا کرده است. اخیراً بلاتکلیفی عدم صدور حکم برای شهردار منتخب و عدم تعیین تکلیف وضعیت انتخاب شهردار آینده بر دامنه این آشفتگی افزوده است...»
 
بدون تعارف باید گفت به اعتقاد شهروندان فهیم، شورای کنونی همان راهی را می‌رود که شوراهای قبل هم آن را آزموده و به نتیجه نرسیده‌اند! اگر شورا می‌خواهد برچسب «ضعیف‌ترین شورای ادوار آبادان» بر پیکره‌اش چسبانده نشود می‌بایست تکانی به خود دهد و با انتظارات بحق مردم همراه شود. هر چند نهاد شورا از دوره اول تا به امروز هیچگاه در این شهر قادر به ایجاد تحول و رضایتمندی عمومی نشده چرا که تمام همّ و غم برخی شورانشینان طی این سالها به «نوچه‌پروری»، «انتخاب مدیران وابسته به خود» و «فشار برای جابجایی مدیران و کارکنان» خلاصه شده و سخن اخیر بغلانی رییس سال اول شورای ششم هم به نوعی تأیید این موضوع است که شورای شهر بیش از هر چیزی به موضوع مدیریت‌ها در شهرداری می‌اندیشد و در این خصوص دغدغه دارد! «بنده به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی در خصوص همه مدیرانی که به عنوان سرپرست انتخاب شدند و توسط استانداری رد صلاحیت شدند مجدداً پیگیری خواهم کرد...».
 
نکته مهم و مبهمی که در عملکرد شورای شهر مورد بحث است، عدم توجه کلی به تصمیمات کلان در سطح شهر است که هیچگونه اطلاع رسانی از جلسات، تصمیمات و مصوبات اعضا به بیرون درز نمی‌کند و شورا به انتشار گاه و بیگاه چند خط خبر و ارسال چند فریم عکس در کنار پروژه‌ها و بازدیدها بسنده کرده در حالی که با وجود تصویب سامانه شفافیت، خود شورا علیرغم بیش از ۱۳ ماه فعالیت، فاقد یک وبگاه یا پرتال اطلاع رسانی برای اطلاع‌یابی شهروندان از جلسات، مصوبات، عملکرد کمیسیون‌ها، نطق‌ها و تذکرها، پیگیری درخواست‌های مردمی و... است. شورای کنونی حتی نسبت به شوراهای ادوار هم کمترین حضور در رسانه‌ها و پاسخگویی را داشته و آمار خبرهای منتشره در پایین‌ترین سطح قرار دارد و این در حالی است که شعار «شفافیت» به عنوان مهم‌ترین شعار اعضا مطرح شده بود.
 
نکته دیگر به موضوع اختلافات درون شورایی اعضا با یکدیگر باز می‌گردد که خبرهای آن به بیرون هم درز کرده است. پس از تقسیم ۴ و ۵ نفره اعضا در همان بدو تشکیل شورا، در ماه‌های اخیر و بخصوص در روزهای گذشته از تشکیل طیف‌های دو و سه نفره سخن به میان می‌آید که گویا اختلاف‌ها به شکل علنی بروز کرده و شاید این اختلافات در آینده بیشتر هم شود! 

شهر آبادان به حد قابل توجهی از رشد و توسعه عقب مانده است و دیگر فرصتی ندارد باز هم  اسیر کشمکش‌ها و اختلاف شود. انتظار می رود شوراییان کمی با نگاه دلسوزی به عقب‌ماندگی شهر نگاه کنند و با عزم جدی و بهره بردن از نظرات کارشناسان، این شهر جنگ زده را به وضعیت عادی و نه توسعه برسانند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی ابادانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
comment
0
0
comment تا شورای شهر از ابادان وخرمشهر برچیده نشه این دوشهر صدسال دیگرهم هیچ تعقییری نخواهد کرد جز طایفه بازی و باند بازی رانت و اختلاس هیچی برای این دوشهر نداشته شورای [...] شهر من خودم راننده تریلی هستم بچه ابادان جمشید اباد پنج ساله امدم شیراز تمام ایران بار بردم تمام روستا ها وشهرهای دور افتاده بخدا قسم که اب هم ندارن اباد شدن توسعه پیداکردن جز ابادان وخرمشهر که روز به روز با همت شورای شهر و نمایندگان [...] ویرانه تر شدن چرا شهردار از مشهد و تبریز نمیارین ادم های بزرگ میتونن کارهایبزرگ انجام بدن نه ادمای [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار