اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
شوشان - یوسف موندنی زاده الهی :      
این سنت الهی است که اهل حق و خوبان عالم همیشه در تاریخ کمتر از اهل باطل اند، در آیه شریفه ای خدای ذی الجلال فرمود: اگر می‌خواستم همه را طوری خلق می‌کردم که فقط مرا عبادت کنند.
و حضرت باری تعالی عاجر از این نبود و لیکن انسان را صاحب اختیار و با غرائض مختلف آفرید تا خبث از طیب و خوب از بد؛ هرکس اختیار اعمال و رفتارش به دست خودش باشد و بعد می‌فرماید: مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى [سورة النحل:97] 
پس قرار خلقت اختیار و قرار دنیا و شیطان فریب و لذت و آرزوهای بی پایان است !!!،،،،،،،، و سنت دیگر خدای رحمان آن است که هر از گاهی انسان هایی بنام پیام آور و یا اسوهای مبعوث و یا... انتخاب می کند که چراغ راه هدایت یافتگان باشند و خیر و شر را تفکیک نمایند.
امام‌ خمینی(ره) یکی از آن اسوهای نادری بود که بعد از قرنها از بعثت پیامبر عظیم‌الشان و اهل بیت طاهرینش(علیهم‌السلام) بر ما منت گذاشت تا در عصر امام خمینی عزیز و امام خامنه‌ایی اندک زمانی نفس بکشیم. و زندگی کنیم، و جالبتر آنکه به موازات آن هم شیطان بیکار ننشست و امثال شریعتمداری و علی تهرانی و شیرازی ها را برگزید تا یارانش بی راهبر نباشند!!
قاسم سلیمانی عزیز و خرازی و علی هاشمی و دقایقی و همت و باکری و تقوی فر و... سرداران بزرگ و چراغ راه برای امت آقای خمینی و مقام معظم رهبری عزیز هستند. و اما سوال مهم این است ما کی هستیم وکجای کاریم؟!!!!. 
اگر مدعی شیطان باشیم که هیچ!! خوش بحالتان در دنیا، چون قران فرمود: 
مَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ وَمَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ  [آیه 20 سوره شوری]
تعارف و شوخی و بازی در کارنیست این نص صریح ایات الهی و فرمان حق است واما ،،آقایان مسئول و مدیران محترم شماها که عنان مدیریت این کشور و یا استان ما را بدست دارید خدا وکیلی چقدر با امثال حاج قاسم ها قرابت عملی دارید و یا به چه میزان از راه و عمل و هدف و نوع زندگی این عزیزان فاصله گرفته ایم؟
امام و رهبری عزیز و یاران نزدیک‌شان کار برای مردم را خادمی و نوکری خلق خدا میدانند اینکه امام کبیرمان فرمود به من خدمت‌گذار بگویید بهتر است تا رهبر، تعارف نبود اینکه در تعریف از حاج قاسم اشخاص مختلف میگویند اگر احساس می کرد کسی به حق یا نا حق ازایشان دلگیر می‌شد تا دلجویی نمی‌کرد شخص مخاطب را رها نمی‌کرد نشانه انسانیت و ایمان است!!؟
خدا وکیلی آقای مدیر یا نماینده مجلس یا ائمه جمعه دلشکستن برایتان عادی شده یا نه؟!!! 
وقت انتقال خانواده و کار حاج قاسم به تهران عیال محترمشان به حاجی گفت حالا که تهران آمدیم حتما مهمان مهم بیشتر داریم پس خوب است برای خانه مبلمانی تهیه کنیم و حاجی چه کرد؟؟!! این حرف عیال محترمشان است، که حاجی گفتند باشه میرویم یافت آباد!! برادر مدیر معنی این سخن گوهر بار را میفهمی!؟ یعنی مبل دست دوم برای فرمانده سپاه قدس و سرباز عزیز رهبری معظم؛ آقایان مدیر ورییس! آیا تا بحال امتحان کرده ای جنس دست دوم یا میوه پلاسیده یا... آیا زندگی نامه مرحوم آیت حق مقدس اردبیلی را خونده ای!! که چطور میشود مقدس مستجاب الدعا این عالم بزرگوار کم مثال آخرشب ها میرفت بازار و برای سد جوع از کاهو گوجه یا پیاز و... پلاسیده  رها شده می‌آورد حجره و تمیز شستشوکرده و میل می‌فرمود!!!!       
آقای مدیر بچه مسلمان چند باز به عمرت چنین غذای پاک و لذیذی خوردی؟!!!! و چند صد بار کباب دنده و گردن و راسته چریده‌ایم!!!!  
راستی حاج قاسم چند بار چنین غذاهای اشرافی و رستوان‌های کیان پارسی و خیابان فرشته و ولنجک و هتل استقلال و... امتحان فرمود؟!!! یکی از دوستان فرمانده و نزدیکش تعریف می‌کرد وقتی با اصرار چند باره حاجی برای وعده‌ای دعوتش بودم سر وضع خانه و بشقاب ملامین غذا را دیدم به گریه افتادم! 
راستی اخوی مدعی اصول و ارزش ها من وشما چطور؟!!! وقتی  دوستان ارزشی را خطاب قرار می‌دهم منظور خدای ناکرده توهین نیست، چرا که از آقایان لیبرال و اصلاحی غرب پرست هیچ انتظاری نداریم!!!!  
ما که مدعی اطاعت محض از ولایت مطلقه و رهبری عزیز و حکیم داریم کجای کاریم؟!!! ...
پس بدان برادر مدیر حاجی شدن آسان است ولی حاج قاسم شدن سخت!! هر وقت مثل حاج قاسم ها حقوقت را بدون ماموریت یا اضافه کار و پاداش و امثال آن گرفتی آن وقت به خودت اجازه بده برای حضرت ام المومنین زهرای مرضیه یا امام حسین علیهم السلام روضه ی دسته جمعی برگزار کنم و بخوانیم. راستی می دانی حاج قاسم هم نذر روضه داشته با کمترین هیاهو  و با حضور 2 یا سه نفر از هم رزمان دفاع مقدس و یک روضه خوان!! و نه با صد اعلام اطلاع اظهار محبت و عشق بفرما به آل الله!!!

وقتی ساعت ۸ صبح توی عملیات رمضان یا کربلای ۵ روز رو با شب اشتباه گرفتی وقتی رفتار و عملت و نشست و برخاستت و کلا زندگی کردن مان مثل اقشار متوسط و ضعیف جامعه شد و وقتی ماشین و خونه و مد لباس مان مثل عموم‌ جامعه بود وقتی زبانت به فرمانت باشه بجای غیبت و تهمت زدن و دروغ و بریدن نان و تخریب چهره مومنان و در آخر و مهمتر از همه وقتی فهمیدی یا احتمال دادی شاید بهتر از تو کسی باشد که مشکلات را آسان و مردم را نسبت به نظام مقدس اسلامی که خون بهای هزاران خون پاک است را وفادارتر و منسجم تر کند و زمانی که فرصت خدمت را یا عشق پست و ریاست را بخاطر خدا رها کردی که مبادا بهتر از منی باشد!! اون وقت شاید متوجه عمق محبت به اهلبیت و عشق به خدای کریم و توفیقی سربازی ولایت معظم را بهتر و بیشتر درک کنیم و معنی حدیث شریف:  ملعون کسی است که شخص را بگمارد به کاری ولی بهتراز آن شخص وجود داشته را متوجه بشویم،!! 
و آنوقت است که حتما مشکلات مردم را بهتر درک می کنیم و با حرکتی جهادی قطعا بسیاری از مشکلات و معضلات قابل حل است.
تا  خدای ناکرده  عامل تخریب چهره نظام مقدس اسلامی و خدمات بیش از چهل ساله آن نشویم و اگر غیر از این باشد به باور من دوست داشتن امثال حاج قاسم و یا محبت به اهلبیت علیهم السلام و یا ادعای انقلابی گری، شوخی تلخی است و یا ریاکاری و نفاق و یا عدم درک صحیح از تفکرناب شیعی و اسلام عزیز!!؟
و این جاست که قرآن یادمان میدهد:
فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ[سورة هود:112]
شعیه اهل بیت بودن آسان نیست برادرم، با حلوا حلوا!!!! نمی شود هم این وهم آن! ولی ساده لوحانه است اگرفکر کنیم با  اشرافی گری و حقوق و مزایای آن چنانی و رفاه نسبی بالاتر از عموم جامعه باز هم می توانی خودت را مومن بدانی و هیچ یک ازسفارشات قرآن شریف و اهل بیت معصومین را عمل نکرد، مسئولین نظام مقدس در دولت اسلامی زمانیکه در خانه امام و زیر پای مهمانان موکت و درخانه مقام معظم رهبری زیلو و موکت برای فرش گذاشته!! پس من و شما با شعار پیروی از ولایت تقریبا خودمان را گول زده ایم، متاسفانه همین موارد باعث شده بین مردم و مسئولان فاصله بیفتد و دشمن خبیث استکبار امریکا و ایادیش بشوند دایه دلسوزتر از مادر!! حواسمان نیست همین روزها ۴۰۰ لاله پرپر گمنام را بدرقه می کنیم ولی یکی دو روز بعد فراموش میکنیم که واقعا آیا فردا پاسخی برای حاج قاسم ها داریم؟  بله قبول که قرارنیست همه حاج قاسم باشیم و نمی توانیم!! اگر حاج قاسم می شدیم باور کنید نه دلار۴۰ تومان می شد و نه مشکلات در خوزستان تا بدین حد پیچیده و غامض بود.
ولی قرار هم نیست خدای ناکرده رفتار منافقانه  و اسلام التقاطی داشته باشیم در روایت آمده: 
كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ [امام جعفر صادق]
اینکه بجای حرف خوب عمل ما خوب باشد از نشانهای ایمان است، مع الاسف باب توجیه و صغری و کبری کردن هم الی ماشاالله!!!؟ جایی میخواندم از بدترین گناهان زرنگبازی، زرنگبازی با خداست که:
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ [سوره آل عمران آیه 54]
عرض آخرم این است اگر میخواهیم عاقبت بخیر شویم و شهدا و امام شهدا و خدای باری تعالی از ما راضی و انقلاب مان به سلامتی از هفتاد خان دشمنان به سلامت مثل این چهل سال با همه توطئه های استکبار جهانی به پیش برود و مردم شریف و صبورمان همچنان پشت امام و رهبری باشند.
حالا از خودم می پرسم با شکم پر و سفرهای آنچنانی و حساب چند ده میلونی چطور می شود به فکر پابرهنه ها و حل معضلات که مورد تاکید رهبری است، بود!!!؟؟
پس رفتار و زندگی های انقلابی را نصب العین خود قرار دهیم و مثل دهه 60 و دوران شباب  بسیجی، سادگی و ترس از خدا لحظه ای فراموش نکنیم و باورکنیم گناه شرب خمر نعوذ بالله شلاق است و بس! ولی گناه دروغ، غیبت و تهمت و ناامید کردن مردم و حیف و میل بیت المال و تضیع حق الناس با گماردن دوست و رفیق بازی عین بدبختی و پلیدی و نفاق است چه قبول داشته باشیم و چه توجیه کنیم!! خدای متعال را که نمی‌شود با فلسفه چینی یا مکر نعوذبالله و... ... و دیگر حاج  قاسم ها را کم کم بیش از این فراموش و گوشه نشین نبینیم والا قرارمان بزودی:
يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ[سوره طارق آیه 9]
یاعلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار