اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
شوشان ـ اکبر بهاری :

گشت ارشاد مسؤولان یکی از وعده های مهم آقای رییسی در دوران انتخابات بود که با وجود سبقه روشن ایشان در قوه قضائیه این وعده به یک انتظار درست و گفتمانی از دولت تبدیل شد.
دولت سیزدهم مجموعه ی را تحویل گرفته که از نظر منابع انسانی و وضعیت ساختاری و مسأله اعتبارات در بدترین شرایط ممکن قرار داشته و خزانه خالی نبوده بلکه منفی بوده و دولت با دشواری های زیادی توانسته بخشی از خسارتها و عقب ماندگی ها را جبران کند.
مدیران بعنوان پیش ران این سیاست گذاری ها نقش موثری در تحقق این سیاستها دارند و با گذشت قریب به دو سال آن گونه که باید مدیران متناسب با وعده ها و گفتمان دولت منصوب نشدند و این خود یکی از عقب ماندگی های دولت در گفتمان سازی است.نصب مدیران گفتمانی، توانمند، مومن به انقلاب و جوان و خستگی ناپذیر قطع یقین هم هزینه بر است و هم مخالفان جدی دارد.
این مسأله جوان سازی و انقلابی گری نیازمند مدیریت کلان هوشمند و قاطع است که در مقابل فشارهای درون و برون سیستمی ایستادگی کند. قفل شدن مسیر ورود جوانان انقلابی به بدنه دولت از سوی سازمان استخدامی مسأله ی است که در این مدت بسیار آزار دهنده بوده است.

از سوی دیگر مقاومت های درون دستگاهی  چالش دیگر در زمینه سازی برای جوان‌گرایی و انقلابی سازی دستگاهها می‌باشد .

دوم فشار بیرونی در مقابل انقلابی سازی بدنه دولت است که آقای رییسی می بایست محکم با این مطالبات ناخواسته از که ناحیه‌های مختلف است، بایستند نه اینکه وزرا برای کاهش فشارها عنان انتصابات را دست مجموعه های بیرونی دهند. این حقیقت تلخی است که دولت از آن رنج می برد و کار بدان جا رسیده که در کوچک‌ترین شهرها و در کمترین مسولیت ها نیز شاهد دخالت در عزل و نصب ها هستیم که این مسأله ترمز دستی قطار دولت را به شدت کشیده است.این روند سبب شده مسولان منصوبی بدین شکل به همه الا مردم و دولت لاجرا متعهد باشند.

اما در باره مسأله ۱۵ عزل مدیر ناکارآمد،
۱_از دیشب که این خبر درج شد موجی از امیدواری را شاهد هستیم که نشان میدهد مردم حقیقتا از برخی روندها و عملکرد مدیران ناراضی هستند و مردم از مدیر گلایه دارند نه از اصل نظام و انقلاب.
۲_جابجایی مدیران فرصت برای گره گشایی از مشکلات است و این فرصت نباید نادیده گرفته شود و به جابجایی مدیران بی تاثیر بسنده کرد و انتظار است مدیرانی که سهم بالایی در توسعه دارند و اکنون بیشترین ممانعت از حضور جریان انقلابی دارند باید در اولویت باشد.
۳_ جابجایی باید شاخصه مند باشد. تحول خواه، سالم و پاک دست و فساد ستیز، انقلابی و جریان ساز باشد و به منش و روحیه عدالتخواهی دولت معتقد باشد. اینگونه نباشد که براساس فشار بیرونی مجبور به جابجایی بشویم که همه بگوییم صد رحمت به قبلی!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار