اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱
شوشان ـ مجتبی حلالی :

اول: استان خوزستان رتبه دوم بیکاری در سطح کشور را داراست. اگر جدول را وارونه کنیم ما رتبه دوم هستیم.

دوم: استان صنعتی و ثروتمند خوزستان. هرآنچه بگویید در استان خوزستان یکجا گرد هم آمده اند. صنایع، معادن، نفت و گاز، فولاد و حفاری، کشاورزی و دامپروری و صیادی، مرز و دریا و رودخانه. پتروشیمی ها. لوله سازی و...
 
سوم: خرمای خوزستان به تنهایی یکی از صنایعی است که ارزان خریداری می شود، به برخی شهرها مانند تبریز می روند، بسته بندی می شوند و مردم همان را با هزینه ای چند برابری خرید می کنند.

چهارم: شمال خوزستان، رودخانه های آب شیرین کرخه و دز. آب غدیر نیز از همین رودخانه ها به شهروندان آبرسانی می کند. زمین های بکر شوش و دزفول و شوشتر و اندیمشک.

پنجم: خوزستان در بافت تاریخی و سنتی و اقوام مختلف نیز سرآمد است. اماکن تاریخی با قدمت چند هزار ساله، از جمله چغازنبیل. قلعه سلاسل و آبشارها در شوشتر، پل دوره ساسانیان در دزفول، غاز پبده در لالی، این غاز به دوران ماقبل تاریخ برمیگردد، اشکفت سلمان در ایذه، شهر باستانی ارجان در بهبهان و ...

ششم: 8 سال دفاع مقدس در خوزستان، بویژه در شهرستان های خرمشهر و آبادان. هنوز آثار و بقایای جنگ بر روی درب و دیوار شهر مشهود است. یادمان های شلمچه، مناطق عملیاتی کربلای 5 و بیت المقدس.

هفتم: نیشکر و تولید برق با وجود رودخانه ها و سدهای پر شماری که در جای جای خوزستان احداث شده، اگر چه سد گتوند آسیب جدی بر بخشی از کشاورزی خوزستان وارد آورد و بسیاری از ساکنین روستاها مجبور به مهارجت شدند و به قشر بیکار پیوستند. اما خوزستان در تولید برق و صادرات برق نیز سهمی بی بدیل دارد.

هشتم: استان خوزستان نقشی موثر در اقتصاد کشور داشته و دارد. خوزستان قطب اقتصادی کشور است. در این خطه مردمان کم توقع و سختی دیده ای زندگی می کنند که کمترین توقع شان شغل و رفاهیات و امکانات اولیه است. هیچ گونه سنخیتی میان شرایط اقتصادی خوزستان و بیکاری قابل توجه این استان وجود ندارد. فقط سوء مدیریت و تبعیض می تواند چنین آماری را به ارمغان آورد. در آمار و ارقام های منتشر شده می توان بخوبی دریافت که بیکاری و فقر در خوزستان نسبت به استان هایی که در اقتصاد کشور سهم اندکی دارند، اصلا در خوز شان و مطلوب نیست.

نهم: مشاغل کاذب اصلی ترین شغل جوانان و خانواده های بیکار است. از جمله دست فروشی. تنها راه ارتزاق و ندک سرمایه شان همین مقدار میوه و اقلامی است که روزانه به فروش می رسانند. آنهم دائما با شدیدترین برخوردها جمع آوری می شود. دست فروشی صرفا تنها را ارتزاق آنهاست. تنها راه برای گذران زندگی و مقابله با بیکاری.

دهم: عملیات ضربتی جمع آوری میوه فروشان پیچ کارون اهواز انجام شد و در کوتاه ترین زمان جمع آوری شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار